Auteur Topic: Aflevering 10 (3 november)  (gelezen 530 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 10 (3 november)
« Gepost op: 3-11-2024, 08:26:56 »
Bespreek hier alles over aflevering 10!
I will follow my inner gold

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (3 november)
« Reactie #1 Gepost op: 3-11-2024, 22:36:09 »
De nieuwe opzet van winnaars eiland bevalt mij wel. Zo wordt voorkomen dat een persoon steeds de proef wint en krijgen sterkere spelers meer kans om verder te komen in het spel. Heel tof dat Vincent de proef won en vervolgens ook Timor versloeg!

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 3-11-2024, 22:40:59 »
Wat is dat weer een slap gedoe om bij de eilandraad niemand naar huis te laten gaan, maar alleen een zwarte stem geven.
Wat is het probleem dat er één kandidaat minder in het spel is. Dan zijn er simpelweg 2 opties:
a) het seizoen heeft uiteindelijk één aflevering minder wat geen probleem hoeft te zijn omdat de hele serie van tevoren is opgenomen en je kunt dan de uitzendingen een week later laten beginnen of een week eerder laten eindigen, wat er ook beter uitkomt.
b) de finale met één kandidaat minder spelen
Ik zie het probleem niet.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 3-11-2024, 23:03:36 »
Ik ben ook teleurgesteld dat in dit seizoen met zoals ze steeds zeggen heel veel onverwachte wendingen, er nu toch niet iemand naar huis moest. Wel heel goed dat ze Ymre weghaalden, jammer dat ze het dan niet doorzetten.

Ik snap de stemmen op de Eilandraad niet. Jamie en Ellemieke zijn niet irritant, niet supergoed in proeven, geen bondjessmeders, waarom zouden ze die wegstemmen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Maarten20

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 5-11-2024, 09:49:05 »
Ik snap sowieso niet waarom er nu al niet meer tactisch wordt gestemd. Zowel Billy als Ellemieke als Jamie behoren niet tot de fysiek sterkste kandidaten. Waarom stemmen ze vooral op deze 3 dan? Het is toch veel slimmer om nu een Kiran of Nouchka er uit te stemmen als je meer kans wil hebben in de finale?
When life knocks you down, fight back!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 5-11-2024, 10:15:03 »
Het zou te maken kunnen hebben met je niet in de kaart willen laten kijken. Stel je wilt de volgende keer Kiran of Nouchka blindsiden, dan is het niet handig als ze nu al zien dat ze veel stemmen gaan krijgen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #6 Gepost op: 6-11-2024, 16:17:27 »
Het zou te maken kunnen hebben met je niet in de kaart willen laten kijken. Stel je wilt de volgende keer Kiran of Nouchka blindsiden, dan is het niet handig als ze nu al zien dat ze veel stemmen gaan krijgen.
Dat denk ik inderdaad ook. De kandidaten hadden al het vermoeden dat er niemand weg zou gaan en alleen maar een zwarte stem uitgedeel zou worden. Daarom was de stemming bij de Eilandraad ook zo verdeeld.

Van Ymre was het ook niet slim om al vóór de proef aan te geven dat ze naar huis wilde. Hier had ze beter mee kunnen wachten tot ná de proef, zodat de kandidaten (eventueel) op haar konden stemmen, waardoor je de ontstane situatie met de zwarte stem niet had gecreëerd.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!