Persoonlijk vind ik dat er een hele hoop van het leuke, dus de bondjes en het backstabben te extreem is geworden in de afgelopen edities, om dit te balanceren hebben ze een groep bij elkaar gezet die totaal niets tegen elkaar deed. Geen enkel manipulatief spel. Pas op het einde, want tja dan moet je.
Het ene is gewoon heel pijnlijk om naar te kijken. Voor de persoon in kwestie, omdat deze gewoon uitgekotst gaat worden door het Nederlandse publiek. Het ander is gewoon retesaai om naar te kijken.
Bij beide verlies je kijkers. Zelfs ik ben na meer dan 10+ seizoenen voor het eerst afgehaakt bij een regulier seizoen. Normaliter kan ik er wel doorheen kijken, omdat het vaak 2-3 afleveringen duurt voordat men echt het "Spel" gaat spelen, maar zelfs dat gebeurde gewoonweg niet.
Wat je daardoor kweekt is minder interesse om het naderhand nog over te hebben en daarmee ook minder interactie op het forum. Ik vermoed dat het dan makkelijker is om een algemeen topic te hebben, omdat je daarmee ook wel uit de voeten kan. Per aflevering is ook mogelijk, maar dat laat ik echt in het midden.
Een groot bord zoals nu past niet meer bij het programma.
(En dan is er volgend jaar ineens een soort revival van het format en wordt het springlevend.)