Tsja, ik ben meer een Riesjaaar mannetje dus ik onthou niet superprecies het doen en laten van Douwe maar wat ik wel weet is dat je natuurlijk maar een montage ziet van wat daar zo dagelijks gebeurt. Dus ook heel veel wat gewoon niet interessant is voor de televisiemakers zien we niet. Dus dan is het heel snel al voormekaar om iemand in een verdomhoekje te duwen. Kijk, wat ik dus gelezen heb van Pieter op zijn eigen topic, deed Douwe inderdaad niet veel maar ik heb 'm ook niet zien lopen klagen over dat er geen eten is of over eenzaamheid en het missen van dierbaren. Bovendien heb ik 'm ook bezig gezien met vuurmaken, hout halen en met het drinkwatersysteem samen met de personen die hem niet afkatten. Ik denk dus echt niet dat je lui van karakter bent als je in het dagelijks leven zo'n schip in het water moet zien te houden. Dan kun je volgens mij wel aanpakken, lijkt me. Maar ja, als je al vanaf het begin al een stempel op je krijgt gedrukt van een aantal personen die fluitend door het leven gaan zonder tegenslag, heeft het toch geen zin om dat beeld proberen te veranderen. Mensen hebben toch altijd wel vooroordelen, ongeacht wat je dan doet. En daar speelt de tv ploeg handig op in. Als alles daar een of ander happyland zou zijn, kijkt er over een paar weken geen hond meer naar dus er is altijd wel iemand de klos. En dat zijn nu eenmaal vaker degenen die afwijken in tegenstelling tot die plaatjes als Lydia of Ilona enzo.
En wat betreft zijn ongezouten reacties zoals de vinger: dat zijn nu eenmaal Friezen. Afspraak = afspraak en dan moet je daar niet meer op terugkomen.