Ik vond deze aflevering op zich beetje minder.
Ik kreeg bijna medelijden met Liesbeth al was Nelleke ook 2 keer niet echt een toevoeging in de proef. Had bij de Belgen echt mijn vragen bij de samentelling van de teams. Alsook wie ze van het andere team gekozen hadden. Jorik/Elroy en Natassia waren een betere keuze geweest.
Bij het stemmengeneuzel vond ik het wederom een gemiste kans om een tegenzet te doen. Kevin zei in zijn voorstelling/aanmelding dat hij ging samenspannen met de vrouwen om de mannen eruit te werken
Nu is Nelleke geheel afhankelijk van de core Thomas, Niels en Ruth. Die uit sympathie een stem naar Nelleke toe hebben gebracht om zo niet onloyaal over te komen naar Liesbeth wilde ze haar redden hadden ze meerdere stemmen kunnen gebruiken, Koen stemt meer hoe zijn vlag waait...
Aan de prev van volgende week vrees ik dat het exit is voor Liesbeth of men zou moeten ingrijpen over het feit dat het gegeven eten niet correct verdeeld wordt. Een beetje persoonlijk rantsoen moet kunnen voor dat beetje extra maar de ander geheel zonder eten zetten...
Echter hebben we al bij kwetsbare vogeltjes een omschakeling gezien van mindset en plots een 2de adem vinden, ergens hoop ik dat voor Liesbeth. Ze is zichzelf redelijk snel tegengekomen maar heeft als 1 van de weinige een goede zelfkennis door wat ze al dan niet kan, misschien ongelukkig om dat iets te open te vermelden in de groep.
Tegelijkertijd ik meer en meer van Niels de indruk heb dat zijn ego en smoothtalking zijn wel eens zijn valkuil kan zijn...
Qua survival met oog dat je spullen zo lang mogelijk moet kunnen gebruiken:
Rijst in die sok... daar staat de schimmel binnen de 4 dagen op.
Een machete in het zand en/of zeewater laten steken.
Met de bijl op de achterkant van de machete rammen