Er is volgens mij nog nooit een seizoen geweest dat de kandidaten zich ook van begin tot eind aan de plannen houden. Normaal springt er altijd wel uit de band. Dit jaar niet.
Dat maakt dat de eilandraad eigenlijk nooit spannend is.
Ik snap ook nooit waarom de ene keer iemand een gouden munt krijgt, de andere keer een zwarte stem dan weer niets.
Had te doen met Ruth.
En Koen is echt niet te volgen. Maar die ligt er dus volgende week uit.
Maar ze heeft het voor een deel ook aan zichzelf te danken, door op Nelleke te stemmen op de laatste eilandraad als teams, is ze die als bondje kwijtgeraakt. Teveel vertrouwd op het Belgen-gevoel.
Maar het blijft sneu dat je op de vraag wat je geleerd hebt, moet antwoorden met dat je niet teveel op mensen moet vertrouwen.
Volgens mij ook het eerste seizoen waarbij er (nog) geen vrijwillig vertrek is geweest of uit medische noodzaak (al was liesbeth op het randje)
Thomas en Kevin hebben wel de switch gemaakt dus eigenlijk zich van de eerste afspraak losgemaakt.
Koen heeft het door die actie 2 eilandraden verder gebracht omdat hij niet echt een bedreiging was. en eigenlijk beetje de ideale persoon om mee te nemen naar de finale omdat hij slecht is in puzzels.
Nelleke heeft beetje vreemde sprongen gemaakt maar niet enkel na de samensmelting denk ik.
het is dankzij de stem van Koen destijds dat liesbeth is moeten gaan en niet Nelleke
Daarna was ze beetje een emotionele stuiterbal (mijn indruk) en dat kan op het moraal van het team werken.
Het uitwerken van de tactische voor- en nadelen is dit jaar net als vorige jaar m(Belgische editie) beetje de mist ingegaan. oa met dat winnaarseiland waarbij men een deel van het sociale gedeelte mist. Of dit door het productiehuis komt... ze hebben de beginjaren ook gedaan, maar toen waren er geen meerdere stemmen, geen immuniteitsmunten, misschien wel een zwarte stem (vooral bij vrijwillig vertrek en persoon met meeste stemmen op de volgende eilandraad).
Vooral ook de steeds de gebondenheid dat men op voorhand de stemmen moet meedelen voor de eilandraad en men niet zou mogen veranderen na info op de eilandraad zijn serieuze beperkingen (dacht niet dat dit van toepassing was/is in Survivor USA)