Ik vond 't erg leuk gisterenavond, maar 't duurde wel enorm lang voordat eindelijk de ontknoping volgde! Ik lag zowat al te slapen op de bank.
Ik vind 't wel grappig dat Derek toch gewonnen heeft, omdat iedereen (inclusief hijzelf) dat totaal niet verwacht had. Erg leuk dat hij juist stemmen heeft gekregen van alle eilandbewoners waar hij ruzie mee heeft gehad: Lydia, Deborah, Marc en niet te vergeten
Snolleke Nolleke. En van z'n 'so-called' vrienden die de meeste tijd met 'm doorgebracht hadden stemmen juist niet op 'm: Loes, Luc, Kristina.....
Ik begrijp 't eigenlijk wel dat Lydia, Deborah, Marc en Nolleke op Derek gestemd hebben. Ze hebben wel conflicten met 'm gehad, maar hij durfde tenminste wel te zeggen wat hij vond en ging 'n confrontatie niet uit de weg. Olivier heeft zich toch meer buiten deze discussies gehouden.
Wat ik eigenlijk dacht wat Olivier stemmen zou brengen, heeft nu dus gunstig uitgepakt voor Derek! Ik denk niet dat de Derekstemmers hun hachje wilde redden, maar gewoon gerespecteerd hebben dat Derek uit durfde te komen voor z'n mening en daarom 'n conflict niet uit de weg ging.
Ik had er ook vrede mee gehad als Olivier gewonnen had, maar nu heeft me de finale van ER iig 'n stuk meer spanning en plezier gegeven!