Amsterdam, 15 oktober 2009 – Naar schatting 150.000 deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij lopen hun kans mis op de PostcodeKanjer van 30 miljoen euro, nu hun rekening bij de DSB Bank is geblokkeerd. Door die blokkade is het voor de Postcode Loterij niet mogelijk om hun vaste bijdrage voor de loten tijdig af te schrijven. Dit kan tot zeer teleurstellende taferelen leiden. Als een postcode in de prijzen valt waar een vaste deelnemer woont met een DSB rekening, valt hij ongewild buiten de prijzen.
Voormalige klanten van de DSB Bank buiten de prijzen?
Aangezien het enige tijd kan duren voordat de klanten van de DSB Bank weer bij hun geld kunnen, is de situatie schrijnend als eind van het jaar de Kanjer van € 30.000.000,- getrokken wordt. Het is goed mogelijk dat in de winnende wijk voormalige klanten van de DSB Bank wonen die daardoor toch buiten de prijzen vallen.
DSB Bank heeft, voor zover ons bekend, ruim 400.000 klanten. Nu één op de drie huishoudens meespeelt met de Nationale Postcode Loterij, dreigt een tegenvaller voor 150.000 deelnemers. Zij spelen naar schatting mee met ruim 270.000 loten.
Heeft u vragen, bel 0800 - 1188.
Dit is niet te geloven. De Postcode loterij heeft weet van deze problemen, en kan makkelijk het inleggeld voorschieten, lijkt me. Wanneer 1 van de DSB-klanten prijs heeft, hoe hoog deze ook is, kan die prijs verrekend worden met de inleg, lijkt me.
Het is immers niet de schuld van de deelnemende DSB-klanten, dat ze hun inleg over de komende maand of maanden niet kunnen voldoen. Hier is sprake van overmacht, de Postcodeloterij verspeelt hiermee andermaal veel goodwill, wanneer ze hun poot stijf houden.