De finale proef vond ik wel ok uitgezonderd het laatste onderdeel dat uiteindelijk beslissend was, ik blijf het Robinson-onwaardig vinden. Dat iemand na 32 dagen Robinson word door uiteindelijk 2 plaatjes stuk te gooien. Dan vond ik de finale-proef gewonnen door Robbe verleden seizoen pas echt de max.
Ik weet niet of we nog iets moeten verwachten op gebied van ER?? Met de komst van MDI in Nederland en de lage kijkcijfers in België zie ik de toekomst somber in, zeker voor ER België.
In de geschiedenis van ER zie je vaak dit soort proeven proeven (met een factor geluk) als doorbijtersproef voor een laatste zitje bij de finale eilandraad
denk aan duel tussen Hans en KiuKwan. Of 2009 waar Marcel, Jeroen het nakijken gaf...
Die steken hebben ze sinds de bekende koppen reeksen (en ook in België 2018) laten vallen
Met de corona toestanden is alles op hold gezet en is de kans klein dat er tijdig naar de regio Maleisië/ de Filipijnen gevlogen zal kunnen worden, maar er is geen nood aan opnames voor ER dit jaar en voor 2021 kunnen ze gewoon terug de oorspronkelijke opname en uitzendperiode(sept-dec) toepassen omdat ze 2019 geskipt hebben. Echter of de kijkcijfers voldoende waren voor een nieuwe reeks.
Bartel wordt voor 2de keer vader en dan is het afwachten of hij het nog zal zien zitten om de boel te presenteren. Dit jaar ook vrij weinig artikels te zien over de kandidaten (of ze waren betalend)
In 2018 kreeg België meer de teugels in eigen handen: en dat zag je ook in manier van filmen alsook in gameplay en het back to the roots gegeven met de eindstemming. Nu terug met de co op was het er heel duidelijk aan te merken dat de Nederlandse vleugel van het productiehuis een grotere lepel in de pap hadden.