Auteur Topic: Aflevering 13 (24 november)  (gelezen 121 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 13 (24 november)
« Gepost op: Gisteren om 10:57:25 »
Bespreek hier alles over aflevering 13!
I will follow my inner gold

Offline Feodora

• Forumlid
Re: Aflevering 13 (24 november)
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 21:45:55 »
Ik vind dit seizoen eerlijk gezegd nogal saai. En dan denk je dat er misschien nog een wending komt maar dan wordt het toch weer het meest voor de hand liggende.

Ik vond Vincent heel sympatiek en hij nam het ook heel sportief op. Ik merk ook dat ik niet zo veel.meer met de overgebleven kandidaten heb.

Offline Supermol1994

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 22:34:03 »
Eigenlijk vind ik het juist wel verfrissend hoe dit seizoen gaat: respectvol, niet te veel drama en iedereen begrijpt dat het een spel is. Maar ik ben het wel met je eens dat de twists nogal tegenvallen...

Verder is het best grappig hoe iedereen een beetje klaar is met Timor, maar ja, hij heeft deze positie wel verdiend door op de goede momenten te winnen.

Mijn voorspelling voor de mensen die de halve finale gaan halen:
- Timor
- Kiran
- Marijn
- Ouassima
- Noushka

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 22:46:50 »
Voor de expeditieleden is het heel fijn dat er zoveel harmonie is binnen de groep. We hebben nog weinig ruzie ofzo gezien en echt tactisch wordt er niet gespeeld. Tegelijkertijd is het voor het programma killing dat er zo weinig gebeurt. Dit is de eerste keer dat we zo'n stemmenregen zien, hoezo hebben we niets van de aanloop daarnaartoe gezien? Dat Marijn veel stemmen ging krijgen was duidelijk, maar waar kwamen de stemmen op Vincent opeens vandaan?

Timor probeert geforceerd invloed te houden op het spel. Als hij dat zo belangrijk vindt, moet hij maar een keer dat duel (bewust) verliezen. Dit wekt alleen maar irritatie op. Maar Timor is sowieso vrijwel zeker van een plek in de finale, met twee immuniteitsmunten kan hij bijna niet weggestemd worden.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 22:50:09 »
Zoveel stemmen ingezet... wat is er dan nog over voor de komende rondes?

Timor maakt zichzelf steeds belachelijker. Hoezo denkt hij nog invloed uit te kunnen oefenen ook al heeft hij geen idee wat er allemaal heeft gespeeld op het andere eiland.
Weer een sympathieke reactie van de afvaller. Het is zeker respectvol dit jaar. Ook zo met het verdelen van de zandzakjes. Saai wellicht maar voor de deelnemers wel fijn.
Mooie reactie van Ramon tov de anderen over de erfenis van Joy.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 22:59:22 »
Dit is de eerste keer dat we zo'n stemmenregen zien, hoezo hebben we niets van de aanloop daarnaartoe gezien? Dat Marijn veel stemmen ging krijgen was duidelijk, maar waar kwamen de stemmen op Vincent opeens vandaan?
Ik snap het ook niet. In vorige seizoenen kregen we bij elke kandidaat steeds te zien hoeveel stemmen die nog had. Niks van dit alles. Ik kan me zelfs niet herinneren dat we te zien kregen hoeveel stemmen iedereen bij het begin kreeg. Waar zitten we naar te kijken? Er worden stemmen geteld zonder dat we maar enige clue hebben hoeveel er uiteindelijk uit de bus (kunnen) komen.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 00:15:26 »
Mij zijn.ze verloren ondertussen, was zelfs vergeten dat er vandaag een nieuwe aflevering was

Heeft deels te maken dat het alles vrij voorspelbaar was, deels te maken met de opgevers ( ik kan sinds ik vader ben snappen dat het gemis naar kinderen hard is, maar wat ik niet snap is dat beiden spreken van lang gemis maar toch alles geven bij de samensmelting waardoor 2 spelers die nooit zouden opgeven moeten vertrekken)
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 00:58:58 »
Mij raken ze ook een beetje kwijt. Kandidaten die immuniteitsmunten kunnen sparen alsof het zegeltjes zijn van de supermarkt. En die munten dan niet eens nodig hebben omdat ze telkens de "titanenproef" winnen.

Brengen ze een Peluan(?) in het spel waarvan nauwelijks iemand nog weet waarvoor die is, die we vervolgens never nooit terugzien in het spel. Evenals die immuniteitsmunten trouwens.

Kandidaten die opgeven. Hele afleveringen die daarom gespeeld worden om zeggen en schrijven één zwarte stem bij de volgende eilandraad. Als je al voor zo'n oplossing kiest, laat het dan tenminste en substantieel aantal zwarte stemmen zijn. Maar beter, laat die kandidaat gewoon naar huis gaan en hou er rekening mee dat er bij sommige afleveringen meer dan één kandidaat naar huis kan gaan.

Proeven waarbij een kandidaat al de laatste fase als eerste volbrengt terwijl er nog kandidaten zijn die nog niet eens door de eerste fase zijn gekomen. Dat gooien van de 3 zakjes bij de laatste immuniteitsproef was kennelijk zo makkelijk dat alleen de eerste kandidaten die hieraan toekwamen nog konden winnen. Zo'n laatste fase hoort dermate moeilijk te zijn dat iedereen in principe nog kans heeft om uiteindelijk te winnen, wil je een leuke opdracht hebben. Dat mag best een half uur duren en dan chargeer ik misschien een beetje.

Offline Feodora

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 07:32:43 »
Eens met wouter en Martin. De combinatie van opgevers, te veel tactische wapens (bij dezelfde personen) en dat het allemaal vrij gemoedelijk is maakt het nogal saai. Wat mij betreft delen ze het volgende seizoen minder imuniteitsmunten uit. Of ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat de imuniteitsmunten die bij de eerste proef worden verdiend slechts geldig zijn tot de samensmelting. Dan zorg je er in ieder geval voor dat niet iemand zoals Timor nu met twee munten zit.