Poll

Wie wint het?

Derek
0 (0%)
Kristina
1 (11.1%)
Olivier
8 (88.9%)
0
0 (0%)
0
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Auteur Topic: Het Expeditie Robinson topic  (gelezen 75957 keer)

Offline Pino

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
VERPLAATST: test
« Reactie #260 Gepost op: 18-11-2002, 11:31:58 »
Viel het jullie ook op dat Jakobien steeds Vlaamser lijkt te gaan praten?

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #261 Gepost op: 18-11-2002, 14:56:36 »
Mark deed wel erg egoistisch ja, maar volgens mij was dat gewoon een wanhoopspoging om in het spel te blijven. Dat dat alleen maar negatief heeft uigepakt was te verwachten, maar ja, ik vind het ook wel een beetje bij het spel horen om tactisch te stemmen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom Mark zo vreselijk de pisang is, zo vreselijk was hij ook weer niet, zeker niet in het begin.

Begin me wel steeds meer aan Derek te ergeren. Hij begint steeds arroganter te worden. Vind dat hij vreselijk eerlijk is, maar loopt wel ontzettend te stoken om Zuid er uit te werken. Bah.

Jacobien praat inderdaad steeds Vlaamser! Grappig. Vind haar niet zo geweldig verder.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 18-11-2002, 18:24:25 »
Mark deed wel erg egoistisch ja, maar volgens mij was dat gewoon een wanhoopspoging om in het spel te blijven. Dat dat alleen maar negatief heeft uigepakt was te verwachten, maar ja, ik vind het ook wel een beetje bij het spel horen om tactisch te stemmen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom Mark zo vreselijk de pisang is, zo vreselijk was hij ook weer niet, zeker niet in het begin.

Nee in 't begin zagen we 'm nauwelijks. Volgens mij heeft hij toen niet echt 'n rol gespeeld in 't geheel, want anders was z'n kop wel meer op tv gekomen.

't was idd wel 'n wanhoopspoging van 'm, maar hij had zelf ook kunnen bedenken dat die meiden van Zuid niet zomaar met 'm mee zouden doen nadat ze al weken op 'm stemmen en 'm totaal negeren.

Citaat
Begin me wel steeds meer aan Derek te ergeren. Hij begint steeds arroganter te worden. Vind dat hij vreselijk eerlijk is, maar loopt wel ontzettend te stoken om Zuid er uit te werken. Bah.

Ik ben 't hier dus duidelijk niet mee eens. Ik vind niet dat Derek in deze aflevering ook maar 'n moment geprobeerd heeft om anderen tegen Zuid op te zetten. Hij trok zich juist niks aan van 't complot dat Mark aan 't smeden was en schonk er verder geen aandacht aan.

Trouwens, ik kreeg niet 't idee dat er mensen van Noord stemafspraken hebben gemaakt. Dat bleek wel uit 't verhaal van Kristina. Ze stemden uiteindelijk allemaal op Mark, maar dat was doordat hij 't zelf verpest had met 't maken van stemafspraken en doordat hij Derek wegduwde bij de opdracht. Dat laatste laat ook nog 'ns zien dat hij erg onsportief is. Op die manier zou ik iig niet 'n eliminatieproef willen winnen!

Ik ben er echt van overtuigd dat Mark z'n eigen ruiten heeft ingegooid en daardoor door iedereen weggestemd werd. Daar heeft Derek echt geen invloed op gehad.

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
LET OP: VERHUISD
« Reactie #263 Gepost op: 18-11-2002, 19:05:06 »
Ik vind ER niets meer aan nu Nolleke eruit is... Nolleke was een visonair! Maar Nolleke is exit! :(

;D

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #264 Gepost op: 18-11-2002, 19:19:42 »
Nee in 't begin zagen we 'm nauwelijks. Volgens mij heeft hij toen niet echt 'n rol gespeeld in 't geheel, want anders was z'n kop wel meer op tv gekomen.
in de 2e of 3e aflevering (in de goeie ouwe tijd van het dames en heren kamp) klaagde de mannen al dat mark gewoon te weinig deed op het eiland, dus ik vind dit niet echt schokkend dat hij er nu uit ligt, en nee ik geloof ook niet in een stem afspraak met de noordelingen.

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #265 Gepost op: 18-11-2002, 19:22:22 »
Idd, dat klopt, In aflevering 1 al ging het tussen hem en Danny, tis een wonder dat ie het zo lang heeft vol gehouden als je het zo bekijkt.....

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 18-11-2002, 19:32:17 »
Ik denk dat 't duwen van Mark bij de proef de doorslag heeft gegeven bij de meeste om op 'm te stemmen. Ze vonden 'm al niet meer zo sympathiek door de geruchten over stemafspraken, maar dit was echt de druppel die de emmer deed overlopen. De meiden van Zuid hadden op zich niet zo veel fout gedaan, dus daarom koos iedereen denk ik als eerste voor Mark.

En iid herinner ik me nu ook al dat hij in 't begin ook al niet zo geliefd was door de anderen.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 18-11-2002, 20:33:33 »
Wat ik een beetje dom vond van Mark was dat hij de dames mee wilde krijgen en dan ook nog eens zijn zin wilde krijgen. Een van de dames wilde wel mee doen met zijn plan en dan Kristina er uit stemmen. Dan wilde Mark weer niet. Echt stom, hij heeft toch niets te willen. Als hij slim was geweest had hij zijn kans gepakt en was hij nu misschien nog op het eiland (denk het niet...), maar door twee dingen te willen heeft hij het voor zichzelf verpest.
Ik vond Derek trouwens ook wat minder sympathiek deze aflevering. Voor mijn gevoel gaat hij een beetje te veel het baasje spelen. Hij doet wel alsof het hem allemaal niets uitmaakt, maar het tegendeel is waar volgens mij.

We zullen zien wat volgende week gebeurt...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #268 Gepost op: 18-11-2002, 20:51:34 »
ik denk niet dat er een afgesproken samenzwering beston ronom het wegstemmen van mark. ik denk echt dat iedereen het gewoon met hem had gehad.
je hoorde ze toch praten: "hebberig met eten", "lui d, doet nooit wat" verders hebben wij kunnen zien hoe egoistisch hij was, altijd hebben over "mijn persoontje".
en natuurlijk wilde derek 'm deruit. en iedreen keek naar derek. dus mark ging!

Offline de Huiskabouter

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 18-11-2002, 22:48:35 »
we kunnen nu wel een poll gaan houden over wie er volgende week uitmoet. Iedereen van wie we het zeker wisten is er nu wel uit, volgens mij. het zal wel tussen lydia, deborah en jacobien gaan. ze stemmen vast degene eruit die derrek eruit wil hebben. een eigen mening hebben betekent tenslotte dat de groep zich tegen jou kan keren...
ik zou nu wel eens willen weten wat onze eeneiige tweeling doet als een van de twee eruit wordt gestemd... dan moet de ander in de groep gaan integreren en volgens mij hebben ze niet echt veel contact met de rest van de groep!

't werd een beetje koud buiten...

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #270 Gepost op: 19-11-2002, 10:18:23 »
Dat Mark z'n vertrek aan zichzelf te danken heeft ben ik het wel mee eens hoor. Met zo'n complot  neem je wel risico natuurlijk. En om Derek van dat paaltje af te duwen was ook niet bijster slim.

Ik denk ook niet dat er echt een complot is geweest om Mark er uit te stemmen. Ik denk alleen wel dat Derek zich nogal bezig houdt met stemmingmakerij, terwijl hij donders goed in de gaten heeft dat hij zo'n beetje de 'leider' is. Daarmee bepaald hij dus al min of meer wie er uit vliegt.
Hij zat nu in "volgende week" ook al weer te sjacherijnen over dat iedereen van "Zuid" nog lag te slapen, terwijl de rest al aan het werk was. OK, dat mag dan misschien waar zijn, maar ga er dan met Zuid over praten, of zeg tegen die meiden zelf dat je het niet vindt kunnen, als je dan zo'n eerlijke en oprechte vent bent. Maar daarmee zou hij risico lopen om onaardig gevonden te worden, en ook Derek zit er echt alleen voor zichzelf. Wat ik dan niet kan hebben is dat hij net doet of hij alles "voor de groep" doet. Bullshit!!

Kweenie. Misschien is het gewoon een gevoel van me, maar ik moet 'm gewoon niet, ik vind het een schijnheil.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 19-11-2002, 13:34:37 »
Viel het jullie ook op dat Jakobien steeds Vlaamser lijkt te gaan praten?

Ze woont dan ook in België. Dan pas je dat na een tijdje automatisch aan als je bij Belgen bent of bij Nederlanders. Heb het zelf ook, ik spreek heel anders tegen Vlamingen als tegen Nederlanders.

Ik denk niet dat ze het opzettelijk doet om bij de anderen op een goed blaadje te staan ofzo.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 19-11-2002, 18:20:54 »
Ik denk ook niet dat er echt een complot is geweest om Mark er uit te stemmen. Ik denk alleen wel dat Derek zich nogal bezig houdt met stemmingmakerij, terwijl hij donders goed in de gaten heeft dat hij zo'n beetje de 'leider' is. Daarmee bepaald hij dus al min of meer wie er uit vliegt.
Hij zat nu in "volgende week" ook al weer te sjacherijnen over dat iedereen van "Zuid" nog lag te slapen, terwijl de rest al aan het werk was. OK, dat mag dan misschien waar zijn, maar ga er dan met Zuid over praten, of zeg tegen die meiden zelf dat je het niet vindt kunnen, als je dan zo'n eerlijke en oprechte vent bent. Maar daarmee zou hij risico lopen om onaardig gevonden te worden, en ook Derek zit er echt alleen voor zichzelf. Wat ik dan niet kan hebben is dat hij net doet of hij alles "voor de groep" doet. Bullshit!!

Ik denk eigenlijk dat de anderen heel goed voor zichzelf kunnen beslissen en niet zo maar aannemen wat Derek hun verteld. 't zijn allemaal volwassen mensen (alhoewel: Lydia? Deborah?) en die zullen toch 'n eigen mening over mensen vormen. Oke, iedereen is beinvloedbaar, maar ik geloof er niet in dat deze mensen Dereks mening zo makkelijk gaan overnemen.

Ik vind 'm gewoon niet echt 'n leidersrol hebben. Hij heeft vaak wel 'n uitgesproken mening, maar ik vind niet dat hij deze bij andere mensen opdringt. Ik heb ook niet 't idee dat deze mensen 'm zien als leider, waarmee ze 't eens moeten zijn.

Ik blijf er eigenlijk bij dat Mark en ook Nolleke 't er zelf na gemaakt hebben dat ze massaal eruit gestemd werden en hier heeft Dereks uitgesproken mening naar mijn idee geen of nauwelijks invloed op gehad.

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #273 Gepost op: 19-11-2002, 18:43:47 »

Ik denk eigenlijk dat de anderen heel goed voor zichzelf kunnen beslissen en niet zo maar aannemen wat Derek hun verteld. 't zijn allemaal volwassen mensen (alhoewel: Lydia? Deborah?) en die zullen toch 'n eigen mening over mensen vormen. Oke, iedereen is beinvloedbaar, maar ik geloof er niet in dat deze mensen Dereks mening zo makkelijk gaan overnemen.

Ik vind 'm gewoon niet echt 'n leidersrol hebben. Hij heeft vaak wel 'n uitgesproken mening, maar ik vind niet dat hij deze bij andere mensen opdringt. Ik heb ook niet 't idee dat deze mensen 'm zien als leider, waarmee ze 't eens moeten zijn.

Ik blijf er eigenlijk bij dat Mark en ook Nolleke 't er zelf na gemaakt hebben dat ze massaal eruit gestemd werden en hier heeft Dereks uitgesproken mening naar mijn idee geen of nauwelijks invloed op gehad.

Daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens. Ik vind wel degelijk dat Derek een leidersrol heeft, en dat ook dondersgoed doorheeft zelf ) alhoewel hij dat nooit openlijk zal zeggen in de groep. Hij kan ook heel goed mensen beinvloeden, als hij tegen iemand als Loes zegt dat ze iemand moet wegstemmen of tegen Kristina ofzow dan zullen ze zeker zijn voorbeeld. Een ander verhaal is het met Olivier ( mijn winnaar ) en lydia en deborah kun je niet echt meerekenen omdat ze compleet buiten de groep vallen.... Anywayzz, het beloven spannende afleveringen te worden....

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 19-11-2002, 18:51:00 »
Maar hij zegt toch tegen niemand op wie ze moeten stemmen? En hij verteld ook niet op wie hij zelf gaat stemmen, dus wat dat betrefd denk ik niet dat hij invloed heeft op 't stemgedrag van de anderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Derek af en toe ook 'n vervelend mannetje, maar ik geloof er gewoon in dat volwassen mensen goed zelf kunnen bepalen wat ze doen en zichzelf 'n eigen mening kunnen vormen. En wat dat betrefd zie ik Derek niet als leider.

Misschien dat hij wel 'n soort leider is bij de werkzaamheden verdelen en 't organiseren van dingen, maar dat vind ik totaal iets anders dan mensen overtuigen van je eigen mening.

Offline de Huiskabouter

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 19-11-2002, 18:54:29 »
tuurlijk zijn ze allemaal volwassen, maar dat neemt niet weg dat ze stuk voor stuk bang zijn de "verkeerde" te kwetsen, of zelfs buiten de groep te vallen.
even een ander vraagje: vorig jaar was het zo, dat degenen die na de samensmelting weg waren gestemd, invloed hadden op wie de finale zou winnen. is dat dit jaar weer zo?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 19-11-2002, 18:55:49 »
even een ander vraagje: vorig jaar was het zo, dat degenen die na de samensmelting weg waren gestemd, invloed hadden op wie de finale zou winnen. is dat dit jaar weer zo?

Dat was andere series ook al zo, dus ik neem aan van wel ja.  :-\

Offline de Huiskabouter

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 19-11-2002, 18:57:36 »
ok, dat zijn dan tot nu toe mark en nolleke...

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #278 Gepost op: 19-11-2002, 19:03:57 »
Ik zeg ook niet dat hij mensen echt zegt op wie ze moeten stemmen, maar het begrip stemmingsmaking is hij wel heel erg goed in. Die leidende positie heeft hij nu eenmaal en hij zal ook als hij iemand niet aardig vindt dat ook heel duidelijk laten merken in de groep, door die leidende positie zullen veel mensen daar gewoon door beïnvloed worden... all I'm saying ;)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #279 Gepost op: 19-11-2002, 20:24:57 »
de vraag is nu: wie vliegt er volgende week uit??
zal derek hier ook invloed op hebben. ik heb de indruk dat de dames het niet zo op jakobien hebben. maar de mannen, ja dat kan alle kanten op.