Artikel
Het CEVO kwam vorige maand al eerder in opspraak doordat er anti-VVD teksten in de examens zaten.
Uitstekend dat Dezentjé en de Krom dit aanpakken. Het zoveelste voorbeeld van zogenaamd goedbedoelde positieve discriminatie.
Ik snap dat mensen er zo tegen aan kijken en discriminatie in welke zin van het woord: positief of negatief is niet goed.
Het gaat hier echter wel om allochtonen die korter dan een jaar in Nederland verblijven (dacht ik te horen op de radio) en dus nog moeite hebben met het Nederlands en dus uberhaupt moeite hebben om de opdrachten te begrijpen. Dan vind ik het niet raar dat je iets meer fouten mag hebben!
En oke als je het wel raar vind, wat dacht je dan van de negatieve discriminatie die allochtone jongeren nog steeds ondervinden op de arbeidsmarkt. Als een bedrijf tussen een gelijkwaardige autochtoon en allochtoon mag kiezen, dan kiezen ze 9 van de 10 keer voor de autochtoon. Dat is toch ook niet eerlijk, maar dat daar niks aan gedaan wordt is dan niet oneerlijk
!
Sowieso vind ik dat allochtone jongeren meer knokken voor hun school en er meer inzet vertonen dan autochtone jongeren over het algemeen en dat ze van huis uit hier meer toe gestimuleerd worden om te presteren. Aangezien status vaak heel belangrijk is in hun cultuur! Het nadeel is echter dat niet elke allochtoon met die druk om kan gaan en zo zie je vaak dat of de allochtonen het heel goed doen en een HBO/ WO-diploma halen of juist dat ze een beetje afzakken naar het criminele circuit... het gat daartussen is natuurlijk veels te groot en ik zou eerder willen kijken hoe je dat gat kan beslechten, want het gat van het criminele circuit na een baan voorkomend uit het HBO is natuurlijk veels te groot. Dat is onmogelijk, maar een stap daarvan naar een baan voorkomend uit het BBL of KBL die stap is veel kleiner, maar daar zijn minder voorbeelden van binnen hun kring denk ik en dus is het voor hen moeilijk een uitweg te vinden/zien.
Maar ja dat is mijn mening