Wat ik zo jammer vind is dat keer op keer blijkt dat het gros van de mensen blind gaat voor de weg van de minste weerstand en voor 'gemiddeld'. De tendens op dit forum is zelfs een beetje "eigen schult dikke bult dat je eruit ligt". Wie zich niet aanpast en zich niet de regels eigen maakt hoe naadloos en onzichtbaar in de groep te passen schijnt het onherroepelijk over zichzelf af te roepen gedumpt te worden. Dat recht heeft de groep. Wie afwijkt maaien we neer. Visnet gevonden omdat je op een haast autistische manier je vastbijt in een schatkaart? Fijn meegenomen, maar jij kunt naar huis en we kiezen voor die snotterende huilebalk zodat ze nog wat langer in het zonnetje kan blijven liggen. Want die is tenminste 'normaal', zoals wij allen verwachten dat een mens in elkaar steekt.
Kijk, Björn gedroeg zich irritant bij vlagen. En anders dan anderen. Maar dat maakt hem in mijn kennelijk onnoemlijk afwijkende brein alleen maar mateloos interessant. Waarom pakweg Karin reageert zoals ze reageert is volslagen oninteressant, want zo reageert namelijk 85% van de wereldbevolking. Dat weten we wel. Maar hoe werkt het brein van Björn? En hoe zorg je ervoor dat Björn misschien wél kan functioneren in zo'n groep. Onmogelijk? Wie weet. Wij zullen het in ieder geval nooit weten, want de groep heeft gekozen voor de middenmoters. De mensen die reageren zoals je volgens het boekje HOORT te reageren, en daar voelen we ons allemaal comfortabel bij.
Jammer. Ik verheugde me erop te zien of Ryan WIE WEET wel iets bij Björn zou bereiken. En Frank leek ook bereid verder te kijken dan zijn neus lang was.
Björn, je was zo verdrietig op het laatst. Zo gekwetst door die angstige middenmoters. Maar één ding kunnen ze jou niet afpakken: nooit zal jij je aanpassen aan de middenmoot, al kakken ze je 100 keer uit. En dat is meer dan 99,9% van de mensheid kan zeggen (inclusief ikzelf).