Auteur Topic: Aflevering 3 (10 september)  (gelezen 773 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 3 (10 september)
« Gepost op: 10-09-2023, 12:01:47 »
Bespreek hier alles over aflevering 3!
I will follow my inner gold

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 (10 september)
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2023, 13:40:07 »
Mooi dat er een afvaller terug in het spel komt als er een opgever is.

Stom wel hoe de stemming deze aflevering typisch weer tussen de 'oudjes' gaat. En mannen vs vrouwen.

De estafettevorm bij de proef heb ik volgens mij niet eerder zo gezien. Ik vond het wel erg leuk! Minder inspannend per persoon, met steeds korte momenten van actie, en een duidelijker overzicht voor de kijker. Alleen snap ik niet waarom er dan toch iemand aan de kant moest staan. Gelukkig won Zuid, anders had Eva geen kans gehad bij de Eilandraad.
Geen luxe artikelen als winst bij de proef trouwens deze keer.
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 (10 september)
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2023, 13:49:14 »
Ja ik hoopte ook voor Eva dat haar team de proef zou winnen. Anders had zij er als eerste weer uitgelegen, want nieuw in de groep die nog geen conflicten heeft. En daarbij is ze natuurlijk ook niet de meeste handige in een proef. Zeker ook gezien de vooruitblik.

Wel vond ik het raar dat Iris in team rood aangaf dat toch ook Frits zich had kunnen opofferen in plaats van alweer Irene. Uh Iris had zich zelf ook kkunnen opofferen.
Zolang de proeven nog steeds vaak of deels of kracht gaan dan blijft het ook dat de oudere kandidaten en de vrouwen er als eerste uitgaan. In die zin was Mark verrassend.

Irene's opmerking dat ze niet alleen op een eiland wil zitten snap ik niet en ik gun haar dan ook het minst het afvallerseiland. Ze hadden ondanks dat Eva niet in hun team terug kwam toch wel kunnen bedenken dat er een afvallerseiland is.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 (10 september)
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2023, 13:54:56 »
Wel goed van Eva dat ze niet zegt dat ze de immuniteitsmunt heeft.
Die kan ze dan gewoon de volgende keer inzetten. Ze hoeft dan zelf niet weg en kan waarschijnlijk ook nog bepalen wie dan wel weg moet.
Ik verwacht nl wel dat ze alsnog de volgende is die weggestemd wordt. Ze is nu eenmaal anders en uitgesprokener dan de anderen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3 (10 september)
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2023, 10:12:31 »
Ja ik hoopte ook voor Eva dat haar team de proef zou winnen. Anders had zij er als eerste weer uitgelegen, want nieuw in de groep die nog geen conflicten heeft. En daarbij is ze natuurlijk ook niet de meeste handige in een proef. Zeker ook gezien de vooruitblik.

Wel vond ik het raar dat Iris in team rood aangaf dat toch ook Frits zich had kunnen opofferen in plaats van alweer Irene. Uh Iris had zich zelf ook kkunnen opofferen.
Zolang de proeven nog steeds vaak of deels of kracht gaan dan blijft het ook dat de oudere kandidaten en de vrouwen er als eerste uitgaan. In die zin was Mark verrassend.

Irene's opmerking dat ze niet alleen op een eiland wil zitten snap ik niet en ik gun haar dan ook het minst het afvallerseiland. Ze hadden ondanks dat Eva niet in hun team terug kwam toch wel kunnen bedenken dat er een afvallerseiland is.

Ik zou ook niet alleen op een eiland willen zitten.
Het kan ook om andere angsten gaan, mentale angsten.
Daar samen met iemand zitten kan al veel voor je gestel doen en je motivatie om door te zetten.