Auteur Topic: [kandidaat Be] Carl  (gelezen 119875 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [kandidaat Be] Carl
« Reactie #300 Gepost op: 25-10-2005, 18:10:59 »
maar ja, weten die gasten Maleisië dat ook ::tandpastasmiley::
Die gasten, de produktie in dit geval, is Nederlands, het programma wordt uitgezonden in Nederland. Ik zou niet weten waarover je het hebt.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #301 Gepost op: 25-10-2005, 18:18:57 »
Die gasten, de produktie in dit geval, is Nederlands, het programma wordt uitgezonden in Nederland. Ik zou niet weten waarover je het hebt.
ik bedoel: dat aapje hebben ze bast wel in Maleisië gekocht, en die weten niet dat je zo'n beestje niet mag temmen. maar ik bedenk nu dat jij heel iets anders zegt dat ik dacht.
foutje ;)

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #302 Gepost op: 25-10-2005, 21:48:09 »
Maar dan nog.. het temmen van wilde dieren kan dan misschien wel niet "horen" volgens Stichting AAP, er gebeurt in Nederland en de rest van de wereld nog genoeg dat niet "hoort", maar toch gebeurt.
Anders zouden niet elk jaar tig honden aan een boom gezet worden als de baasjes geen kennel willen betalen als ze op vakantie gaan....
Anders zouden er niet tig honden en katten bij broodfokkers in te kleine kooien zitten....
Anders.... enz enz enz.

Overigens volgens de fok site (degene die het postte, had het van de talpa site geloof ik):

Wie is Chico?

Chico is sinds aflevering 8 de medebewoner van Winners Island. Een schattig aapje, met - net als Carl - een obsessie voor voedsel. Het boterde dan ook al snel niet meer tussen de Belgische kandidaat en het Maleisische beestje. Chico vreet alles wat los en vast zit, Carl verdedigt de voedselvoorraad alsof zijn leven er vanaf hangt.

Over het verleden van Chico is niet veel bekend. Hij is door crewleden op de markt gekocht van brute handelaren, die hem wilden verkopen als kokosnotenplukker. Geen fijne toekomst voor apen: ze worden vervoerd in krappe kooitjes van gaas en krijgen er flink van langs als ze niet genoeg noten uit de palmbomen weten te halen.

Chico is ruim een jaar oud en had op het productie-eiland gezelschap van een naamloos collega-aapje van drie maanden oud. Door hun gezamenlijke obsessie voor alles wat eetbaar is of lijkt, mochten beide beestjes na verloop van tijd nog slechts aangelijnd naar buiten. Chico's vriendje had daarnaast de neiging af en toe te bijten, iets dat voor mensen een levensgevaarlijke besmetting met bijvoorbeeld hondsdolheid tot gevolg kan hebben.

Zoals in het filmpje hieronder te zien is, onderging Chico voordat hij naar Winners Island vertrok een intensieve training. Beide aapjes zijn overigens na vertrek van de Robinson-crew ondergebracht bij een vriendelijke Maleisiër met een grote achtertuin, die heeft beloofd ze tot hun (natuurlijke) dood enorm veel pinda's en liefde te geven.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #303 Gepost op: 25-10-2005, 21:56:02 »
Daar ben ik het totaal met je eens.  Ik heb me dan ook afgevraagd hoe het verder moet met Chico na Robinson.  Waarschijnljk is hij van mensen is bij wie hij blijft, althans dat hoop ik, dan is zijn aangeleerd gedrag geen probleem.

Maar goed... i.d.g. gaat het om de wijze waarop Carl met het aapje omgaat.  Het verschil tussen hem en Emma en Marnix vertelt mij veel over zijn karakter. 
Het feit dat hij Chico zelfs ook maar niet één boontje gunt c.q. wil geven komt m.i. eerder voort uit hebberigheid, uit angst om zelf tekort te komen, dan uit de ware motivatie die jij noemt.  Ik geloof ook niet dat Carl's motivatie om Chico een 'rotaapje' te noemen (bij het vertellen over winnaars eiland) voortkomt uit zo'n overweging.

Je kunt beeldmateriaal manipuleren wat je wilt.  Gezichtsuitdrukking en lichaamshouding kun je er niet "bijplakken", die zijn echt .. zo ook bepaalde handelingen en de dingen die je zegt, zelfs al zijn ze niet helemaal binnen de context. 
Op je eigen "maat" stemmen en voor je nieuwe "maat" niet eens één stem opofferen.  Iemand zeggen haar immuniteit op te geven, maar deze wel zelf houden.  Iemand in een negatief daglicht zetten (meerdere personen).  En nu de wijze waarop hij Marnix van winnaarseiland afkrijgt, wat Marnix energie en stemmen (waarschijnlijk op Douwe) gaat kosten..... 
Dat zijn voor mij geen eervolle akties, die kun je niet manipuleren en getuigen m.i. niet van een "schoon" karakter.
.

Citaat van:  profiel Carl
Zo'n tien jaar lang reisde Carl de wereld rond, voornamelijk per fiets. De beste herinneringen heeft hij aan Nieuw-Zeeland, India, Indonesië, Nieuw-Caledonië en Brazilië.

Het gedrag van Carl was correct, gezien vanuit de belangen van het aapje.  Ik ga dan niet uit van zijn slechte motieven uitsluitend op basis van deze beelden. Ik eigen me niet deze deskundigheid tot een negatief oordeel toe. Zeker gezien zijn reiservaring kan ik me voorstellen dat Carl op dit gebied meer meegemaakt heeft dan wij zomaar even goed kunnen inschatten.

Het gedrag van Emma en Marnix was in ditzelfde licht niet goed, gezien vanuit de belangen van het aapje. Ik ga echter volledig uit van de goede bedoelingen van Emma en Marnix. Daarvoor hoef ik niet deskundig te zijn, daarvoor hoef ik alleen maar menselijk te zijn.

De produktie had zich daarentegen voldoende kunnen oriënteren op het gebruik van een aapje op tv. Zie de post hierboven van de deskundige van Stichting Aap.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #304 Gepost op: 25-10-2005, 22:03:56 »
Maar dan nog.. het temmen van wilde dieren kan dan misschien wel niet "horen" volgens Stichting AAP, er gebeurt in Nederland en de rest van de wereld nog genoeg dat niet "hoort", maar toch gebeurt.
Anders zouden niet elk jaar tig honden aan een boom gezet worden als de baasjes geen kennel willen betalen als ze op vakantie gaan....
Anders zouden er niet tig honden en katten bij broodfokkers in te kleine kooien zitten....
Anders.... enz enz enz.

Overigens volgens de fok site (degene die het postte, had het van de talpa site geloof ik):

Wie is Chico?

Chico is sinds aflevering 8 de medebewoner van Winners Island. Een schattig aapje, met - net als Carl - een obsessie voor voedsel. Het boterde dan ook al snel niet meer tussen de Belgische kandidaat en het Maleisische beestje. Chico vreet alles wat los en vast zit, Carl verdedigt de voedselvoorraad alsof zijn leven er vanaf hangt.

Over het verleden van Chico is niet veel bekend. Hij is door crewleden op de markt gekocht van brute handelaren, die hem wilden verkopen als kokosnotenplukker. Geen fijne toekomst voor apen: ze worden vervoerd in krappe kooitjes van gaas en krijgen er flink van langs als ze niet genoeg noten uit de palmbomen weten te halen.

Chico is ruim een jaar oud en had op het productie-eiland gezelschap van een naamloos collega-aapje van drie maanden oud. Door hun gezamenlijke obsessie voor alles wat eetbaar is of lijkt, mochten beide beestjes na verloop van tijd nog slechts aangelijnd naar buiten. Chico's vriendje had daarnaast de neiging af en toe te bijten, iets dat voor mensen een levensgevaarlijke besmetting met bijvoorbeeld hondsdolheid tot gevolg kan hebben.

Zoals in het filmpje hieronder te zien is, onderging Chico voordat hij naar Winners Island vertrok een intensieve training. Beide aapjes zijn overigens na vertrek van de Robinson-crew ondergebracht bij een vriendelijke Maleisiër met een grote achtertuin, die heeft beloofd ze tot hun (natuurlijke) dood enorm veel pinda's en liefde te geven.
Een mooi sentimenteel verhaal. Ondertussen is het aapje wel gebruikt. Daarna is er geen poging gedaan het aapje in de natuur terug te plaatsen, maar probeert men er een huisdier van te maken. Wat zoals gezegd niet goed is voor het aapje en niet goed mogelijk.
Bijkomend nadeel van deze tv-beelden is dat door deze beelden er weer opnieuw mensen zullen zijn die denken dat ook zij zo'n schattig aapje als huisdier kunnen houden. Dat geeft niks, Stichting Aap vangt deze apen wel op als de eigenaar tot inzicht gekomen is.

Ze zien jullie donaties uiteraard met plezier tegemoet.  ::ok:: ;)

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 25-10-2005, 22:10:27 »
Jemig de pemig, wat een humorloos gezeur.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #306 Gepost op: 25-10-2005, 22:16:21 »
Jemig de pemig, wat een humorloos gezeur.
Starry, starry night
Paint your palette blue and gray
Look out on a summer's day

::trots::

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 25-10-2005, 22:31:31 »
Een mooi sentimenteel verhaal. Ondertussen is het aapje wel gebruikt. Daarna is er geen poging gedaan het aapje in de natuur terug te plaatsen, maar probeert men er een huisdier van te maken. Wat zoals gezegd niet goed is voor het aapje en niet goed mogelijk.
Bijkomend nadeel van deze tv-beelden is dat door deze beelden er weer opnieuw mensen zullen zijn die denken dat ook zij zo'n schattig aapje als huisdier kunnen houden. Dat geeft niks, Stichting Aap vangt deze apen wel op als de eigenaar tot inzicht gekomen is.

Ze zien jullie donaties uiteraard met plezier tegemoet.  ::ok:: ;)

Mee eens... na een tv rage worden er altijd ook zulke dieren aangeschaft. En na een tijdje weer afgedankt om het diertje toch zo anders is dan op tv.
Ik praat het ook niet goed van Chico, ik melde alleen wat er op de Talpa site stond.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline SnijderMan

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 25-10-2005, 22:55:39 »
Gaat dit topic nou over Carl of over een aap?

Oh ja, sorry. Er is daar eigenlijk geen verschil tussen     ;D

Offline Pilgrim

• Forumlid
  • Ut Fryslân!
« Reactie #309 Gepost op: 26-10-2005, 05:33:45 »
In dit licht is het misschien verstandiger dat hij leert bij mensen weg te blijven en zijn eigen voedsel te vinden. Hoe begrijpelijk de emotie ook is om een klein aapje als Chico te aaien en te voeren.

Je hebt hier uiteraard helemaal gelijk in! Maar ik geloof voor geen meter dat Carl dat in gedachten had hoor elke keer dat hij Chico weg joeg.

Nu beledig je Chico  ::)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #310 Gepost op: 26-10-2005, 13:59:33 »
Deze man bedriegt iedereen zelfs zijn maat Maxime ik was er al bang voor dat hij de Elimiatieproef zou winnen en heeft altijd nog de 6 stemmen  ::jaja::

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 26-10-2005, 14:32:19 »
Deze man bedriegt iedereen zelfs zijn maat Maxime ik was er al bang voor dat hij de Elimiatieproef zou winnen en heeft altijd nog de 6 stemmen  ::jaja::

Kan hij nog altijd inzetten op Chico  ::rofl::

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 26-10-2005, 15:01:04 »
Starry, starry night
Paint your palette blue and gray
Look out on a summer's day

::trots::

With eyes that know the darkness in your soul ;)?

Ach, de een heeft het over apen, de ander over kruisen ::tandpastasmiley::.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 26-10-2005, 15:02:50 »

::rofl::

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 26-10-2005, 17:43:17 »

Oh ja, sorry. Er is daar eigenlijk geen verschil tussen     ;D

Hmm eigenlijk zit daar dus wel een verschil, Chico is toch veel liever!!!

Offline coolhva

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 26-10-2005, 18:13:48 »
Hmm eigenlijk zit daar dus wel een verschil, Chico is toch veel liever!!!
[/quote

Ja vind ik oowk.. Helemaal mee eens :P

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #316 Gepost op: 26-10-2005, 21:28:26 »
Een van de grootste mysteries van de wereld gaat over een vreemd wezentje, die zou leven op het Maleise eilandje Goal.
Niemand weet of Carlum echt bestaat, maar sommigen beweren hem te hebben gezien in de bossen van het eiland. Eentje maakte zelfs een foto van Carlum:

of de foto echt is of trucage is de vraag, één ding weten we in ieder geval zeker: Carlum zal altijd een mysterie blijven!!

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #317 Gepost op: 26-10-2005, 21:31:29 »
Een van de grootste mysteries van de wereld gaat over een vreemd wezentje, die zou leven op het Maleise eilandje Goal.
Niemand weet of Carlum echt bestaat, maar sommigen beweren hem te hebben gezien in de bossen van het eiland. Eentje maakte zelfs een foto van Carlum:

of de foto echt is of trucage is de vraag, één ding weten we in ieder geval zeker: Carlum zal altijd een mysterie blijven!!
Hahahahahaha  ;D ;D ;D

Ikzelf ben een grote LOTR-fan, ik lag echt dubbel ::tandpastasmiley::

Heel goed bedacht!! ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 30-10-2005, 23:12:29 »
Hoewel ik nu een beetje off topic begin te raken, wil ik toch nog even onderbouwen dat Carl iemand is die heel goed doorheeft hoe ER gespeeld moet worden. Was het niet Carl die de bui al zag hangen voorafgaand aan de proef met de plundertocht? Is het niet Carl die steeds dat kleine beetje extra weet te geven wanneer hij gevaar loopt om weggestemd te worden? En is het niet Carl die - op het moment dat hij immuniteit heeft - weet dat je geen stemmen hoeft te verspelen? Volgens mij heeft Carl de afgelopen jaren regelmatig naar ER gekeken en daar heel wat van geleerd ;)

Ik quote dit maar even in het Carltopic.
Tactisch gezien speelt Carl het spel heel knap. Bijna sluiperig zou ik zeggen. En dat is nou precies waar ik (en ik denk velen met mij) heel veel moeite mee heb.
er was eens......

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #319 Gepost op: 31-10-2005, 00:02:15 »
Zoals je Marnix al hoorde zeggen, Carl is constant met het spel bezig. Volgens mij vergeet hij te genieten van zijn expeditie. En dat is jammer. Want ER is uiteraard een spel maar het is ook een heel speciale ervaring die je maar één keer in je leven meemaakt.
Geniet nooit met mate...