Belgen vinden Nederlanders, zo blijkt uit de studie, gierig, luidruchtig, opdringerig en arrogant.
O dus er waren alleen maar negatieve uitkomsten.... lekker onruststokend onderzoek...
Wat zijn dan de positieve dingen aan (/eigenschappen van) de Nederlanders volgens het onderzoek??? Dat zal er vast ook wel wezen!
Daarnaast is het ook net het gedeelte waar natuurlijk die mensen in aanraking mee komen. De toeristen komen namelijk vooral op toeristische/ drukke gebieden. En vaak in de massa hebben wij haast en lijken wij opdringerig en misschien soms arrogant. Gierig zijn we vaak volgens buitenlanders, omdat bij straatmuzikanten wij volgens onderzoek ook weinig geld geven.. (volgens mij zelfs minst van europa) en ook met fooi blijken wij niet altijd even vrijgevig (omdat in het buitenland wordt die tien procent vaak al standaard in prijzen berekend en dus hebben ze daar de fooi dan al betaald..).
Wat betreft luidruchtig kan ik me ook wel wat voorstellen met al die Nederlandse kuuroorden aan de Middelandse Zee zoals bijvoorbeeld Chersonissos en Ibiza! Maar ja dat maakt het daar volgens de mensen die daar komen wel gezellig!
Oke al deze eigenschappen/ begrippen zijn subjectief en je kan ze altijd in eigen voordeel of nadeel uitwerken, omdat ieder een eigen referentiekader heeft waar hij/zij aan gewend is. Daarbij is het ook zo dat vaak de mensen die hier in dit soort onderzoeken in ogenschouw worden genomen niet op een forum als deze zitten en het dus niet herkenbaar vinden!
Maar in plaats van onrust stoken kun je net zo goed ook een positief onderzoek plaatsen en discussieren hoe het komt in plaats van verwijten over en weer sturen of het erin wrijven of whatever... Doe niet te moeilijk en blijf respect houden voor elkaar... Want als je bedenkt dat iedereen doet wat volgens hem/haar goed is vanuit zijn/haar eigen referentiekader dan is het altijd goed en kun je met respect over en weer naar elkaar leven. Daarbij als je vriendelijk naar een ander doet, doet hij/zij dat 9 van de 10 keer terug. Dus dat had bijvoorbeeld ook een oorzaak van de uitslag kunnen zijn!!!
Het is en blijft gissen en beetje jammer dat er zoveel mensen aanstoot aan nemen!