Ik denk zomaar dat John nogal geschrokken is van de vele negatieve reacties en zichzelf wat sympathieker probeert neer te zetten.
Precies, die probeert om weer gewoon over straat te kunnen. Hij heeft geprobeerd van Esther een paria te maken, en doet er nu alles aan om er zelf geen te worden. En we weten inmiddels van John dat alles geoorloofd is, dus een paar smoesjes vind ie al helemaal geen probleem.
Overigens, dat zijn Robinsonkwaliteiten ernstig tekort schoten was al gauw duidelijk, maar toen Carl kwam met zijn kletsverhaaltje en John dat met gevoel voor dramatiek accepteerde en vertelde dat Carl zijn beste maat was, wist ik dat het ook mentaal niet meer helemaal lekker zat bij John.
"Ik denk dat er al twee op je gaan stemmen, en dan ben je er zeker uit, dus ik ga ook op je stemmen"
("Ik vermoed dat twee mensen, elk met twee pistolen, op je gaan schieten, en in dat geval ben je zeker dood. Dus daarom ga ik ook met twee pistolen op je schieten") Hij wordt keihard belazerd, krijgt een mes in zijn rug gestoken, en wat doet hij? Hij bedankt de dader