Wat betrefd 't omhakken van die bomen, dat had ik denk ik zelf ook gedaan. Die bomen zien er erg hoog uit en ik denk niet dat 't verstandig is om er in te gaan klimmen zonder dat je veilig aan 'n touw vastzit of zo. En je moet uiteindelijk toch wat eten en als ik 't goed begrepen heb, is er op 't eiland niet veel anders te vinden.....
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat iedereen boven de rivier het doodnormaal vind om te zeggen: "Moet ik ff helpen?"
Kijk dat wist ik dus niet. Hier hoor je dat eigenlijk niemand zeggen alleen als iemand eigenlijk helemaal geen zin heeft om mee te helpen. We zeggen hier altijd heel beleefd: 'zal ik je effe helpen?'
Blijkbaar is dit weer een (van de vele) cultuurverschillenm. Als iemand zich daarmee alweer beledigd voelt, sorry hoor
Ik voel me helemaal niet beledigd, maar was gewoon erg verbaasd om te lezen dat die vraag heel normaal is in de rest van Nederland. Ik had gewoon niet verwacht dat er zulke verschillen zouden bestaan in zo'n klein kikkerlandje.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je hier
'alweer' gebruikt. Net alsof ik iedere keer beledigd reageer of zo.... :-\