Hey Pieter,
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. De complotten, het geroddel, het tactisch denken maken het programma interessant voor de kijker.
Ik heb respect voor de manier waarop jij het spel benadert, maar tegelijk vind ik het ook leuk dat er kandidaten zijn die ER helemaal anders benaderen. Waarschijnlijk vind jij het naïef van Karin dat ze ER wou spelen zonder stemafspraken en dat ze o.a. Melvin meer de winst gunde dan zichzelf, omdat ze die meer "robinsonwaardig" vond. Maar wat ik interessant vind is het contrast tussen spelers zoals Karin en "gamers" zoals jij.
Ik denk inderdaad dat je met de "eerlijke, morele benadering" weinig kansen hebt om ver te geraken in het spel, maar misschien is 'winnen' niet het allerbelangrijkste voor iedereen, en ik vind dat je daar ook maar respect voor moeten kunnen opbrengen. Ik denk dat Karin zichzelf heel hypocriet zou vinden, moest ze over zichzelf denken dat zij de winst zou verdienen, ook al is survival maar een bijzaak in dit programma.
Wat ik maar wil zeggen, iedereen benadert dit spel volgens zijn/haar eigen karakter, en dat moet je kunnen respecteren. Ik weet dat jij veel aangevallen wordt omwille van je spelmanier, maar zelf ben je ook wel hard voor mensen die ER op een andere manier bekijken.