Ik vind het wel een goed seizoen. Het was ook voor de kandidaten niet te voorspellen, met al die eilanden. Wat doet het met je, geestelijk, als je denkt eruit te liggen en je krijgt nog een kans. Hoe kun je je dan weer opladen.
De keuze van oud-kandidaten was best goed, met een enkele mindere (Rob en Wietze). En de verschillen in het spel op de andere eilanden waren ook heel boeiend. Het ene eiland meer Kumbaya, het andere eiland scherp en tactisch. En Kroatie vond een verrassend goeie bestemming. Prachtige eilanden, maar wel heel erg weinig eten dus goed dat dat af en toe werd aangevuld.
Het waren wat veel uitzendingen, dat wel. Maar wat mij betreft een prima expeditie.
Wat betreft de finalisten
Gebaseerd op m'n gevoel van de eerste 2 weken, hoopte ik dat Jasper, Jan, Yuki en Jayjay in de finale zouden komen.
Verschrikkelijk dat je alleen voor deze mannelijke mannen gaat. Al vanaf Frank als winnaar in 2004 heb ik een hekel aan het standaard beeld van 'de sterke man die kan houthakken, zwaar fysieke proeven winnen en vissen is de echte Robinson'.
Ik vind het super dat powervrouwen als Anouk en Britte in de finale staan. En ik heb bewondering voor Do, dat ze zich zo revancheert voor haar eerdere deelname.