Auteur Topic: Aflevering 6 (6 oktober)  (gelezen 1217 keer)

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Aflevering 6 (6 oktober)
« Gepost op: 6-10-2024, 11:56:11 »
Bespreek hier alles over aflevering 6!  :)
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 6 (6 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 6-10-2024, 21:08:48 »
Wraakeiland, wat zou dat gaan inhouden? Gewoon hetzelfde als Afvallerseiland?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline slin

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 6-10-2024, 21:53:39 »
Zou de zandloper ook na de samensmelting nog in te zetten zijn? Dan had ik het als Kiran nog even voor mij gehouden. In die fase is het toch echt een stuk waardevoller dan daarvoor. Zeker omdat hij toch niet weggestemd gaat worden.

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 6-10-2024, 21:58:23 »
Wraakeiland, wat zou dat gaan inhouden? Gewoon hetzelfde als Afvallerseiland?
Ik verwacht van wel, aangezien er volgende week een duel komt. Vind dat wel jammer, want die duels zijn qua spelopzet zo voorspelbaar, aangezien ze dat altijd doen bij een afvallerseiland/wraakeiland. Ik hoop nog steeds een keer op een herhaling van de opzet in 2007:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vond het verder wel een boeiende aflevering waar heel veel gebeurde. Wel vind ik de betekenis van de zandloper wat bijzonder. Wat is dan nog het doel van een immuniteitsproef als je bij verlies toch nog kan winnen?

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 6-10-2024, 23:04:47 »
Wat ongelooflijk interessant om de teamsamenstelling te zien. Kiran heeft duidelijk kijk op wat een goed team maakt, juist een variatie aan persoonlijkheden, een mooie verdeling man-vrouw. Thomas heeft alleen de spierbonken gekozen en hoe hij de sleutelpositie opeiste was echt niet handig.

Dat Sergio eruit is gestemd verbaast mij niet. Hij was gewoon niet betrouwbaar in het team. Mooi om het vuur bij Farja wel te zien!

Ik neem aan dat de zandloper slechts eenmaal mag worden ingezet, net als een eventuele extra stem. Anders is het wel enorm oneerlijk. Aan het voorstukje te zien zou het mij niet verbazen als hij volgende week wordt ingezet. Waar is Ymre dan zo boos over?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 7-10-2024, 07:54:38 »
Ik neem ook aan dat de zandloper maar eenmalig is. En alleen voor de groepsfase.

Kiran heeft duidelijk beter nagedacht over de teamsamenstelling. Ik vond het ook niet handig dat Thomas omhoog gehouden moest worden bij de proef.

Sergio heeft nogal een gebrek aan zelfreflectie. Typisch dat hij na de stemming en de uitleg van Timor nog niet begreep dat hij een te onzekere factor was. Natuurlijk snap ik zijn teleurstelling, maar hij had er toch wel iets beter rekening mee kunnen houden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #6 Gepost op: 7-10-2024, 10:06:31 »
Toch wel een verrassende betekenis voor die zandloper. Ik had verwacht dat als die ingezet zou worden, de tegenpartij pas aan de proef mag beginnen als de zandloper volledig leeggelopen is, wat dus zou kunnen zorgen voor een voorsprong. Nu is het meer een soort joker.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 7-10-2024, 20:22:57 »
Toch wel een verrassende betekenis voor die zandloper. Ik had verwacht dat als die ingezet zou worden, de tegenpartij pas aan de proef mag beginnen als de zandloper volledig leeggelopen is, wat dus zou kunnen zorgen voor een voorsprong. Nu is het meer een soort joker.
Dat dacht ik ook, maar ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar een soort van eliminatie vrijstelling is. Er moet toch wel iets met die zandloper gedaan worden? Wat ik kan bedenken is dat je de zandloper op een bepaald punt in een immuniteitsproef om kan draaien en dat je dan gedurende de tijd dat de zandloper nog loopt kan beslissen of je de eliminatie vrijstelling in wil zetten. Je moet dan inschatten of je hem bij een achterstand nodig hebt of dat je die achterstand alsnog denkt te kunnen inlopen.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #8 Gepost op: 7-10-2024, 23:17:10 »
Ik weet niet hoe lang die zandloper duurt, maar maybe is het zo dat ze de proef moeten uitspelen voordat de zandloper op is...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #9 Gepost op: 8-10-2024, 09:20:18 »
Dat dacht ik ook, maar ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar een soort van eliminatie vrijstelling is. Er moet toch wel iets met die zandloper gedaan worden? Wat ik kan bedenken is dat je de zandloper op een bepaald punt in een immuniteitsproef om kan draaien en dat je dan gedurende de tijd dat de zandloper nog loopt kan beslissen of je de eliminatie vrijstelling in wil zetten. Je moet dan inschatten of je hem bij een achterstand nodig hebt of dat je die achterstand alsnog denkt te kunnen inlopen.

als je de proef verliest, dan kun je die zandloper inzetten en heb je alsnog de proef gewonnen, en dan moet het andere team naar de eilandraad

maar ja ik denk dat je die maar 1x mag inzetten (anders zou het nogal oneerlijk zijn als je hoe dan ook steeds proeven wint)

dan zou ik hem nog niet inzetten bv, nu je nog wat zwakkere spelers in je team hebt die je makkelijker kunt lozen om je team sterk te houden of sterker te maken, maar lijkt me bv interessant tactisch wapen als je eerder wat hechter bent met je groep (en steeds meer richting de samensmelting komt)

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 9-10-2024, 17:41:40 »
Ik vond dit een interessante en leuke aflevering.

De benadering van Kiran en Thomas was inderdaad  heel anders.
Het had bij de proef ook niet veel gescheeld of de fysieke kracht had het team van Thomas genekt.
Het was dat de puzzel zo lang duurde en ze daardoor een beetje in paniek raakte en niet goed meer nadachten over de muur. Want team Thomas was daar veel sneller, alleen de laatste 2 had anders gemoeten.
Maar ben wel blij dat team Kiran gewonnen heeft.

Ik vond het niet zo slim van Thomas  dat hij zei dat hij niet zo goed in puzzelen was, de puzzel op zich snapte hij. Hij kreeg het alleen niet voor elkaar om de anderen goed te laten doen wat de bedoeling was.

Het husselen van de teams heeft niet echt tot een goede hussel geleid. Ze kozen toch voornamelijk uit hun eigen team.
Het was wel interessant geweest als Thomas niet als eerste voor Timor gekozen had. Ze lieten nl wel zien wie er als eerste en wie er als laatste gekozen werd. Ik denk dat Timor niet amused geweest was. Grappig dat ze er niet bij vertelden dat Sergio en Farjan weggegeven waren, die dachten dat ze redelijk snel gekozen waren.

Persoonlijk vind ik het ook niet leuk als ze afspreken niet op elkaar te stemmen (hele groep), maar als 1 het oppert dan moet je wel mee want anders stemmen ze jou weg. Het leuke eraan is wel dat je weet dat de afspraak altijd verbroken wordt.

Volgende week duel tussen Hamza en Rikkie om te kijken wie er definitief weg moet. Leuk dat zij beide benoemen dat ze niet van de wraak zijn maar wel van de kansen. Sergio daarentegen is wel op wraak uit. Maar ik gun het als eerste Hamza en dan Rikkie, Sergio pas als laatste.

Het was volgens mij Sergio die opperde om niet op elkaar te stemmen. Dat klopt toch? Daaruit is ook wel op te maken dat hij niet zo zeker was van zijn positie.

De zandloper kun je echt maar 1 keer inzetten, want anders gaat bij team Kiran nooit iemand afvallen en in het andere kamp continue 1. Dan blijft daar maximaal 1 man over na de samensmelting.