Hoezo bijna niemand kon goed goed overweg met Ronald ? Het waren vooral een aantal Belgen (Mo,Peter en Frank) die het negatieve beeld rond Ronald vergroot hebben en niet met hem overweg konden. Ik kan meer mensen noemen die wel met Ronald overweg konden dan mensen die niet met hem overweg konden, maar omdat veel van die mensen niet lang in de expeditie bleven raakt dit een beetje ondergesneeuwd.
kelly, frouke, klaar, marjolein.
En je zegt het zelf; de mensen die wél met ronald overweg konden zaten niet lang in de expeditie > ze konden hem dan ook niet helemaal leren kennen.
De mensen die het niet goed met Ronald konden vinden hehbben hun mening grotendeels gebaseerd op het vermeende, onbewezen omkoopschandaal
oa klaar en Marjolein hebben zich absoluut niet door het 'omkoopschandaal' laten beïnvloeden. Klaar kon al van in het begin niet met Ronald overweg; Marjolein vertrouwde Ronald niet meer nadat hij tegen haar had gelogen en omdat hij met Mick optrok. (oa in HUMO denk ik, en op tv zelf heeft marjolein meermaals gezegd dat ze zich niet moeide met het omkoopschandaal, en dat ze ook niet daarbij partij voor een van de twee zou kiezen, omdat ze er niets vanaf wist)
Voor de rest blijven er een paar leugentjes hangen, o.a. toen hij Marjolein vertelde nooit op haar te stemmen. Het is en blijft een spel en Ronald was al een keer weggestemd dus probeerde gewoon in de expeditie te blijven (wat alleen maar voor hem kan pleiten), de manier waarop hij dit deed was niet erg verstandig maar dat is een ander verhaal.
er is een verschil tussen jezelf proberen in het spel te houden door te comploteren ed, en liegen. Marjolein kon goed overweg met Ronald. Na zijn 'vriendschap' met Mick werd ze wantrouwig. Met de prijs die ze samen wonnen, probeerde Marjolein de plooien terug glad te strijken, door oa te vragen waarom hij met Mick optrok ed (~ HUMO). MArjolein gaf zelf aan Ronald toe dat ze daardoor anders naar hem keek en een beetje wantrouwig werd. Marjolein was eerlijk tegenover Ronald, maar Ronald liegt tegen haar.
Als hij zijn positie in de groep wou redden, had hij eerlijk kunnen zijn, en zeggen dat Marjolein bovenaan de lijst stond. Daarmee had hij mssn het vertrouwen van Marjolein terug gewonnen, en had de expeditie er anders kunnen uitzien voor hem.
Vreemd vond ik ook de opmerking van Klaar, ze zei "Ronald dacht elke dag dat het weer goed kwam". Ik neem aan dat het over het omkoopschandaal gaat, en anders wel over een van de gevolgen hiervan.
Klaar had het over zijn positie in de groep. Hij lag helemaal niet goed, maar leek dat niet te beseffen. Hij dacht dat hij van de ene dag op de andere terug goed in de groep zou liggen, en dacht op sommige momenten daadwerkelijk dat iedereen hem graag mocht (wat dus absoluut niet het geval was)
(bericht aangepast: stormpie)