Auteur Topic: Aflevering 11 (5 november)  (gelezen 973 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 11 (5 november)
« Gepost op: 5-11-2023, 13:50:29 »
Bespreek hier alles over aflevering 11!
I will follow my inner gold

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #1 Gepost op: 5-11-2023, 20:18:07 »
Ik snap echt met alle wil van de wereld niet dat er zo heftig wordt gereageerd wordt op Krista. Sorry maar ik vind dat ze zich echt enorm aanstellen. Hebben ze hiervoor dan nooit een aflevering gezien. Als je dit al zo erg vindt dan waren ze in sommige seizoenen echt jankend weggegaan. Daarnaast wilde Krista het zelf helemaal niet weten. Het was Eva die haar in vertrouwen nam.

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #2 Gepost op: 5-11-2023, 20:28:52 »
Volgens mij is het ook wel een beetje spel om zo te reageren. Ze mogen Krista niet zo en dit is een stok waarmee ze kunnen slaan en eventuele twijfelaars mee kunnen krijgen.

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #3 Gepost op: 5-11-2023, 21:35:19 »
Beetje een aparte eilandraad op deze manier. Maxim die eerst heel fel was tegen Krista wilt nu ineens naar huis, maar beseft dat op winnaarseiland pas waardoor alleen Guido en Jochen het wisten. Helaas weer iemand weg die voor wat reuring zou kunnen zorgen in een wat tamme Expeditie wat mij betreft.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #4 Gepost op: 5-11-2023, 21:47:47 »
Als je al 25 dagen op het eiland zit en je nog maximaal 9/10 dagen moet dan vraag je toch niet aan mensen om je eruit te stemmen? Ik snap de heimwee maar kom op het is een once in a lifetime ervaring en je bent al ver over de helft. Maxim was misschien niet altijd sympathiek maar hij was wel een kleurrijke kandidaat met zelfreflectie. Ik heb wel van hem genoten in het spel.
When life knocks you down, fight back!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #5 Gepost op: 5-11-2023, 22:22:37 »
Ik vind ook dat ze wel heel raar reageren op Krista. Waarom zou ze dat vertellen.
Als ze het vertelt had dan het hondje van 3 niet op Eva gestemd maar was zij weggestemd. Makkelijk om als je in een meerderheidsbondje zit om te vinden dat het eerlijk moet.

Verder snapte ik Willem niet bij het memoryspel. Hij had 4 losse plaatjes dan lagen de 4 die daarbij hoorden dus op de stapel van Jochem en hij had hij ze daar tussen uit kunnen halen. Had hij 4 setjes gehad.
Achteraf gunstiger voor hem om het duel te spelen omdat hij nu een extra stem heeft.

Mark viel vandaag tegen met het belachelijk maken van Krista op hoorafstand van haar.

Heel erg benieuwd wie volgende week naar huis wil. Beetje anti climax zo.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #6 Gepost op: 5-11-2023, 22:41:08 »
Inderdaad dan zou Krista zichzelf op het hakblok leggen. Mark vond ik ook helemaal niet leuk deze aflevering. Vond het wel prima dat Maxim eruit is. Hij was al een paar dagen aan het twijfelen. En dan heb ik liever dat je gaat in plaats van iemand die wel nog wil blijven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #7 Gepost op: 6-11-2023, 13:48:09 »
Het memory spel werd volgens mij niet gespeeld zoals het hoort. Op het moment dat je 2 dezelfde afbeeldingen hebt gedraaid dan neem je deze op en legt ze op jouw stapel. Vervolgens mag je 2 andere afbeeldingen draaien.
Het was Mark die ermee begon om gedraaide paren te laten liggen. Omdat dit (volgens mij ten onrechte) door Nicolette werd toegestaan deden de anderen dit daarna ook. Gevolg was dat Jochen op het laatst de laatste 9 paren bij elkaar moest graaien en daarbij 4 niet matchende afbeeldingen (fluitketel, palmboom, vis en boomtak) over liet voor Guido. Omdat hij niet matchende afbeeldingen heeft geïncasseerd zou hij wat mij betreft gediskwalificeerd moeten worden. Dat had niet kunnen gebeuren als ze verplicht meteen de gedraaide paren uit het veld moeten halen.

Daarnaast is het ook een stuk makkelijker als je gedraaide paren mag laten liggen omdat je die dan kan gebruiken als geheugensteuntje voor de andere nog te pakken afbeeldingen. Kortom, een zooitje dus.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #8 Gepost op: 6-11-2023, 15:56:25 »
Het memory spel werd volgens mij niet gespeeld zoals het hoort. Op het moment dat je 2 dezelfde afbeeldingen hebt gedraaid dan neem je deze op en legt ze op jouw stapel. Vervolgens mag je 2 andere afbeeldingen draaien.
Het was Mark die ermee begon om gedraaide paren te laten liggen. Omdat dit (volgens mij ten onrechte) door Nicolette werd toegestaan deden de anderen dit daarna ook. Gevolg was dat Jochen op het laatst de laatste 9 paren bij elkaar moest graaien en daarbij 4 niet matchende afbeeldingen (fluitketel, palmboom, vis en boomtak) over liet voor Guido. Omdat hij niet matchende afbeeldingen heeft geïncasseerd zou hij wat mij betreft gediskwalificeerd moeten worden. Dat had niet kunnen gebeuren als ze verplicht meteen de gedraaide paren uit het veld moeten halen.

Daarnaast is het ook een stuk makkelijker als je gedraaide paren mag laten liggen omdat je die dan kan gebruiken als geheugensteuntje voor de andere nog te pakken afbeeldingen. Kortom, een zooitje dus.

Helemaal met je eens.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #9 Gepost op: 7-11-2023, 19:59:20 »
De groep denkt volgens mij nog dat Christa heeft gezegd dat Chelsey een slang zou zijn. Aangezien Chelsey goed in de groep lag en erg lief was, snap ik wel de irritatie naar Christa. Maar Christa heeft niet kunnen rechtzetten dat ze Chelsey helemaal niet geopperd heeft. Ik hoop dat ze er nog even in blijft.

Meine gute weer twee opgevers op dag 20 en dag 25. En Maxim zei nog dat zijn familie altijd zei: 'liever dood dan tweede'. En nu gaat hij om zijn familie naar huis en is ie 10e. Ik vind het sneu voor bijv. Eva, Roberta en Roosmarijn, zij baalden echt als een stekker dat ze naar huis moesten. In voorgaande seizoenen was er vanuit kandidaten en presentatoren steeds veel begrip voor mensen die stopten, dus dat maakt ook niet echt een drempel, dan krijg je steeds dit.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #10 Gepost op: 8-11-2023, 08:41:21 »
Gedachten die ik had bij deze aflevering:
- Zou onder het middelste groene vlak bij de proef nog iets hebben gelegen?
- Gemiste kans dat ze niet een troef hadden verwerkt in het memory, zoals hier vorige week al door iemand was geopperd. Het is dan wel geen WIDM, maar een extra laag is altijd boeiend.
- Zou je als winnaar van de proef ook jezelf mogen kiezen om te duelleren voor stemrecht? Het kan eigenlijk zonder gevaar. Óf je verliest je stemrecht maar dan kan je er door je immuniteit toch niet worden uitgestemd, óf je krijgt een extra stem (die je ook in een latere ronde pas kan inzetten???). Het maakt je alleen misschien minder geliefd in de groep als je het op die manier speelt.
- Waarom mogen mensen die willen opgeven toch gewoon weggestemd worden, in plaats van gewoon te vertrekken? Zoals Ernst-Paul vroegah zei: 'daar hoeven we de eilandraad niet voor te gebruiken'.

Verder vind ik het overigens zeker geen verkeerd seizoen. Het is zeker niet het niveau dat het ooit was, maar laatste jaren vinden ze voor m'n gevoel toch echt de weg naar boven!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2023, 21:30:08 »
- Zou je als winnaar van de proef ook jezelf mogen kiezen om te duelleren voor stemrecht? Het kan eigenlijk zonder gevaar. Óf je verliest je stemrecht maar dan kan je er door je immuniteit toch niet worden uitgestemd, óf je krijgt een extra stem (die je ook in een latere ronde pas kan inzetten???). Het maakt je alleen misschien minder geliefd in de groep als je het op die manier speelt.

Oh dit zou tactisch heel interessant zijn! Ik hoop dat iemand dit nog gaat bedenken als winnaar.


Citaat
- Waarom mogen mensen die willen opgeven toch gewoon weggestemd worden, in plaats van gewoon te vertrekken? Zoals Ernst-Paul vroegah zei: 'daar hoeven we de eilandraad niet voor te gebruiken'.

Als mensen in deze fase, na de samensmelting, opstappen dan komen ze kandidaten tekort naar de finale toe. Dus krijg je dan wat er vorige week gebeurde, degene met de meeste stemmen krijgt een zwarte stem voor de volgende eilandraad. Persoonlijk vind ik dat niks.

Opgevers voor de samensmelting is niet zo'n probleem, dan gebeurt er gewoon even wat minder op afvallerseiland. Maar dat ze in deze fase niet door de programmamakers eruit gehaald worden voor de eilandraad snap ik wel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (5 november)
« Reactie #12 Gepost op: 9-11-2023, 22:56:03 »
Als mensen in deze fase, na de samensmelting, opstappen dan komen ze kandidaten tekort naar de finale toe. Dus krijg je dan wat er vorige week gebeurde, degene met de meeste stemmen krijgt een zwarte stem voor de volgende eilandraad. Persoonlijk vind ik dat niks.

Opgevers voor de samensmelting is niet zo'n probleem, dan gebeurt er gewoon even wat minder op afvallerseiland. Maar dat ze in deze fase niet door de programmamakers eruit gehaald worden voor de eilandraad snap ik wel.

Vanuit dit perspectief snap ik het ook zeker, al tornt het wel aan het concept voor het programma, maar goed, dat wordt minder belangrijk gevonden door de makers en snap ik ergens ook wel. Zelf heb ik liever dat een programma zo 'echt' mogelijk is en het minder gescript voelt, ondanks dat het laatste nou eenmaal beter uitkomt.

Je zou ook alternatieven kunnen gebruiken in plaats van de zwarte stem, bijvoorbeeld dat degene met de meeste stemmen in een aflevering dat iemand heeft opgegeven moet duelleren tegen degene die in de aflevering later de meeste stemmen heeft. De verliezer daarvan gaat naar huis, zodat je qua aantallen nog steeds uitkomt. De zwarte stem is qua idee wel goed, maar maakt bijna nooit het verschil, waardoor je het idee kan hebben dat de hele eilandraad van daarvoor niet nuttig is geweest.