Het regent al de hele dag. Na me al uren afgevraagd te hebben waarom er niemand aan me denkt kom ik er achter dat de batterij van mijn telefoon op is en mijn telefoon dus uit. Echter, nadat ik hem weer aangezet heb, blijft het nog steeds stil. Mijn moeder en zusje zitten letterlijk aan de andere kant van de wereld (China). Ik bedacht me vanmiddag dat ik vandaag in de bus had kunnen zitten op weg naar een sneeuwwitte bestemming in de Alpen. Natuurlijk, het eerste jaar sinds 1998 dat ik niet ga, en de sneeuwcondities zijn nog nooit zo goed geweest rond deze tijd van het jaar. Op de tv zijn alleen maar o zo gezellige kerstfilms de komende dagen, die ik waarschijnlijk nog allemaal ga bekijken ook, aangezien ik hier zo´n beetje opgesloten zit op mijn kamertje. De andere 11 meiden die hier wonen zijn allemaal naar huis. Zij wel. Ter overmaat van ramp zijn beide toiletten hier een soort van kapot, en natuuuuurlijk, het is kerst, dus niemand die ze nu komt maken. Mijn kerstavond-eten was een boterham met smeerkaas en een kopje champignonnensoep. Zelfs de GTST-kerst-aflevering was heel knus, met lichtjes en bomen en 20 man bij elkaar.
Officieel is het pas een uur kerst en ik heb er nu al genoeg van. Was het maar alvast zondag, dan ben ik tenminste van 6 uur ´s morgens tot laat waarschijnlijk bezig.
Ik heb zin om morgen naar het strand te gaan, maar niet alleen. En je zal zien dat het ook regent, en dan hoef ik al niet meer.
Zo. Dat moest ik even kwijt. Morgen vegeteer ik lekker door hier op mijn kamer. Hou zo lang mogelijk mijn ogen dicht, dan is het vast zo over. Voor nu: Ik ben het kwijt, ik zal jullie er niet meer mee lastig vallen.