Aflevering 5 alweer, wat me deze keer opviel is dat er tijdens proef 1, veel tracks werden genomen uit de film 'the island'.
Een erg recente keuze, ook wel beetje een gewaagde keuze. Het album kreeg weinig positieve kritiek en werd eigenlijk in de grond genageld. Deze filmscore werd gecomponeerd door Steve Jablonsky, een componist die jarenlang in de schaduw van Hans Zimmer heeft gewerkt.
Na proef 2 hoorde ik de engelenstem van Lisa Gerrard, een diva die al meerdere keren haar stem verleende aan oa. albums van Hans Zimmer. De vocals van oa. Gladiator zijn ook van haar. Het nummer dat men heeft gekozen komt uit een solo-album van haar, Immortal Memory genaamd. Het nummer heet 'marantha (come lord).
Deze aflevering ook weer de gebruikelijke muziek, ook weer veel uit Gladiator.
Ik moet me toch echt wel heel erg vergissen als ik niet onder de eerste scenes het openingsnummer (Introduction (titles)) van (inderdaad, ik dacht het vorige week ook al gehoord te hebben, zeg het maar als ik vervelend word) Edward Scisorhands gehoord te hebben.
Jaaaaaa inderdaad was me deze keer toch ook opgevallen, het was mij vorige keer niet echt bijgebleven.