Auteur Topic: Aflevering 15 (8 december)  (gelezen 963 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 15 (8 december)
« Gepost op: 8-12-2024, 18:39:08 »
Bespreek hier alles over aflevering 15!
I will follow my inner gold

Offline illuvattarr

• Forumlid
Re: Aflevering 15 (8 december)
« Reactie #1 Gepost op: 8-12-2024, 19:51:42 »
Wat vinden jullie tot nu toe van dit seizoen? Hoe is het qua spel, opdrachten en groep? Erg goed of minder ivm vorige seizoenen?
Ik was er zelf de eerste weken niet aan toe gekomen om het te kijken, en kijk het denk ik dalijk in 1x door als ik het wat rustiger heb, als het seizoen de moeite waard is in ieder geval.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #2 Gepost op: 8-12-2024, 21:07:26 »
Ik dacht al: waar blijft de eetproef?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-12-2024, 21:45:02 »
Wat vinden jullie tot nu toe van dit seizoen? Hoe is het qua spel, opdrachten en groep? Erg goed of minder ivm vorige seizoenen?
Ik was er zelf de eerste weken niet aan toe gekomen om het te kijken, en kijk het denk ik dalijk in 1x door als ik het wat rustiger heb, als het seizoen de moeite waard is in ieder geval.

Je maakt het nu eigenlijk lastig voor me om te antwoorden. Want je moet stoppen met lezen in dit topic, om niet gespoilerd te worden. :P Ik ga in mijn volgende post iets over deze aflevering zeggen. Stop dus met lezen na deze post, als je dit leest ;)

Ik vind de proeven dit seizoen heel erg goed. Heel divers, heel goeie opstellingen steeds, kansen voor iedereen.
Er zijn dit seizoen veel twists mbt munten etc en daar moet je van houden.
Er is weinig gekonkel, de kandidaten zijn lief voor elkaar, er worden steeds heel respectvolle woorden gesproken op de Eilandraad tegen de vertrekker en door de vertrekker.
Hierdoor zijn niet alle afleveringen even spannend, en lijken de halve finalisten voorspelbaar. Toch was het toevallig vandaag, een week voor de halve finale, de op-1-na-laatste Eilandraad wel heel erg spannend.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 8-12-2024, 21:47:52 »
En dan nu over de aflevering van vandaag:

Wat een geluk voor Marijn zeg! Ik dacht echt dat het afgelopen was, met dat kiezen voor de brief en dan de munt niet bij zich hebben.
Het jammere is wel dat de volgende Eilandraad niet heel spannend zal worden, met 2 mensen die nog een immuniteitsmunt hebben en anderen met veel stemmen en de peluang.
Een goed moment voor de eetproef. Door de halve finaleplek er aan te koppelen en 1 tegen 1 te strijden ga je toch verder dan wanneer je met 6 man de eetproef doet voor 1 immuniteitswinst.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Supermol1994

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 8-12-2024, 22:07:47 »
Eens met de opmerking over de eilandraad van volgende week. Maar de vraag is nog wel of het Hamza of Ouassima wordt dan.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 8-12-2024, 22:14:04 »
Ik vind het een vrij kleurloos seizoen. De vele tactische wapens die niet meer inzichtelijk zijn voor de casual kijker, maken het moeilijk te volgen. Normaal gesproken stond onder de naam van elke kandidaat hoeveel stemmen hij/zij had op enig moment. Nu lijkt de eilandraad steeds een loterij.
Het aantal opgevers dit jaar doet het programma ook niet veel goed. En er springt voor mij niemand echt positief uit. Ik kijk nog wel elke week trouw, maar het is een seizoen dat je ook prima kunt overslaan.
🜃

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 10-12-2024, 20:02:37 »
Wat een saaie aflevering weer. Gaaaap.

Ik ga na zoveel afleveringen en vlak voor de finale niet meer afhaken. Maar ik merk wel dat het me eigenlijk niet echt meer boeit wie de finale haalt en wie er wint.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 10-12-2024, 21:48:23 »
Wat een saaie aflevering weer. Gaaaap.

Ik ga na zoveel afleveringen en vlak voor de finale niet meer afhaken. Maar ik merk wel dat het me eigenlijk niet echt meer boeit wie de finale haalt en wie er wint.

Helemaal mee eens, er gebeurt gewoon helemaal niets. De afleveringen zijn enorm voorspelbaar en ronduit saai. De makers doen angstvallig hun best twist na twist erin te gooien, maar de twists werken niet en zijn de noemer twist niet waard.

Het was nog even spannend toen Marijn haar munt niet mocht inzetten, maar nu ze de eilandraad heeft overleefd is ze samen met Noushka en Timor zeker van een plek in de halve finale. Kiran is vrij zeker, niet alleen door hoe sterk hij is in de proeven als wel door de peluang. Realistisch gezien kunnen alleen Ouassima en Hamza nog afvallen.

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 12-12-2024, 21:20:34 »
De productie kan er ook niets aan doen dat de kandidaten dit seizoen zo vredelievend zijn natuurlijk. Ze kunnen ze moeilijk tegen elkaar op gaan zetten. Maar jaa, die twists lijken inderdaad wanhopige pogingen van de productie om er toch nog wat spanning in te brengen.

Idee: afvallers mogen hun overgebleven troeven doorgeven, waardoor de kaarten opnieuw worden geschud

Realiteit: Ramon krijgt 1 extra stem. Wow, wat een twist!  ::rofl::

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-12-2024, 14:22:57 »
Ik hoop dat Kiran of Nouchka het seizoen wint, de andere 4 vind ik meelopers of irritant. Zeker Hamza had in het begin mijn sympathie maar nadat ie rare streken uit haalde met o.a. Billy en Vincent ben ik wel klaar met hem. Ouassima speelt het bondjes spel slim door met iedereen een beetje aan te pappen maar ik heb in haar tijdens de proeven ook nog geen echte Robinson gezien. Timor vind ik veel te arrogant over komen en Marijn waait met alle winden mee.
When life knocks you down, fight back!

Offline illuvattarr

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 15-12-2024, 13:30:00 »
Ik vind het een vrij kleurloos seizoen. De vele tactische wapens die niet meer inzichtelijk zijn voor de casual kijker, maken het moeilijk te volgen. Normaal gesproken stond onder de naam van elke kandidaat hoeveel stemmen hij/zij had op enig moment. Nu lijkt de eilandraad steeds een loterij.
Het aantal opgevers dit jaar doet het programma ook niet veel goed. En er springt voor mij niemand echt positief uit. Ik kijk nog wel elke week trouw, maar het is een seizoen dat je ook prima kunt overslaan.

Da's jammer om te horen. Reacties hier geven me niet veel zin om het dalijk terug te kijken..  ::hypocriet::
Vond je vorig seizoen beter?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #12 Gepost op: 15-12-2024, 15:12:00 »
Vorig seizoen vond ik persoonlijk leuker om te kijken, maar was wel heel extreem qua onnodige verwijten naar elkaar toe.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?