Interviews met de drie Tukkers in Tubantia.Hier zijn een paar leuke quotes van de interviews:
SterrinKijk: ik vind het niet erg om buiten te slapen, vies te worden en heb kennis van planten en dieren. Maar je moet ook tactisch zijn, slim spelen en sociaal zijn in een groep: dat heb ik dan weer nul komma nul. En dan heb je ook nog de onderdelen met de proeven. Het is dus veel meer.”
Sterrin komt oorspronkelijk uit Rijssen, maar woont tegenwoordig een groot deel van het jaar bij haar partner in het Spaanse hooggebergte Sierra Nevada, in een klein berghutje. Direct na haar deelname in Kroatië vloog ze daarheen. „Dat was maar goed ook. Hier kon ik me een beetje verstoppen”, vertelt ze met een knipoog.
DennisTegen andere vrienden en familie had hij een opvallende verklaring. „Ik heb gezegd dat ik naar een psychiatrische kliniek ging, om aan mezelf te werken.” Hij voegt er niet zonder zelfspot aan toe: „Dat veel menen dat een wijze keuze vonden, was dan weer minder goed voor mijn zelfbeeld.”
Een van de deelneemsters aan de show is Dumpert-ster Sylvana IJsselmuiden, met wie Schouten ooit een korte affaire had. Bloeide er weer iets op op het Kroatische eiland? „Ik kan heel goed met Sylvana, maar nee, er waren geen seksuele spanningen. Overigens is honger ook niet al te goed voor je libido kan ik je vertellen, haha.”
JanOud-profvoetballer Jan van Halst moet eerlijk bekennen: hij kende Expeditie Robinson eigenlijk helemaal niet voordat hij gevraagd werd… „Ik schaarde het een beetje onder de noemer Temptation Island. Dacht: dat is niets voor mij.”
„Mijn personal trainer merkte dat ook, dat ik uit te dagen was. Tijdens het trainingskamp at ik vier dagen lang alleen rijst, om vast je brein te laten te wennen aan de ‘pijnhonger’. Dat soort dingen ging wel wat ver, maar heeft me wel geholpen.”