Ik lulde te veel over afzonderen in de uitzending?
Volgens mij heb ik er exact 1 eerlijke uitspraak over gedaan, notabene in het bijzijn van de anderen op de eilandraad en dan lul ik er dus al weer te veel over haha. Lekker makkelijk oordelen vanuit je luie stoel voor de buis.
Op zich heb je helemaal gelijk hoor en kun je daar het beste ieder onderwerp dat je in gevaar kan brengen vermijden, er zijn er genoeg die dat zo doen en een heel eind komen. Mijn stijl is dat niet, dat hou ik maar even vol. Vooral dit jaar was verveling ieders grootste vijand, je gaat je dan heerlijk ergeren aan je mede-eilandgenoten.
Even over het afzonderen. Als je je dagen achtereen, met twee personen, bewust achter een rotsblok verstopt, terugtrekt, 100 meter verwijderd van de rest en daar uren gaat zitten babbelen, dan ben je heel naïf en/of oerdom als je dan niet in de gaten hebt dat anderen daar iets van gaan denken. Het is gewoon niet handig. Vooral niet als blijkt dat ze bewust een voorwerp naast zich neerzetten (pot zonnebrand met merklogo)om er voor te zorgen dat de filmploeg niet kan blijven doorfilmen als ze je daar tijdens je gesprek betrappen. Eerst moet die pot uit beeld en daarna kan er pas doorgefilmd worden. Als cameraploeg kan je dan niets anders doen dan vragen waar ze het over hadden en of ze door willen gaan met het gesprek. Wat zeg je dan? "We hadden het over het weer en vroegen ons af of het morgen ook weer zo warm wordt?"
Vast wel. Overdag was het daar 40 graden en dan was het heel lekker om tot je middel in de zee te staan. Zo stonden we iedere dag regelmatig te praten in het water met alle deelnemers op het eiland, dus ook met Veronique, Douwe en Jakobien. Natuurlijk wil je daar af en toe even met een zielsverwant praten over anderen, daar is helemaal niets mis mee. Je kunt alleen beter even samen hout gaan halen of lekker in de zee gaan staan keuvelen waar anderen je zien staan, dan dat je je bewust achter hele grote rotsblokken gaat verstoppen. Mag natuurlijk wel maar het is niet echt handig, dat wou ik maar even zeggen.
De stemming bewees daarbij niet het ongelijk. Jakobien gaf zelf al aan in haar interview dat ze op Jennifer wilde gaan stemmen. Douwe ging dat ook doen en Veronique ook als Jennifer niet van eiland weggehaald was. Het vermoeden van de rest klopte dus helemaal dat ze met 3 personen op 1 kandidaat gingen stemmen. Ryan en ik verwachtten dat één van ons beiden de sigaar zou zijn op de eilandraad. Dat ze ineens een hele andere tactiek toe pastten op die eilandraad weet je dan ook niet van te voren. Jakobiens stem op Douwe vond ik daarbij heel raar omdat ze hem voortdurend zat te verdedigen naar ons toe waardoor je absoluut niet verwacht dat juist zij toch op hem gaat stemmen. Dat bedoelde ik met mijn uitspraak dat ik haar niet goed kon pijlen. Heel leuk, lief en aardig tegen iemand doen en dan toch op die persoon stemmen begrijp ik niet goed en zo iemand vertrouw ik voor geen cent.
Pieter, je lulde te veel over "afzonderen" en "konkelen" vandaag. Feitelijk is het alleen maar afzonderen omdat zij een minderheid vormen. Als jullie met een man of vier in het water staan te roddelen over Douwe en Jakobien, is dat dan soms geen afzonderen?
Bovendien bewees de stemming ten overvloede je ongelijk!