Auteur Topic: [kandidaat Be] Carl  (gelezen 119864 keer)

Offline Goyathlay

• Forumlid
Re: [kandidaat Be] Carl
« Reactie #320 Gepost op: 31-10-2005, 15:28:44 »
Ik quote dit maar even in het Carltopic.
Tactisch gezien speelt Carl het spel heel knap. Bijna sluiperig zou ik zeggen. En dat is nou precies waar ik (en ik denk velen met mij) heel veel moeite mee heb.

Ik ben blij dat er eindelijk weer eens iemand is die dit spel werkelijk als een spel durft te spelen! Expeditie Robinson wordt naar mijn mening nog altijd teveel gezien als een groot avontuur en te weinig als een spel, gelukkig is daar mede door het nieuwe stemsysteem verandering in aan het komen :)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Nootje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Zoek de verschillen ...
« Reactie #321 Gepost op: 31-10-2005, 18:23:05 »
Ik ben blij dat er eindelijk weer eens iemand is die dit spel werkelijk als een spel durft te spelen! Expeditie Robinson wordt naar mijn mening nog altijd teveel gezien als een groot avontuur en te weinig als een spel, gelukkig is daar mede door het nieuwe stemsysteem verandering in aan het komen :)

Door wat 'Plotiemoos' gister schreef bij kandidaat Douwe, heb ik de eilandraad eens terug gekeken .. ik had nl niet stilgestaan bij het feit dat Douwe als éérste en Carl als twééde was gegaan.

Een hele mooie observatie van Plotiemoos.
De volgorde van stemmen is i.d.g. inderdaad van crusiaal belang geweest voor de beslissing van de "Robinsoners" om wel of niet een stem uitbrengen.  En  voor ons ook.  Als je de volgorde:  Douwe - Carl - Meredith - Fleur - Maxime - Marleen, meeneemt begrijp je iedereen mogelijk iets beter.

Even wat letterlijke citaten van na de eilandraad:

Marleen zegt letterlijk: 
'Ik had dan toch gedacht dat Carl óók mee stemmen in de pot zou leggen.  Al zijn het er één of twee. 
Hij wist toch dat ik zou stemmen derop  (derop = Douwe). 
En Carl zelf was met zijn immuniteit toch beschermd.  Dan kon hij zijn maat Maxime toch ook beschermen.  En hij heeft helemaal niets gedaan zelfs niet één stem'.

Carl zegt letterlijk:
'Ik kwam boven en de urn zat helemal vol zat.  Dus en ik wist onmiddelijk hoe laat het was.
Ik had gezien dat Douwe echt aan het schrijven was en dat hij verschillende stemmen omhoog hield.  Ik heb dan niet gestemd.  Ik kon niets doen.  Ik kan moeilijk mijn eigen 6 stemmen gaan opofferen'.

Hij liegt hier tot hij scheel ziet.  Er was immers overlegd .. hij zegt dat hij wist hoe laat het was .. én hij wist dat Marleen op Douwe zou stemmen.  Hij had dus echt wel iets kunnen doen.

Douwe zegt letterlijk:
'Ik kreeg het idee dat ze me echt helemaal weg zouden stemmen.  En toen kreeg ik toch wat de zenuwen.  En ik denk van euh .. ik zet gewoon alles in.
Achteraf blijkt dat Carl dus helemaal niet gestemd heeft en daarmee heeft hij Maxime ook hartstikke verneukt .. want Maxime ging blindelings op hem in.
En Maxime heeft zelf ook niets ingezet, als ik het goed begrepen heb.  Alleen ja .. ik denk niet dat hij verwacht had dat ík alles in zou zetten'.

Maxime stemde als één na laatste .. ziet ook die volle pot .. maar gaat uit van wat hier boven staat en stemt niet.

Even van de kern af.  Buiten dat het naief is van Maxime, vind ik het ook arrogant én onsportief.  Immers naast vertrouwen in Carl, denkt hij waarschijlijk dat óók anderen (Meredith) het voor hem hebben opgeknapt en wil hij al zijn stemmen behouden, zelfs de neutraliserende!

Terug naar Carl .. ik reageer in deze draad omdat ik eigenlijk wil zeggen dat ik denk dat je het spel ook spannend en intensief kunt spelen, zonder daarbij een regelrechte en m.i. zeer bewuste "dubbele matennaaier" te zijn. 
I.d.g. het voorbeeld dat iedereen die ná hem ging stemmen er waarschijnlijk van uit ging dat ook hij als "echte maat" stemmen in de pot had gedaan.

Spannend en dynamisch stemsysteem ok.. daar ben ik het mee eens.  Maar dat neemt niet weg dat je het ook met dit systeem fair en toch spannend kunt spelen.
En dat is nou net waar het bij Carl aan schoort.  Die man heeft totaal geen principes .. hij gaat wat mij betreft veel en veel te ver in zijn omgang met mensen en hun gevoelens.

« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 18:31:00 door Nootje »
Mensen zijn als dieren... behandel dieren als mensen...

Offline gaffe

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #322 Gepost op: 31-10-2005, 18:34:04 »
Misschien is dit niet de heersende opvatting, maar als ik immuniteit zou hebben zou ik ook niet stemmen, ongeacht wie er in de gevarenzone zou zitten.
En zeker Carl heeft er niets aan om Maxime te gaan redden....Carl heeft zijn stemmen nog hard nodig de komende paar afleveringen.
Misschien dat hij dat heeft gemeld aan Maxime van te voren of had moeten melden...zo van 'Hey Max, ik stem niet'.
Volgens mij heeft Maxime erniet op gerekend dat Carl zou stemmen, zowel dan zou dat pas matennaaierij van Maxime zijn. Zelf niet stemmen om je eigen hachje te redden en Carl de kastanjes uit het vuur laten halen.

Kortom, Maxime was overdonderd en zag het niet aankomen en Carl zou sowieso niet gestemd hebben.
sic transit gloria mundi

Offline plotiemoos

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 31-10-2005, 18:54:55 »
Nootje,
Heel erg bedankt voor je compeliment, ben er een beetje beduust van, om eerlijk te zijn. Toen ik alles zo neertikte, had ik echt het idee dat het weer een rare hersenspinsel was die alleen in mijn hoofd klopte en op papier totaal niet.
Heel erg bedankt, is het mooiste compeliment die ik vandaag gehoord heb.

Maar ik had nog een hersenspinsel over Carl......
Waarom heeft Carl niet gestemt....Nou om zijn stemmen te behouden en Maxime te verloochenen. Dat was al bekent....

Nu ben ik even nagegaan hoeveel stemmen een ieder nog heeft:

Douwe    --> 0 ( alle 6 op Maxime)
Marleen  --> 3 ( 2 op Douwe, 1 op Elbert)
Marnix   --> 6 ( zit al een tijdje op Gaol)
Fleur    --> 4 ( 2 op Maxime)
Emma     --> 5 ( 1 op Elbert)
Meredith --> 5 ( 1 op Elbert)
Carl     --> 6 ( tja lijkt me duidelijk waarom)

Vanavond zal er weer 1 het eiland moeten verlaten en dat zal hoogstwaarschijnlijk Douwe worden.
Derhalve, mocht douwe NIET de zwarte stem krijgen is de kans groot dat Marleen, Meredith of Fleur hem verkrijgt, ik denk dat MArnix sterk genoeg is om in ieder geval niet die stem te verkrijgen.
Indien Fleur de zwarte stem krijgt zal zij minimaal 2 stemmen moeten inzetten om uit de gevarenzone te komen. Douwe kan haar niet steunen want hij heeft niks meer. Tevens weten de anderen dat Fleur NIET op Douwe zal stemmen dus dat hun dan de pineut zijn. Dus ook zij zullen stemmen moeten inzetten om op het eiland te kunnen blijven. Het is in deze 2 tegen 1 en marleen en meredith stemmen op Fleur of Douwe maar dat zal hun een hoop stemmen gaan kosten.
Ik denk niet dat marnix zal gaan stemmen, hij heeft al zijn stemmen nodig.

Doordat door bovenstaande speculatie er een hoop stemmen zullen gaan vallen staat Carl steeds sterker met zijn 6 stemmen om Marnix eruit te werken, indien nodig. Marnix heeft dus ook zijn stemmen nodig om tegen Carl te stemmen, dus dat blijft 6 tegen 6.
Ik denk dat Emma voorlopig nog wel ff op het eiland blijft, want Carl zal de volgende zijn die terug wordt gebonjourd naar de anderen.

(Onderstaande ga ik er even vanuit dat marnix de proef wint en naar Goal gaat.)

Dan zal (indien Douwe wegmoet) Fleur, Marleen en Meredith met Carl op het eiland zitten. Indien Carl de immuniteit wint, hoeft hij weer niet te stemmen en zullen Meredith en marleen tegen Fleur worden.
indien Carl niet de immuniteit wint is hij weg.

Indien Fleur wegmoet zullen Douwe, marleen en meredith dan met Carl opgescheept zitten. Douwe haalt dan waarschijnlijk de immuniteit niet en is dan weg door meredith en Marleen, want Carl stemt toch niet.

Sjips mijn hersenspinsel is een beetje op.... Ik ga het ff snel proberen op te schrijven, en dat jullie kunnen aanvuullen.

Carl, emma, Marnix en Fleur/meredith/Marleen blijven over. Marnix 6 stemmen, Carl 6 stemmen en Emma 5 stemmen, daag Carl....

Damn, mijn verhaal ben ik compleet kwijt.... sjips.

Ik hoop dat jullie in ieder geval een beetje begrijpen hoe ik denk.....
Misschien dat jullie mij wel begrijpen en ik niet.

Indien dit totaal onlogisch is, zeg het, dan haal ik het weg....
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline marbs

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 31-10-2005, 19:19:39 »
Nootje,
Heel erg bedankt voor je compeliment, ben er een beetje beduust van, om eerlijk te zijn. Toen ik alles zo neertikte, had ik echt het idee dat het weer een rare hersenspinsel was die alleen in mijn hoofd klopte en op papier totaal niet.
Heel erg bedankt, is het mooiste compeliment die ik vandaag gehoord heb.

Maar ik had nog een hersenspinsel over Carl......
Waarom heeft Carl niet gestemt....Nou om zijn stemmen te behouden en Maxime te verloochenen. Dat was al bekent....

Nu ben ik even nagegaan hoeveel stemmen een ieder nog heeft:

Douwe    --> 0 ( alle 6 op Maxime)
Marleen  --> 3 ( 2 op Douwe, 1 op Elbert)
Marnix   --> 6 ( zit al een tijdje op Gaol)
Fleur    --> 4 ( 2 op Maxime)
Emma     --> 5 ( 1 op Elbert)
Meredith --> 5 ( 1 op Elbert)
Carl     --> 6 ( tja lijkt me duidelijk waarom)

Vanavond zal er weer 1 het eiland moeten verlaten en dat zal hoogstwaarschijnlijk Douwe worden.
Derhalve, mocht douwe NIET de zwarte stem krijgen is de kans groot dat Marleen, Meredith of Fleur hem verkrijgt, ik denk dat MArnix sterk genoeg is om in ieder geval niet die stem te verkrijgen.
Indien Fleur de zwarte stem krijgt zal zij minimaal 2 stemmen moeten inzetten om uit de gevarenzone te komen. Douwe kan haar niet steunen want hij heeft niks meer. Tevens weten de anderen dat Fleur NIET op Douwe zal stemmen dus dat hun dan de pineut zijn. Dus ook zij zullen stemmen moeten inzetten om op het eiland te kunnen blijven. Het is in deze 2 tegen 1 en marleen en meredith stemmen op Fleur of Douwe maar dat zal hun een hoop stemmen gaan kosten.
Ik denk niet dat marnix zal gaan stemmen, hij heeft al zijn stemmen nodig.

Doordat door bovenstaande speculatie er een hoop stemmen zullen gaan vallen staat Carl steeds sterker met zijn 6 stemmen om Marnix eruit te werken, indien nodig. Marnix heeft dus ook zijn stemmen nodig om tegen Carl te stemmen, dus dat blijft 6 tegen 6.
Ik denk dat Emma voorlopig nog wel ff op het eiland blijft, want Carl zal de volgende zijn die terug wordt gebonjourd naar de anderen.

(Onderstaande ga ik er even vanuit dat marnix de proef wint en naar Goal gaat.)

Dan zal (indien Douwe wegmoet) Fleur, Marleen en Meredith met Carl op het eiland zitten. Indien Carl de immuniteit wint, hoeft hij weer niet te stemmen en zullen Meredith en marleen tegen Fleur worden.
indien Carl niet de immuniteit wint is hij weg.

Indien Fleur wegmoet zullen Douwe, marleen en meredith dan met Carl opgescheept zitten. Douwe haalt dan waarschijnlijk de immuniteit niet en is dan weg door meredith en Marleen, want Carl stemt toch niet.

Sjips mijn hersenspinsel is een beetje op.... Ik ga het ff snel proberen op te schrijven, en dat jullie kunnen aanvuullen.

Carl, emma, Marnix en Fleur/meredith/Marleen blijven over. Marnix 6 stemmen, Carl 6 stemmen en Emma 5 stemmen, daag Carl....

Damn, mijn verhaal ben ik compleet kwijt.... sjips.

Ik hoop dat jullie in ieder geval een beetje begrijpen hoe ik denk.....
Misschien dat jullie mij wel begrijpen en ik niet.

Indien dit totaal onlogisch is, zeg het, dan haal ik het weg....

haha echt geweldig, ::ok:: ::ok:: ::ok:: ;D

ik snap het laatste stuk ook niet echt meer hoor, (je bent dus niet de enige  ::tandpastasmiley:: ) maar dat begin is echt heel sterk!
ik hoop dat je hersenspinsel weer een beetje terug komt en dat je t verhaal af kan maken  ::trots::

kusjes marloes

vlauvla is MIJN konijntje... :)

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 31-10-2005, 19:41:06 »

Ik ben het hier dus niet mee eens, Carl heeft niet gestemd om zijn stemmen te behouden...punt.
Maxime deed ook niets om zichzelf te redden en voor Carl was het gewoon niet slim om te stemmen, waarom zou hij kostbare stemmen verliezen als hij immuniteit heeft? Waarom wordt echt alles wat Carl doet negatief beoordeeld?
sic transit gloria mundi

Offline Nootje

• Forumlid
  • Zoek de verschillen ...
« Reactie #326 Gepost op: 31-10-2005, 20:20:48 »

Als ik je goed begrijp ga je er vanuit dat de verliezer van de proef vanavond een zwarte stem krijgt.  Maar niet de verliezer krijgt er één .. maar de winnaar en die moet de stem op één van de anderen zetten.
Dan kan het verloop anders zijn dan jij schrijft.  Alhoewel ik wel met jou denk dat Marnix zal winnen en hij zal hem zeer waarschijnlijk aan Douwe geven.  Dus tot een bepaald punt kan wat jij schrijft nog steeds kloppen.

N.B.  Ik vind je gedachtengang helemaal niet onlogisch.  Het lijkt alleen dat je de weg op een bepaald moment een beetje kwijtraakt .. volgens mij -maar hou me te goede hoor- omdat je verder speculeert dan alleen de aflevering van vanavond. 
Er is niets mis met je post .. heb maar vertrouwen in jezelf .. dan volgen anderen vanzelf  ::ok::

« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 20:23:15 door Nootje »
Mensen zijn als dieren... behandel dieren als mensen...

Offline eniezen

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 31-10-2005, 21:33:09 »
Voor de eerste reclame was ik een marnix-fan (nu nog steeds wel een beetje ;)), maar nu na de tweede reclame snap ik niet dat marnix niet de proef aan meredith heeft gegeven zodat zij naar het eiland kan en hij er hoogst persoonlijk voor kan zorgen dat Carl eruit ligt! Meredith had hem echt niet de zwarte stem gegeven!!! DIT ZUIGT!!!! en douwe moet weg... :-[

Offline eniezen

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 31-10-2005, 21:45:34 »
en zoals ik al zei; douwe ligt eruit. echt klote, hij was niet is staat om proefen te winnen , maar wel om mij aan het lachen te maken!

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 31-10-2005, 21:47:54 »
Ik ben het hier dus niet mee eens, Carl heeft niet gestemd om zijn stemmen te behouden...punt.
Maxime deed ook niets om zichzelf te redden en voor Carl was het gewoon niet slim om te stemmen, waarom zou hij kostbare stemmen verliezen als hij immuniteit heeft? Waarom wordt echt alles wat Carl doet negatief beoordeeld?

Ik ben het nog steeds met mezelf eens dat ik vind dat het terecht is dat Carl niet gestemd heeft de vorige eilandraad  ;D, maar als hij idd heeft gezegd tegen oa Marleen dat hij op Douwe zou gaan stemmen....tja...het is op zijn zachtst gezegd niet netjes, maar wel tactisch. Als je niet geliefd bent moet je wat doen om er in te blijven.. :P

Op een rare manier heb ik er toch wel een beetje bewondering voor dat hij telkens de dans ontspringt, maar ja nu heeft iederen hem inmiddels wel door.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 21:55:24 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 31-10-2005, 21:52:18 »
Misschien is dit niet de heersende opvatting, maar als ik immuniteit zou hebben zou ik ook niet stemmen, ongeacht wie er in de gevarenzone zou zitten.
En zeker Carl heeft er niets aan om Maxime te gaan redden....Carl heeft zijn stemmen nog hard nodig de komende paar afleveringen.
Misschien dat hij dat heeft gemeld aan Maxime van te voren of had moeten melden...zo van 'Hey Max, ik stem niet'.
Volgens mij heeft Maxime erniet op gerekend dat Carl zou stemmen, zowel dan zou dat pas matennaaierij van Maxime zijn. Zelf niet stemmen om je eigen hachje te redden en Carl de kastanjes uit het vuur laten halen.

Helemaal mee eens!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #331 Gepost op: 31-10-2005, 22:03:56 »
Volgende week is Carl weg...

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 31-10-2005, 22:06:42 »
Emma sprak in deze aflevering volgens mij echt het gevoel over Carl uit:

"Het is vast een goede man, maar zooo met het spel bezig".

Dat gevoel heb ik ook erg, het is vast een lieve man en vader. Maar in deze expeditie komt hij totaal niet sympathiek over (en is het ook niet echt).

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #333 Gepost op: 31-10-2005, 22:13:39 »
Emma sprak in deze aflevering volgens mij echt het gevoel over Carl uit:

"Het is vast een goede man, maar zooo met het spel bezig".

Dat gevoel heb ik ook erg, het is vast een lieve man en vader. Maar in deze expeditie komt hij totaal niet sympathiek over (en is het ook niet echt).
helemaal gelijk ::jaja::

ik erger me echt dood aan mensen die (vooral die periode met Esther) zitten te zijken dat het zielig is voor de kinderen van John en Carl dat ze zo'n @&#^! vader hebben, vind ik echt verschrikkelijk ::ohno::

misschien herinneren mensen nog dat ik Carl wel is in verdediging nam, dat kwam dus hierom...

Offline Aapje86

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 31-10-2005, 22:21:21 »
Hij is gewoon evil  ::ohno::  ::pinokkio::

Offline kolibri

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 1-11-2005, 07:20:27 »
zo nu eidelijk een keer de proef verliezen en opzoute   
kolibri

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #336 Gepost op: 1-11-2005, 09:15:26 »
Carl is pas een echte survivor! Met alle deelnemers tegen, en nog zo ver geraken?! Da's pas overleven!!!

Eerlijk gezegd: ik hoop dat Carl de finale haalt, waar hij dan een waardig tegenstander zal zijn voor Marnix, anders wint die 'op zijn sloefen' deze editie van Expeditie Robinson.
Eigenlijk is Marnix al gewonnen. Als Carl eruit vliegt wint Marnix. (Met ::) dank ::) aan het nieuwe stemsysteem.)

En dat weet Marnix ook wel hoor! Carl eruit = Marnix (verdiende) winnaar ER 2005!!!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline jeroen23

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 1-11-2005, 09:47:17 »

carl
de man zou 'ns heel goed naar de videobanden moeten gaan kijken, en inzien hoe dat em eigenlijk in elkaar steekt, want die kent emzelf elemaal nie... ge mag dan onzeker zijn en alles, maar geef dat eens toe aan uzelf, en dat kan ge er misschien wat aan doen, ipv uzelf er altijd uit proberen praten... succes menneke
« Laatst bewerkt op: 1-11-2005, 15:24:24 door jeroen23 »

Offline joop2

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 1-11-2005, 11:17:18 »
Het wordt nu wel een beetje voorspelbaar hoe de afloop zal zijn, Marnix zal wel winnen, zeker als de kijkers gaan stemmen. Ik begrijp ook niet waarom Marnix Meredith de proef niet liet winnen (toch wel machogedrag...)Fleur had nog een leuke actie kunnen voeren om toch Douwe er in te houden, maar misschien heeft ze niet ingeschat dat zij er bij de volgende verkiezingen uitgaat? Denkt ze bij de volgende proef immuniteit te krijgen (moet ze strijden met een fitte Carl).
Ach, het blijft leuke t.v. Hoe Carl in het echt is, vind ik moeilijk in te schatten. De regie en camera zijn geen objectieve waarnemers, maar willen leuke beelden. Carl wordt dus neergezet als 'Badguy'. Als het beeld de werkelijke Carl zou benaderen dan denk ik dat hij toch wel een licht autistisch trekje heeft, er zit ook iets dwangmatigs in zijn gedrag, dat zou kunnen duiden op een persoonlijkheidsstoornis. Het feit dat hij huisman is bevestigt dat een beetje. In zijn eigen territorium, waar zijn ego voldoende ruimte krijgt, is hij waarschijnlijk een prima opvoeder en runt hij het huishouden beter dan menig vrouw. Zijn vrouw is heel verstandig om veel tijd in haar eigen wereld buitenshuis door te brengen. ER is voor hem waarschijnlijk een hele goede investering voor de toekomst, misschien ontdekt hij iets over zichzelf en kan hij dat tijdig bijstellen, voordat zij kinderen gaan puberen! Maar als ik met hem op dat eiland moest zitten zou ik samen met Chico heel hard de zee in rennen om nooit meer boven te komen!!! Over Chico gesproken: Ik vind dat hij ER 2005 moet winnen!!!

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 1-11-2005, 17:23:15 »

Misschien is het niet de heersende opvatting, maar ik ben dat in ieder geval met je eens. Kanttekening daarbij is echter wel dat Carl, na deze in tactisch opzicht aanvaardbare matennaaierij, de tactische handeling van Douwe jankend begint te hekelen én dat hij zijn belofte aan Marleen niet is nagekomen. Ook dat mag, maar sympathiek is het niet. Bovendien heeft hij met zijn babbels dat hij fiks op Douwe ging stemmen actief veroorzaakt dat Douwe deze noodoplossing koos. Nogmaals: tactisch gezien slim (door dit gekonkel heeft hij meerdere mensen stemmen ontfutseld), maar de krokodillentranen en de verontwaardiging erna staan me nogal tegen.