Auteur Topic: Aflevering 14 (1 december)  (gelezen 1050 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 14 (1 december)
« Gepost op: 1-12-2024, 17:21:38 »
Bespreek hier alles over aflevering 14!
I will follow my inner gold

Offline Supermol1994

• Forumlid
Re: Aflevering 14 (1 december)
« Reactie #1 Gepost op: 1-12-2024, 22:44:36 »
Beetje saaie aflevering weer. Maar net als vorige week wil ik toch weer zeggen dat ik het ergens ook wel fijn vind dat ze niet zo veel ruzie hebben dit jaar.

Ik ben wel benieuwd naar de eilandraad van volgende week:
- Nouchka of winnaar proef: immuniteit
- Timor: immuniteitsmunt
- Marijn: immuniteitsmunt + peluang
- Ramon: misschien wel een munt van Timor gekregen

Dan blijven er weinig opties over...
Maar als Timor de proef niet wint, denk ik dat hij geen munt gaat weggeven. Met nog 2 eilandraden te gaan tot de halve finale, zit hij dan sowieso veilig.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 2-12-2024, 09:22:37 »
Ik zou het wel grappig vinden als volgende week alle stemmen op Timor en Marijn gaan en beide hun immuniteitsmunt hebben ingezet.

Maar als bijna iedereen immuniteit heeft, dan is Kiran natuurlijk de target. Ook omdat hij fysiek heel sterk is. Kwam de stem tegen Kiran van Jaimie of Ramon?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 2-12-2024, 11:14:25 »
Beetje saaie aflevering weer. Maar net als vorige week wil ik toch weer zeggen dat ik het ergens ook wel fijn vind dat ze niet zo veel ruzie hebben dit jaar.

Ik ben wel benieuwd naar de eilandraad van volgende week:
- Nouchka of winnaar proef: immuniteit
- Timor: immuniteitsmunt
- Marijn: immuniteitsmunt + peluang
- Ramon: misschien wel een munt van Timor gekregen

Dan blijven er weinig opties over...
Maar als Timor de proef niet wint, denk ik dat hij geen munt gaat weggeven. Met nog 2 eilandraden te gaan tot de halve finale, zit hij dan sowieso veilig.
Het lijkt me niet slim om zowel de immuniteitsmunt als peluang tegelijkertijd in te zetten.
Als ik het goed heb dan moet degene die de peluang inzet, als hij de meeste stemmen heeft, duelleren met degene die op één na de meeste stemmen heeft. Maar als diegene met de op één na meeste stemmen een immuniteitsmunt heeft ingezet, wat dan? Valt degene met peluang dan af, of moet hij dan duelleren met de op twee na meeste stemmen? Als die er dan niet is, valt er dan niemand af of moet de peluang dan alsnog naar huis? Of wordt er dan toch geduelleerd ondanks de immuniteitsmunt. Ik denk dat laatste, temeer omdat er over de peluang gezegd is dat dit een machtig wapen is. Zo machtig dan misschien dat het een immuniteitsmunt ongedaan kan maken?

Ik vraag me ook af wat er gebeurt als degene die de peluang inzet zelf niet de meeste stemmen heeft. Moet degene met de meeste stemmen dan alsnog duelleren met degene met het op één na meeste stemmen?
En wat als degene die de peluang inzet de op één na meeste stemmen heeft. Moet die dan alsnog duelleren en kan de peluang dan tegen hem werken. Maar zou je zo wel een kandidaat eruit kunnen krijgen die een immuniteitsmunt heeft ingezet, gesteld dat er alleen wordt gekeken naar het aantal stemmen.
Kortom een hoop vragen.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 2-12-2024, 13:52:51 »
Een hele hoop vragen waar we waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen.

Ik vermoed dat Ramon er volgende week alsnog uitgaat.

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 2-12-2024, 16:37:59 »
Als Marijn de munt inzet, hoeft ze de Peluang toch niet te gebruiken? Ze heeft dan immers 0 stemmen tegen.

Als ze de munt niet inzet en toch de meeste stemmen krijgt (bv omdat iemand anders een munt inzet) kan ze de Peluang alsnog gebruiken.

Hoe dan ook, er zitten dit seizoen veel te veel troeven in het spel. Ik zou wel weer een seizoen willen zien zonder munten en extra stemmen.

En idd saaie aflevering. Sowieso een vrij saai seizoen.
Wel de meest symphatieke groep kandidaten ooit, iedereen is lief voor elkaar.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 2-12-2024, 20:24:25 »
De peluang zet je niet bewust wel of niet in, die wordt automatisch ingezet als je de meeste stemmen krijgt. Zolang je niet de meeste stemmen hebt blijf je dat ding gewoon houden. De immuniteitsmunt moet je wel bewust inzetten voordat je weet of je stemmen hebt gekregen.

Er zijn inderdaad nog heel veel munten over. Ik ben heel benieuwd of Timor echt een munt aan Ramon gaat geven. Ik denk dat hij eerst kijkt of hij de proef wint. Want net wat de dames al zeiden: als hij Ramon die munt had gegund had hij de munt vorige keer wel meegegeven met hen om aan Ramon te geven. Daar had hij heus op kunnen vertrouwen.

Timor heeft ook nog een hoop stemmen over denk ik. Heeft iemand enig overzicht over het aantal stemmen? Ze hebben blijkbaar niet eens gemerkt dat Ramon de vorige keer een stem meer had kunnen inzetten?

Het is dan misschien wel iets saaier zo zonder ruzie en met redelijk netjes gekonkel, ik vind het wel een heel goed seizoen als je naar de proeven kijkt. Week na week echt heel interessante proeven, die er ook nog eens geweldig uitzien. Ik vond deze aflevering vooral het duel erg geslaagd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollende_Moller

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 2-12-2024, 23:41:11 »
Het is ook niet zo dat het inzetten van een peluang betekent dat je gegarandeerd mag blijven. Het is een kans om te blijven en die was vorig seizoen volgens mij 1 op 3.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 3-12-2024, 12:02:24 »
Timor heeft ook nog een hoop stemmen over denk ik. Heeft iemand enig overzicht over het aantal stemmen?
Dat denk ik ook want als mijn geheugen me niet in de steek laat was het aantal stemmen bij de eilandraden in het begin ongeveer even groot als het aantal kandidaten. Ik vermoed dat ze dit seizoen achteraf hebben besloten om het aantal extra stemmen niet laten zien omdat het anders nog duidelijker is dat Timor al in de finale zit, als hij voor zeker wil gaan. D.w.z. als hij zijn immuniteitsmunten zelf houdt. Met de extra stemmen kan hij minstens nog een eilandraad overleven door de kandidaat van zijn keuze naar huis te sturen.

Als je al zoveel immuniteitsmunten in het spel brengt, geef ze dan tenminste een TGT datum.
Introduceer anders ook 'zwarte immuniteitsmunten' die, net als de zwarte vrijstelling bij WIDM, een immuniteitsmunt ongedaan maakt. Dan moeten ze de kandidaten wel ongezien de (zwarte) immuniteitsmunten laten inzetten. Dat zouden ze dan kenbaar kunnen maken tijdens de stemronde met een extra briefje, o.i.d.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 3-12-2024, 13:54:56 »
De makers hebben zich gewoon vergist in de fysieke kracht van de deelnemers. Het kan niet de bedoeling zijn dat 1 persoon (bijna) alles wint. Dat is niet leuk voor het spel. Daarom vind ik heel fijn dat de proef op winnaarseiland nu een keer wat anders dan kracht was.

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 3-12-2024, 15:35:17 »
Echt een ontzettend tam seizoen is het geworden helaaas. Geen complotjes om sterke kandidaten er uit te werken, geen wrijving achteraf. Het is allemaal heel respectvol en liefdevol onderling. Erg saai seizoen dus helaas op dat vlak.

Sportief gezien wordt het natuurlijk wel een spannende halve finale/finale met Timor, Kiran en Nouchka tegen elkaar. De andere 4 zijn outsiders.
When life knocks you down, fight back!

Offline Spiegelbeeld

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-12-2024, 14:13:43 »
Misschien saai seizoen, maar ben nog iedere week blij dat die vervelende rot Belgen niet meer meedoen.

Altijd gezeik, gekonkel en gedoe rond deze Belgen, liever groep leuke Nederlanders dan de afleveringen met Belgen. 

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-12-2024, 23:08:50 »
Nou ja, wat is dat nou voor rare post? Alsof alle Belgen achterbaks zijn. Genoeg gezeik en gekonkel ook gezien van Nederlandse deelnemers voorgaande jaren.
Keep calm and eat chocolates!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #13 Gepost op: 5-12-2024, 22:15:55 »
Iemand heeft duidelijk het vorige seizoen niet gezien... ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?