Gelukkig heeft Mariana de aflevering gered van z'n voorspelbaarheid! De proef vond ik drama en we wisten allemaal op wie ingezet zou worden en dat de zwarte stem van Ferry geen verschil zou maken bij de eilandraad. Wel heel blij dat winnaarseiland steeds maar voor 1 eilandraad is en je gewoon weer opnieuw moet strijden! En ook dat je mensen mee kan nemen, waardoor overleggen moeilijker kan zijn.
Ben ik de enige die het idee heeft dat de eilandraad steeds langzamer gaat (qua stemmen tellen) en heel veel zendtijd kost die je bijvoorbeeld kan besteden aan het overlevingsaspect (vooral omdat in de meeste gevallen de uitkomst toch al aardig te voorspellen is)? En ben ik ook de enige die zich stoort aan dat kletspraatje voor de proef wat helemaal niks toevoegt en alleen maar zendtijd kost?
Begrijp me niet verkeerd, het blijft een leuk programma, maar met kleine dingetjes kan je het volgens mij zoveel beter maken, en de essentie van het programma (overleven op een onbewoond eiland) zie je gewoon bijna niks van in de meeste afleveringen.