Auteur Topic: Aflevering 7 (13 oktober)  (gelezen 940 keer)

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Aflevering 7 (13 oktober)
« Gepost op: 13-10-2024, 11:13:58 »
Bespreek hier alles over aflevering 7!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Marieke2013

• Forumlid
Re: Aflevering 7 (13 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 13-10-2024, 21:36:35 »
Zo gaat niemand naar huis, zo 3…

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #2 Gepost op: 13-10-2024, 21:36:44 »
En toen ging het ineens wel heel hard... ::rofl::

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 13-10-2024, 21:45:12 »
Hoorde ik nu dat Hamza al in het wraakteam zit?

Dan had Sergio tegen Julie moete duelleren voor de 2e plek.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2024, 00:13:16 »
Jup maar dat betekend dus ook dat er nog minstens 2 man naar afvallerseiland... ik bedoel wraakeiland gaan. Ik denk dat ze er niet van uit gingen dat er zoveel mensen naar huis zouden gaan.

Want dan heb je een stuk of 4 man die uiteindelijk het wraakteam zouden vormen, mijn vermoeden:

Het wraakteam kan de plek van een kandidaat tijdens de samensmelting innemen.
(Oftewel de zandloper is waarschijnlijk nog niet eens het ergste... :-X)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #5 Gepost op: 15-10-2024, 09:06:49 »
goede keuze van Julie om gewoon te stoppen en niet naar wraakeiland te gaan, je gezondheid gaat altijd voor

idd Hamza zit in het wraakteam, dus komende aflevering weinig actie op wraakeiland, behalve Hamza die met kokosnoten moet praten  ::rofl::

oopsie die promo voor de komende aflevering, geen goed nieuws voor kamp zuid bij de proef (twee van hun mogen niet meedoen en ik vrees voor
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
)

gelukkig dat die zandloper maar 1x ingezet mag worden, anders was het nogal oneerlijk geweest (ik weet niet of hem meteen bij de eerste keer verliezen goede keus was want nu heb je noord 2x achter elkaar naar de eilandraad gestuurd, en moet je zelf nu bij de volgende proef 2 spelers buitenspel zetten)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-10-2024, 15:44:26 »
Erg jammer dat Rikkie en Hamza moesten strijden; met zo weinig afvallers (die blijven) had ik het hen beiden gegund om nog langer door te gaan. Wel gek trouwens dat Rikkie de enige (!) is die tot nu niet zelf heeft opgegeven.

De twist met de zandloper vond ik niet echt geweldig. Terecht dat Kiran hem heeft ingezet, dat is nu eenmaal het spel, maar tactisch gezien had hij hem veel beter nog even kunnen bewaren. Achteraf gezien is het niet slim dat hij met zijn team heeft gedeeld wat de functie is van de zandloper. In de gesprekken werd de zandloper al gezien als een 'escape', waardoor het team minder vol is gegaan. Ook was de druk op Kiran om hem in te zetten minder geweest, waardoor hij hem tactischer (= dus later) in had kunnen zetten.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #7 Gepost op: 16-10-2024, 13:48:16 »
Waarom was later inzetten volgens jou beter geweest?

Hun argument was nu dat ze hiermee nog even eilandraad-gekonkel voorkomen en de goede sfeer erin houden. Bovendien weet je niet hoe volgende proeven gaan, maar het zou kunnen dat Kamp Zuid vanaf nu iedere proef wint en dan gaat kamp Noord in een neerwaartse spiraal. Misschien was dit wel de enige nederlaag van Kamp Zuid. Als je die zandloper tot de samensmelting vasthoudt, heb je er ook niets meer aan.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 18-10-2024, 10:20:38 »
Later inzetten heeft als voordeel dat je nog wat tegoed hebt. Het team heeft pas nog uitgebreid gegeten, een voedselprijs had nu niet zoveel meerwaarde. Ook kun je de minste persoon uit je team wegstemmen, wat met een groter team gemakkelijker is dan met een kleiner team. Kiran was sowieso veilig, doordat de zandloper aan hem gekoppeld is.

Ik heb het idee dat het team het nu wat heeft laten gaan met de gedachte dat de zandloper achter de hand was. Dat vind ik jammer.