Auteur Topic: Aflevering 10 (29 oktober)  (gelezen 977 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 10 (29 oktober)
« Gepost op: 29-10-2023, 12:25:07 »
Bespreek hier alles over aflevering 10!
I will follow my inner gold

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2023, 20:24:40 »
Ik snap best dat Jaimie graag naar huis wilde.
Maar 1 dag eerder speelt ze Eva naar huis die graag door wilde.
En 1 dag later wordt iemand naar huis gestemd die wrs heel graag door wil.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2023, 20:24:44 »
Jammer dat Jaimie op geeft. Maar ik had van tevoren verwacht dat ze er eerder uit zou liggen door heimwee naar haar zoontje. Dan is 11e eindigen van de 20 geen slechte prestatie.

Ik denk overigens van de overgebleven 10 dat Maxim ook nog wel eens op kan geven. Hij oogt van de 10 het minst gemotiveerd na de samensmelting.
When life knocks you down, fight back!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2023, 20:25:52 »
Weet iemand of Eva gelogen heeft tegen Mark over Christa. Of dat Mark hier liegt over wat Eva heeft gezegd. Christa wist van de munt maar heeft niet tegen Eva gezegd voor wie ze moest gaan. Dat was duidelijk te zien in de flashback.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #4 Gepost op: 29-10-2023, 20:26:31 »
Eigenlijk moeten ze opgevers ook niet naar huis laten gaan, maar onderbrengen in een hotel voor zolang als het programma duurt.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #5 Gepost op: 29-10-2023, 20:28:21 »
Weet iemand of Eva gelogen heeft tegen Mark over Christa. Of dat Mark hier liegt over wat Eva heeft gezegd. Christa wist van de munt maar heeft niet tegen Eva gezegd voor wie ze moest gaan. Dat was duidelijk te zien in de flashback.

Of we hebben niet alles gezien.
Ik snap trouwens niet wat het voordeel voor Christa was om Jaimie te laten blijven.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #6 Gepost op: 29-10-2023, 20:50:30 »
Dat kan natuurlijk. Maar dan begrijp ik niet van de productie dat ze doe flashback zo uitgebreid laten zien. Beetje flauw.

Overigens onverwachte wending. Ik zou niet graag in de schoenen van Ilse hebben gestaan. En vervelende opmerking weer van Maxim. Christa heeft namelijk nog helemaal niks. En het is maar de vraag of ze wint van Mark. Ik vind Maxim echt met de aflevering irritanter worden.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #7 Gepost op: 29-10-2023, 20:55:12 »
Ze moeten Mark wel hebben.

Wat als Mark het duel verliest en iedereen op Mark stemt en hij zijn munt inzet. Dan heeft iedereen 0 stemmen. Wie gaat dan naar huis.

Dat je als verliezer niet mag stemmen vind ik nog wel leuk gevonden. Maar niet duelleren naar keuze van de winnaar. Slaat nergens op

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #8 Gepost op: 29-10-2023, 20:59:55 »
Ja dat vond ik ook wel lullig. Overigens moet ik er wat betreft maxim wel aan toevoegen dat slecht slapen en honger wel veel met je kan doen.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #9 Gepost op: 29-10-2023, 21:01:52 »
Ik heb niks tegen een beetje feminisme, maar Krista weet elke aflevering wel een man vs vrouw ding ervan te maken. Geregeld van die opmerkingen ook tussendoor. Het begint me nu wel een beetje te irriteren.
When life knocks you down, fight back!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #10 Gepost op: 29-10-2023, 21:09:18 »
Waar ik op hoopte (en ook verwachtte) was dat de verliezer van de proef tegen de weggestemde zou moeten duelleren en de verliezer daarvan naar huis zou moeten. Het idee van de verliezer van de proef geen stemrecht geven is leuk (veel beter dan een (meestal nutteloze) zwarte stem), maar zo'n duel hoeft dan weer niet. Nu heeft Krista zelfs een extra stem, bijzonder. Had verwacht dat óf Mark óf Krista 1 stem zou mogen uitbrengen, en de ander dus geen stem.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2023, 21:11:26 door Joey94 »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #11 Gepost op: 29-10-2023, 21:13:18 »
Ja dat vind ik inderdaad vreemd. Had 1 stem ook logischer gevonden. Er zal nu trouwens wel niemand naar huis gaan gezien het vertrek van Jaimie.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2023, 22:03:00 door Feodora »

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #12 Gepost op: 29-10-2023, 22:29:24 »
Qua spel vind ik het een mooie verandering dat de verliezer duelleert om stemrecht. Niet alleen heeft de verliezer een extra kans om verlies om te buigen naar winst, de keuze met wie je gaat duelleren kan het hele spel op zijn kop zetten. Kies je je grootste tegenstander kun je die verzwakken, met het risico dat je bij verlies jezelf uit de expeditie duelleert. Misschien gaan we zelfs nog zien dat mensen bewust willen verliezen?

De immuniteitsproef vond ik ook al mooi, omdat het niet ging om snelheid of kracht, maar wederom om tactiek. Super dat hierdoor andere kandidaten meer kans hebben.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #13 Gepost op: 29-10-2023, 23:51:47 »
Verliezen wordt zeker interessant.
Krista heeft nu maar 1 stem hoeven inzetten en dus nu 1 stem extra over.

Heel raar dat de verliezer van een proef beloond wordt.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #14 Gepost op: 30-10-2023, 02:53:55 »
Ik vind het op zich geen slecht idee, maar in combinatie met het nieuwe stemmen is het een beetje jammer.
(Ben wel allang blij dat ze er afgelopen 2/3 seizoenen mee aan het sleutelen zijn.)

En het tactisch voordeel mag ook wat vaker in de proef zelf terugkomen, zeker in het individuele deel... hopelijk draaien ze volgende week ineens een peluang om bij het memoryspel.

Waar ik op hoopte (en ook verwachtte) was dat de verliezer van de proef tegen de weggestemde zou moeten duelleren en de verliezer daarvan naar huis zou moeten.

Dit is oprecht een goed idee, hiermee zorg je ervoor dat de kandidaat die de proef verliest niet ook nog naar huis gestemd dient te worden. En krijg je andere dynamieken.
« Laatst bewerkt op: 30-10-2023, 02:57:39 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (29 oktober)
« Reactie #15 Gepost op: 31-10-2023, 09:31:47 »
Ik vind het tof dat er eens een hele nieuwe twist is mbt de proef verliezen en de stemverdeling. Ik snap dat het wat oneerlijk kan voelen, want je verliest de proef en je hebt met de winst van het duel er ineens een stem bij, maar het zet wel lekker de boel weer op scherp. En daarbij ook nog eens de winnaar van de proef die de andere duellist moet aanwijzen... goeie condities voor een hoop drama!
Keep calm and eat chocolates!