Het is niet alleen het 'afwijkende' waar Bjorn waar hij op afgerekend is, want zo beschouwd zitten er een hoop vreemde vogels in ER. Frank denkt dat hij een indiaan is, Maxime zweeft nogal in de oosterse sferen, Douwe is ook niet bepaald doorsnee.
Waar is hij dan wel op afgerekend?
Precies wat 'Test' al schreef. Zijn ronduit belachelijke gedrag tegenover de andere deelnemers. Het zijn stuk voor stuk survivors, maar zoals Bjorn zich gedroeg leek hij zich boven alle anderen verheven te voelen.
Als er één persoon is die als een wilde tegen iedereen tekeer gaat, terwijl de rest het nog gezellig heeft samen, waarom zou je die ene persoon er dan in willen houden?
Had Fleur dan moeten denken: Met Lydia had ik het gezellig, maar Bjorn zal ergens diep van binnen ook wel een aardige vent zijn, dus gooi ik Lydia er maar uit?
Door Bjorn het kamp binnen te halen, zou ze alleen maar een vijandige factor binnengehaald hebben. En dan kunnen er allerlei excuses en verklaringen voor zijn gedrag zijn, daar zit je gewoon niet op te wachten.
En ik geef toe dat ik een zware arrogantie voel t.o.v. mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en mensen als Björn alleen maar kunnen beoordelen op datgene wat zich binnen de lengte van die neus bevindt.
We kunnen Bjorn alleen maar beoordelen op wat we van hem op televisie gezien hebben. En dat vind ik niet al te best.