Als de makers het echt zo vervelend vinden dat kandidaten ver van tevoren uitlekken, wordt het misschien tijd om weer eens een seizoen met alleen maar onbekende Nederlanders te doen.
Denk dat je daar het probleem van uitlekken van kandidaten niet per se mee zal tegenhouden; van het aankomende seizoen van Special Forces VIPS waren alle kandidaten ook al uitgelekt, inclusief de zeven onbekende Nederlanders.
Het is zó makkelijk om aan je kandidaten en productiemedewerkers duidelijk te maken dat je elkaar pas gaat volgen als alle deelnames bekend zijn. Doen ze bij WIDM ook en lijkt me ook niet meer dan logisch. Afgelopen jaar ging Laura Vlasblom de hele cast volgen. Ik vind dat gewoon vallen onder 'verklappen wie er mee doen'...
Vraag me af hoe het kan dat nu alle 20 kandidaten bekend zijn, ik snap niet waar het vandaan komt. Vanuit de productie?
Haha ja dat van Lau was vorig jaar niet bijster handig. Ik had zelf alleen Iliass al meteen gevolgd, omdat wij toch al gespot waren op het vliegveld nog voordat het spel was begonnen. Met Ferry, Lau, Liza, London en Niels nog wel contact gehad voordat we elkaar allemaal weer zagen, maar nog niet gevolgd. Dat deden we pas na de officiële bekendmaking.
Volgens mij waren wij nog wel redelijk netjes qua wel/niet posten. Denk dat er maar een enkeling 'opeens' weer begon te posten. Een aantal, in ieder geval Rose, Juultje, Niek, Niels hadden al filmpjes voorbereid om in hun verhaal te posten om zo nog actief te blijven.