Auteur Topic: Aflevering 12 (12 november)  (gelezen 2719 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #20 Gepost op: 13-11-2023, 01:31:47 »
Je kunt in ieder geval niet zeggen dat dit geen reuring gaat geven...  :-X

De tactische zet zelf was prima, maar de rest is wel al gezegd lijkt me...

Kans is aanwezig dat Iris nu overloopt, ze gaat de inhumane kant ervan inzien... samen met Jochen, Ilse en Willem samen iets tegen Mark/Radmilo gaan beginnen en de kaarten verder flink opgeschud gaan worden. Daarnaast weet Iris dat Mark een munt heeft en dit kan hem nog duur komen te staan dan.

Guido en Floris blijven voorlopig goed uit schot. Maar zullen ook kleur moeten gaan bekennen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #21 Gepost op: 13-11-2023, 08:06:36 »
Het seizoen is zo voorspelbaar (Willem, of misschien nog Mark, wint)

Of Jochen of Ilse
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #22 Gepost op: 13-11-2023, 09:53:02 »
Aparte aflevering.

Ik snap nog steeds niet wat Krista gedaan heeft om het zo persoonlijk te maken.

vwb Mark:
die heeft zij samen met de rest van het team weggestemd.
Dus op zich dat hij haar eruit wil hebben. Ok.
Wie zaten er verder nog in dat team? Die weten dat ze bij Mark als volgende aan de beurt zijn.

vwb Radmilo, Max en Floris:
Geen idee. BEhalve dat zij wist dat Eva een munt had.
Had ze dat verteld had zij eruit gelegen.
En Max reageerde al belachelijk overdreven.
Maar Radmilo nu:
zonder die opmerking erbij dat het voor team Noord, Max en Chelsey was.
Geen idee waarom iemand dat denkt. Eva stemde op Chelsey, team Noord verloor iedere proef (en Krista zat niet eens de hele tijd in dat team, hij wel), Max wilde naar huis gestemd worden.

De actie op zich vind ik prima. Je wilt haar naar huis hebben, bent bang dat zij al haar stemmen inzet om erin te blijven, dus speel je het op deze manier. Prima.
Maar het persoonlijk maken en vervolgens zeggen 'het is niet persoonlijk bedoeld'. Uh het was net heel erg persoonlijk. Maar het kan ook dat die man gewoon niet zo slim is en niet snapt wat persoonlijk betekent.

Verder denk ik dat hij echt naar huis wil. Dus hij zal de volgende dag wel zeggen 'breng me naar huis, ik heb zo'n heimwee'. Lekker laten zitten, denk ik dan. Hij heeft al zijn stemmen opgemaakt dus kan op ieder moment naar huis gestemd worden, dus hij zal niet de eerste target zijn. Bang zijn dat hij een proef wint en het dan niet meer lukt hoeven ze volgens mij niet te zijn. Hij heeft nog niets gewonnen en zal ook niets winnen (denk ik). Zelfs niet van vrouwen (zielige reactie van een typische machoman)

Verheug me op volgende week, vindt het wel goed dat Ilse (zo lijkt het) het voor Krista opneemt.
Gelukkig wel iemand die dat doet.
Wegstemmen is ok, maar dit was wegpesten.
En pesten is nooit ok.

Wel goed dat er nu iets lijkt te gaan gebeuren, voor de rest was het steeds vrij saai en voorspelbaar.
Er bestaan dus nu verschillende groepjes.
Floris en Radmilo.
Mark en Iris.
Dus 2 groepjes hebben zijn deze week bij elkaar aangesloten, maar we weten niet of dat blijvend is.

Dan is er Willem, Ilse en Jochem. Alhoewel het wel raar is dat Jochem deze 2 steeds niet meeneemt naar winnaarseiland.

Guido bungelt daar tussenin.

Ik denk dat Ilse het volgende beoogde slachtoffer van Radmilo wordt. WAnt een vrouw die hem durft tegen te spreken. Dat groepje van 3 zal dus moeten nadenken wat ze doen.
Ze weten niet van Mark zijn munt, maar ze zullen het wel goed moeten aanpakken zodat hij die munt niet inzet.
Dus net doen of je meedoet met het naar huis stemmen van RAdmilo, want die wil zo graag naar huis. Maar ondertussen extra stemmen inzetten om 1 van de andere eruit te krijgen.

Ben benieuwd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #23 Gepost op: 13-11-2023, 11:54:57 »
Kans is aanwezig dat Iris nu overloopt, ze gaat de inhumane kant ervan inzien... samen met Jochen, Ilse en Willem samen iets tegen Mark/Radmilo gaan beginnen en de kaarten verder flink opgeschud gaan worden. Daarnaast weet Iris dat Mark een munt heeft en dit kan hem nog duur komen te staan dan.

Guido en Floris blijven voorlopig goed uit schot. Maar zullen ook kleur moeten gaan bekennen.

Ik zie dit niet gebeuren. Het groepje van 5 stemt al sinds de samensmelting samen. Er moeten nog 2 mensen uit voor de halve finale en waarschijnlijk is Radmilo daar één van, want die wilt weg. Dan blijft er letterlijk nog maar één persoon over die moet gaan. Waarom zou het groepje van vijf zo'n risico nemen en sterke spelers zoals Willem, Ilse en Jochen er in houden voor de halve finale. Ik gok dat Jochen of Ilse nog het bokje gaat worden. Willem heeft een munt en daardoor zal er niet op hem gestemd worden. Mark heeft ook een munt en zal er ook wel niet uitgaan. Die zetten hem beiden in de laatste eilandraad voor de halve finale. Er is niet heel veel plek meer over om ergens een move te maken.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #24 Gepost op: 13-11-2023, 13:24:47 »
Nee maar de speech van Ilse kan wel eens aan de gedachten van anderen gaan kleven.

Kans is groot dat Willem en Ilse sowieso toenadering zoeken. Zover ik weet heeft Willem nog een extra stem.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #25 Gepost op: 13-11-2023, 13:30:16 »
Nee maar de speech van Ilse kan wel eens aan de gedachten van anderen gaan kleven.

Kans is groot dat Willem en Ilse sowieso toenadering zoeken. Zover ik weet heeft Willem nog een extra stem.

Ik bedenk me net dat de drie stemmen van Radmilo bevestigen dat mijn theorie klopt en dat er nog twee eilandraden komen. Dan is het vast Radmilo de volgende aflevering en wie daarna eruit word gestemd gaat tussen Jochen/Ilse gok ik.

Offline Whatthefrank

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #26 Gepost op: 13-11-2023, 15:41:21 »
Deze aflevering mijn sympathie voor Radmilo volledig verloren, z'n actie deed me denken aan Paulien een aantal jaren terug. Zij wou toen ook ''naar huis'' en gebruikte het als een ploy om iemand weg te spelen. Dat vond ik toen ook verschrikkelijk en dit is nu imo niet anders  ::ohno::

Wel wil ik erbij vermelden dat ik snap waarom de stemmen op Krista gekomen zijn. Vanuit Mark is het sowieso logisch omdat Krista volgensmij de aanstichter is geweest van het feit dat hij op dag 1 eruit vloog. Dan snap ik dat je iets koestert en ik zou in zijn schoenen hetzelfde gestemd hebben. Krista heeft met haar actie inderdaad Eva beschermd, maar goed. Daardoor is Chelsey er wel uitgevlogen en zij lag natuurlijk bij een aantal mensen best goed in de groep. Ik snap dat dit haar niet in dank wordt afgenomen. (al zijn die onderschriften bij de eilandraad kinderachtig en onnodig, net als het weglopen overigens, blijf gewoon zitten).

Overigens, los van hoe het is gegaan, ik ben wel blij dat er in ieder geval iets van sensatie is in dit verder vrij tamme seizoen. Ik ben niet oke met de manier waarop, maar ik ben wel benieuwd naar hoe dit nu verder zal gaan. We zagen natuurlijk al dat Ilse het voor Krista op gaat nemen. Grote kans dat zij dan als volgende het haasje is als zij geen immuniteit wint. Zou me niks verbazen als de Krista-stemmers nu met elkaar blijven stemmen
Er is geen Mol meer...

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #27 Gepost op: 13-11-2023, 18:32:35 »
‘Christa, voor Max’

Die jongen heeft zelf opgegeven omdat hij de Expeditie niet meer aan kon  ::rofl::  ::rofl::

Dit ging echt helemaal nergens over. Drama +1, Radmilo -1. Radmilo speelt een typetje.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #28 Gepost op: 13-11-2023, 19:03:32 »
Zag ergens vandaag een interview met Krista door GEraldien.
Daarin gaf Krista aan dat Eva eigenlijk op Maxime had willen stemmen, maar dat zei tegen Eva gezegd had dat ze daar nog eens over moest nadenken. Omdat als Chelsey weg was de dynamiek in de groep wel eens anders kon zijn en dat Eva daar dan wel moeite voor moest doen.

Die kan ik helemaal niet volgen.
Op dat moment zijn er nog 7 man in team noord. HIervan is 1 groepje van de 3 mannen, waarvan Maxime degene is die bepaald op wie gestemd moet worden.
En dan geeft je als advies 'hou dat clubje van 3 bij elkaar' die kunnen de rest er dan 1 voor 1 uitstemmen.

Eva had natuurlijk gewoon Maxime eruit moeten stemmen.
Dan had ze ook wel Radmilo en Floris tegen zich gehad, maar dat had ze toch wel.
Ik denk net dat ze meer kans zou maken bij Kristie, Jaimy en Chelsey.

Krista heeft het dus wel een beetje over zichzelf afgeroepen.
Laat onvverlet dat het pesten van Radmilo niet ok is.
Wegstemmen ok, pesten altijd verkeerd.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #29 Gepost op: 13-11-2023, 19:04:48 »
Wat gebeurt er trouwens als de verliezer moet duelleren tegen iemand die geen stemmen meer heeft (Radmilo bv). Dan kan Radmilo wel de stem van de verliezer winnen, maar de verliezer niet de stem van de verliezer.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #30 Gepost op: 13-11-2023, 19:04:49 »
Oei dat was dan wel een heel verkeerd advies van Krista. Maxim was enorm sfeerbepalend. Maar wellicht dat Krista dat Maxim onmisbaar was bij de proeven, itt Chelsey?

Edit: ik heb het nu ook gekeken en ik besef me: Willem had de munt aan Krista kunnen geven. Dat is natuurlijk wat Radmillo vooral heeft voorkomen met zijn heimweeverhaal.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2023, 19:33:36 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #31 Gepost op: 13-11-2023, 19:54:22 »
En Krista had ook al haar stemmen in kunnen zetten.
Evt aangevuld met een extra stem van Willem en/of Ilse.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #32 Gepost op: 13-11-2023, 20:21:57 »
Dat weglopen van Krista, klein kind lmao


Ilse jij bent de volgende  ::zwaai::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #33 Gepost op: 13-11-2023, 21:21:07 »
Wat gebeurt er trouwens als de verliezer moet duelleren tegen iemand die geen stemmen meer heeft (Radmilo bv). Dan kan Radmilo wel de stem van de verliezer winnen, maar de verliezer niet de stem van de verliezer.
Volgens mij kan dit nooit voorkomen omdat iedereen bij de eilandraad één stem krijgt naast de extra stemmen die hij of zij nog in de koker heeft. Bij het duelleren krijgt de winnaar die ene stem van de verliezer.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #34 Gepost op: 13-11-2023, 21:39:36 »
Volgens mij kan dit nooit voorkomen omdat iedereen bij de eilandraad één stem krijgt naast de extra stemmen die hij of zij nog in de koker heeft. Bij het duelleren krijgt de winnaar die ene stem van de verliezer.

Maar hoe kwam radmulo dan aan 3 of 4 extra stemmen?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #35 Gepost op: 13-11-2023, 21:55:14 »
Maar hoe kwam radmulo dan aan 3 of 4 extra stemmen?

Iris had 2 stemmen (die van Guido en van zichzelf). En ik heb niet opgelet toen Mark stemde maar hij had ook nog extra een extra stem (gewonnen met het eerste duel na de samensmelting).
Keep calm and eat chocolates!

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #36 Gepost op: 13-11-2023, 22:43:30 »
Ik ben blij dat Krista er eindelijk uit is, maar wat een eilandraad :o

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #37 Gepost op: 13-11-2023, 23:00:55 »
Maar hoe kwam radmulo dan aan 3 of 4 extra stemmen?

Iedereen kreeg na de samensmelting bij de eerste eilandraad 2 extra stemmen in de koker (naast de reguliere stem van enkel die eilandraad). Elke aflevering daarna komt er 1 stem bij. Radmilo heeft drie stemmen ingezet: zijn reguliere stem van die eilandraad en de twee extra stemmen uit zijn koker.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 12 (12 november)
« Reactie #38 Gepost op: 14-11-2023, 00:06:35 »
Wat gebeurt er trouwens als de verliezer moet duelleren tegen iemand die geen stemmen meer heeft (Radmilo bv). Dan kan Radmilo wel de stem van de verliezer winnen, maar de verliezer niet de stem van de verliezer.

Elke eilandraad mag je stemmen volgens mij, het is alleen zo dat je over alle eilandraden 2 extra stemmen hebt. Je verliest je stemrecht en daarmee verwisseld de stem van plek. Dit lijkt me het meest logische. (Stemrecht verliezen betekend dus ook dat je je extra stemmen niet in mag zetten.)

Heb extra opgelet op dit stuk, maar moet zeggen dat het wel heel verwarrend is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?