Wat? waar? waarvoor?
tja mag hier geen linkje plaatsen, maar google eens op po in actie
Waarom wordt er maar een uur gestaakt en niet bijvoorbeeld een hele dag of zelfs langer?
omdat onderwijzers van nature niet willen staken omdat dat overlast meebrengt en ze zich verantwoordelijk voelen voor de kinderen.
Ik las in de krant dat dit bedoeld is als een soort eerste prikje. En dat er meer acties volgen als er niks mee gedaan wordt.
Klopt, komt er uit de formatie niets voor het basisonderwijs zijn er plannen voor een dag, doorlopend tot een week. Maar persoonlijk verwacht ik niet dat dat gebeurd.
Om te voorkomen dat ze moe worden
ik ook van jou.
Of omdat ze zo veel van hun vak houden dat ze eigenlijk niet wíllen staken, maar deze staking door de vakbonden is opgelegd
ten dele waar, een staking kan echter niet opgelegd worden. Als er iemand wil werken dan moet dat kunnen. Rare situatie, wij hebben 15 klassen. Als er 1 leerkracht het niet eens is met de actie mag die zijn klas open zetten en les gaan geven.
Een vakbond kan namelijk niets opleggen. Nog geen 10% is lid van de vakbond. Iedereen die staakt en niet lid is van een vakbond kan gekort worden op het salaris. Ben je wel lid van een vakbond dan word je gecompenseerd door de vakbond uit de zogenaamde stakingskas.
en nu is het zo langzamerhand tijd om weer ontopic te gaan en mochten we dit willen doorzetten verhuis ik mee naar de huiskamer
edit: topic geopend