Ik vond het ook héél jammer dat Ilona eruit ligt, naar mijn mening één van de sterkste kandidaten ooit. Voor zover je mensen kunt beoordelen op de beelden volgt hier mijn mening over haar:
exp 2003: Hier bewees Ilona al dat ze een sterke persoonlijkheid had, voor haar mening uitkwam en zich nooit aan groepjes verbond of zich anders voordeed om er zelf voordeel uit te halen. Bvb. toen ryan werd verstoten door giovanni en zijn vrienden heeft ze zich nooit expliciet aan hun kant geschaard. Ook over Bjorn zei ze duidelijk haar mening. Uiteindelijk was ze wel helemaal op het einde weggestemd, maar ze maakte nog een glorieuze comeback in de finale.
exp All stars: Dit jaar kwam ze natuurlijk in een vervelende situatie terecht, maar ze is trouw gebleven aan zichzelf. Zoals Ilona op het einde al zei, had Mick enorm veel geluk gehad dat hij bij deze mensen terechtgekomen was. Indien hij in kamp noord beland was, had zich wellicht hetzelfde scenario afgespeeld als in zijn vorige expeditie. Mick laat ook deze keer zien dat hij geen principes heeft. Het hardvochtige "ik kies voor de zwakste schakel"-principe waar hij zijn stem op zijn vriendin Ernestine mee verantwoordde, heeft hij weer helemaal overboord gegooid om een complot met naar mijn mening de 2 zwaksten te smeden. Hierdoor verliest hij nogmaals zijn geloofwaardigheid. Na de stemming heeft Ilona nog eens aangetoond dat ze trouw blijft aan zichzelf. zelfs toen ernst-paul haar wou doen zeggen dat de reden van haar vertrek ergens aan haarzelf lag.
Ik heb respect voor oprechte sterke karakters zoals zij en ze was een waardige robinson geweest. Het mocht niet zijn, maar ze heeft het toch goed gedaan:)
hopelijk weet maxime zich nog te handhaven in de hypocriete situatie waarin kamp noord zich nu verkeert.