Deze achtste aflevering, vond ik één van de mooiste op gebied van muziekkeuze. Eenvoudige heerlijke dromerige muziek.
Veel nieuwe dingen in deze aflevering, de muziek die centraal stonden in vorige afleveringen is vervangen, oa. geen Kingdom of Heaven of LOTR gehoord.
Voor het winnaarseiland veel muziek uit oscarwinnaar 'finding neverland' van Jan Ap Kaczmarek, trouwens deze componist is donderdag 20/10 te gast in Gent op het jaarlijks filmfestival. Samen met 2 ander poolse composers geeft hij een concert onder de naam 'polish composers in concert'.
Nieuwkomer deze aflevering is muziek uit 'chocolat' van Rachel portman uit 2001, ook al een oscar genomineerde score. Het spaans-gypsy tintje dat gebruikt werd voor maxine in de stad is hier uitgenomen; 'minor swing'.
Ook dacht ik muziek te horen uit haar meest recente album 'oliver twist', maar daar ben ik niet echt zeker van.
Klein detail deze dame was de 15de oktober 2005 te gast op 'the world soundtracks awards' te Gent, één van de belangrijkste evenementen op gebied van filmmuziek.
Ook veel muziek van Thomas Newman, en muziek die qwa stijl te vergelijken is met Portman. Blijkbaar hebben de makers een voorkeur voor deze componist, oa al muziek gehoord uit de albums 'finding nemo' , 'american beaty', 'green mile' en 'road to perdition'. Newman heeft een wat typische stijl, veel van zijn werken hebben gelijkenissen dan ook soms moeilijk uit te maken wat uit welk album komt.
Verder ook wat muziek uit Edward Scissorhands en andere al eerder gehoorde keuzes.
Deze aflevering uitstekende prachtige keuzes en zeker een aflevering die ik nog eens zal bezien en vooral beluisteren!