Amai, ik heb in het verleden naar alle afleveringen van expeditie Robinson gekeken en ik moest vandaag verbijsterd vaststellen dat ik nog nooit zo'n arrogante klootzak als kandidaat heb gezien. Ik werd er redelijk lastig van om John bezig te zien !! Die denkt zeker dat hij wat meer dan een ander is omdat hij toevallig wat meer geld heeft...
Ik had medelijden met Ester, die inderdaad toch een eerlijke kans verdient !
Ik denk dat die John gewoon een zielig macho-mannetje is die het niet kan kroppen dat een vrouw de leiding neemt of moet nemen. Ik zou hém in ieder geval niet als leider aanvaarden !! Nicole kwam misschien wat hard over maar ze was tenminste eerlijk. Spijtig dat ze de laatste aflevering haar mening niet heeft durven zeggen en Ester wat heeft bijgestaan want dan kreeg die eikel toch tenminste wat tegenwind ! Maar ik kan het wel begrijpen dat ze wat voorzichtiger was. Zonde dat ze eruit gestemd werd (wat had ZIJ nu weer weer misdaan voor dat stomme groepje ?)
Ik ben zelf Belg en schaam me wat voor die lauwe reacties van de Belgen. Het zijn meelopers die precies geen eigen meningen hebben en geen echte persoonlijkheid. Vermoedelijk zal het aan hun leeftijd liggen. Ik vind de meeste Belgen in het programma maar wat schijnheilig (zo zijn we heus niet allemaal --> oprechte openheid van Nederlanders vind ik hier meer op zijn plaats).
Al bij al vind ik dat de meeste kandidaten maar zwakjes zijn in deze Expeditie Robinson. Spijtig, want ik heb altijd met veel plezier gekeken... Ik denk dat ze bij de productie ervoor gekozen hebben om een hoop lullen, eikels en meelopers te selecteren om zo wat meer spectakel te krijgen !
Hopelijk selecteren ze hun kandidaten wat beter volgende keer, want voor het ogenblik erger ik me alleen maar aan de huidige gang van zaken.
Laten we hopen dat de wantoestanden een beetje rechtgetrokken worden de volgende afleveringen, dat recht geschiedt en dat het toch nog wat interessant wordt. Dat er een echte Robinson mag winnen : zeker John niet, zijn gatlikker Carl ook niet (is bij mij ook laag gevallen) ! Ester daarentegen laat een sterke kant van haar zien door die eikels toch nog kansen te geven en vriendelijk te blijven. IK zou het er moeilijker mee hebben denk ik !!
Wat een verschil met kamp Noord waar men zich veel positiever opstelt en niet zo kinderachtig doet. Zo zie je maar, negativiteit zaaien en onrust stoken is echt ZIELIG !! Misschien leest hij al onze commentaar en gaat hij toch eens even voor de spiegel staan. Ik wens het hem van harte toe, want zo door het leven gaan,... dat kan de bedoeling toch niet zijn !!
Voor mij mag Ester winnen. Hopelijk vindt ze kracht in zichzelf om door te gaan !
Toi, toi Ester ! Je bent een positieve, toffe meid !
Dit moest effe van mijn hart om gerust te kunnen slapen.
Saluutjes en nog veel kijkplezier !