Poll

Wie wint het?

Derek
0 (0%)
Kristina
1 (11.1%)
Olivier
8 (88.9%)
0
0 (0%)
0
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Auteur Topic: Het Expeditie Robinson topic  (gelezen 75901 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
LET OP: VERHUISD
« Reactie #400 Gepost op: 4-12-2002, 13:09:46 »
volgens mij is t hier nog niet gepost... maar iig, ik heb echt himmel dubbelgelegen toen olivier zei dat ie dacht dat beesten de pot hadden geleegd enzo. pas na een tijdje zei dr iemand dat dat niet kon omdat de kist eerst open moest, de rijst d'r uit en dan ook nog water dr in. maar toen hield olivier ook nog ff voet bij stuk... njah ik vond dat wel lol eigelijk en dat wou ik ff kwijt :)

maar ik vind het een beetje een loze disucussie of lydia en deborah al dan niet terecht van het eiland af zijn en of ze wel of niet fout waren voor zo'n programma... volgens mij komt d'r toch nix uit...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #401 Gepost op: 4-12-2002, 13:42:25 »
nee dat is allemaal boter na de vis idd. ja, beetje dommig he van olivier, of is het gewoon uit schattig geloof van onschuld in de medemens?

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
VERPLAATST: test
« Reactie #402 Gepost op: 4-12-2002, 13:47:23 »
Dit deed ze pas nadat iedereen van Noord op Nolleke gestemd had. (ze hoefde er toen niet uit, omdat Keo weg was gegaan) Jacobien wist zodoende dat Nolleke eruit zou vliegen en dat ze nu niet meer met haar zou moeten overhouden.
Tsja, ik heb het niet opgenomen op de band, maar volgens mij deed Jacobien echt niet zo maar van de ene op de andere dag anders tegen Noord dan voordat bleek dat Nolleke er uit gestemd zou worden.
Sorry dat ik 't zeg, maar ik zelf zou NOOIT de zin 'moet ik helpen?' gebruiken. Dat komt echt zo over alsof je je verplicht voelt om iets te doen en er eigenlijk helemaal geen zin in hebt. Hier zeggen we altijd 'zal ik je helpen?', wat ik 'n stuk vriendelijker vind klinken.
Maar misschien heb ik 't weer mis en gebruikt de rest van Nederland 't woordje moet wat vaker dan wij hier in Limburg. Wat dus blijkbaar weer betekend dat Limburgers geen normale mensen zijn.  :-\
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat iedereen boven de rivier het doodnormaal vind om te zeggen: "Moet ik ff helpen?" Blijkbaar is dit weer een (van de vele) cultuurverschillenm. Als iemand zich daarmee alweer beledigd voelt, sorry hoor  ::)

Verder vind ik het niet onterecht dát Lydia en Deborah eruit gestuurd worden, maar meer de manier waarop. En dat die gasten niet tegen een geintje kunnen. Tsja, dan ben je zeker wel een echte Robinson? Volgens mij is lol en humor hebben ook een essentieel onderdeel van 'overleven'.

« Laatst bewerkt op: 4-12-2002, 13:48:29 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #403 Gepost op: 4-12-2002, 16:21:11 »
bijna iedereen hier zegt "moet ik ff helpen?" das dan niet lullig bedoeld ofzo, maareh jah... zo praten wij hier gewoon. gewoon n soort dialectverschil.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 4-12-2002, 18:26:25 »
Wat betrefd 't omhakken van die bomen, dat had ik denk ik zelf ook gedaan. Die bomen zien er erg hoog uit en ik denk niet dat 't verstandig is om er in te gaan klimmen zonder dat je veilig aan 'n touw vastzit of zo. En je moet uiteindelijk toch wat eten en als ik 't goed begrepen heb, is er op 't eiland niet veel anders te vinden.....

Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat iedereen boven de rivier het doodnormaal vind om te zeggen: "Moet ik ff helpen?"

Kijk dat wist ik dus niet. Hier hoor je dat eigenlijk niemand zeggen alleen als iemand eigenlijk helemaal geen zin heeft om mee te helpen. We zeggen hier altijd heel beleefd: 'zal ik je effe helpen?'  :)

Citaat
Blijkbaar is dit weer een (van de vele) cultuurverschillenm. Als iemand zich daarmee alweer beledigd voelt, sorry hoor  ::)

Ik voel me helemaal niet beledigd, maar was gewoon erg verbaasd om te lezen dat die vraag heel normaal is in de rest van Nederland. Ik had gewoon niet verwacht dat er zulke verschillen zouden bestaan in zo'n klein kikkerlandje.

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je hier 'alweer' gebruikt. Net alsof ik iedere keer beledigd reageer of zo....   :-\

Offline Kenner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
« Reactie #405 Gepost op: 4-12-2002, 19:09:09 »
Verder vind ik het niet onterecht dát Lydia en Deborah eruit gestuurd worden, maar meer de manier waarop. En dat die gasten niet tegen een geintje kunnen. Tsja, dan ben je zeker wel een echte Robinson? Volgens mij is lol en humor hebben ook een essentieel onderdeel van 'overleven'.

De Lydia en Deborah discussie gaat wel érg lang door, maar toch wil ik het nog 1 x proberen uit te leggen... Als jij op een eiland zit, 3 weken amper te eten hebt, vergaat van de honger en als dan je enige optie om te overleven dat kleine beetje rijst is, zou ik ook helemaal gek worden als mensen die toch al niet goed liggen in de groep riskeerden dat die rijst zou bederven. Als ze even 5 minuten langer nagedacht hadden over die 'grap' dan waren ze hopelijk zelf ook wel tot de conclusie gekomen dat het geen slimme actie was van ze. En kom dan niet achteraf net zoals Deborah met zo'n lulsmoes aan van 'het was maar een testcase en ik wilde zien hoe ze zouden reageren'...

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #406 Gepost op: 4-12-2002, 20:11:11 »
ik denk dat, ook al hadden ze dr 24 uur over na gedacht, ze hun plan dan nog door gezet hadden. ach dat zijn gewoon lydia en deborah denk k.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #407 Gepost op: 4-12-2002, 20:40:51 »

De Lydia en Deborah discussie gaat wel érg lang door, maar toch wil ik het nog 1 x proberen uit te leggen... Als jij op een eiland zit, 3 weken amper te eten hebt, vergaat van de honger en als dan je enige optie om te overleven dat kleine beetje rijst is, zou ik ook helemaal gek worden als mensen die toch al niet goed liggen in de groep riskeerden dat die rijst zou bederven. Als ze even 5 minuten langer nagedacht hadden over die 'grap' dan waren ze hopelijk zelf ook wel tot de conclusie gekomen dat het geen slimme actie was van ze. En kom dan niet achteraf net zoals Deborah met zo'n lulsmoes aan van 'het was maar een testcase en ik wilde zien hoe ze zouden reageren'...

ik vond het nog steeds een zeer flauwe reactie van hun. en iemand op een ander forum verwoordde dat zo mooi, vandaar deze quote van gilmour:
"Mensen, het is maar een spelletje! Een paar honderd kilometer verder liggen de kindjes met dikke buikjes van de honger te creperen en jullie zitten daar decadent te 'hongeren' op kosten van een koekjesfabrikant. Moraal: relativeren kan geen kwaad"

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #408 Gepost op: 4-12-2002, 20:46:08 »
Kijk relativeren en als een blije geit over da eiland en door de zee rennen zijn natuurlijk 2 hele verschillende dingen  8)

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #409 Gepost op: 4-12-2002, 20:52:00 »
we hadden het toch over het rijstincident ?

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #410 Gepost op: 4-12-2002, 20:55:06 »
Ow? nou dan nog, feit blijft dat ze geen eten hebben behalve die rijst en heel klein beetje vis en kokos en rode vruchten dus dan is het gewoon een enorm achterlijke actie om omwille van een grap die rijst te gaan riskeren

Offline de Huiskabouter

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 5-12-2002, 02:53:12 »
hongeren op kosten van een koekjesfabrikant... ik vind het echt fantastisch bedacht!!!  

zouden ze sultana krijgen als er echt niets meer is? :)
goh jongens, wij vinden het wel jammer van die bomen. als je die kokosnoten laat zitten, krijgen jullie een paar familiepakken sultana. maar wel goed in beeld gaan zitten als je ze opeet, en blijven glimlachen! ;D
en mag ik een keer raden wat de cameraploeg de hele tijd al eet :)

't werd een beetje koud buiten...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 5-12-2002, 10:38:48 »
moehaha

Even off-topic tussendoor dan: In Polen wordt het programma De Mol gesponsord door een kauwgom merk. Ik snapte er eerstgeen zier van omdat het allemaal in het Pools was. Elke keer als ze één of andere opdracht gingen doen zag je ze zo een kauwgom nemen uit een Freewaves pakje. En ook tijdens het invullen van de vragenlijst hielden de kandidaten het in hun hand. En ik maar denken dat het een hint was... bleek het sponsoring te zijn  ::)

En GVD, ik kan de aflevering waarin Nolleke jankt niet meer vinden  >:(

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #413 Gepost op: 5-12-2002, 12:53:11 »
Euhmzz , das toch gwoon de 1e na de samensmelting?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 5-12-2002, 13:41:57 »
Goh echt? Kan je me ook vertellen op welke videoband ik die heb staan? dankje :)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #415 Gepost op: 5-12-2002, 14:11:04 »
ik snap ook niet goed die link tussen survival en sultana. maar goed  ??? ???

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #416 Gepost op: 5-12-2002, 14:46:57 »
@ robby :  ;D tsja, dát is jouw eigen probleem, kgeloof dat ze ergens in een winkel Labels verkopen, kun je op de band een sticker plakken en daar opzetten wat er op de video staat  ;D

@ Cora_bora : ER zocht een sposor, Sultana wilde wel en voila.... een vruchtbare samenwerking was geboren  ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 5-12-2002, 18:45:19 »
@ Kenner: Ik weet het van die labels, maar ik moest snel een video hebben en heb toen eender wat gepakt (mijn molvideo's zijn wel gelabeld en dat veiligheidslipje is er afgebroken zodat ik het nooit per ongeluk wis) Toch bedankt voor de tip  ;)

@ CORA_BORA: Expeditie Robinson is in Nederland gesponsord door Sultana. Kijk maar eens op de RTL 4 site (daar komt het denk ik toch op. Bij ons is dat HUMO.

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #418 Gepost op: 5-12-2002, 19:15:45 »
Yw, Komt trouwens op Net5 hier  8)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #419 Gepost op: 6-12-2002, 11:44:00 »
Gister niet gezien, maar wel op teletekst gelezen... Marc is eruit :(  Ik had nog gehoopt op Walter, maar nee. Nou is de enigste leuke vent in het huis eruit. Jammer.
Wie zijn er nu genomineerd trouwens?

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.