ik hoop heel erg dat ze ergens een dagboek van hem vinden of iets in zijn pc ofzo. iets waaruit blijkt waarom hij het deed.
Hou het maar op een wanhoopsdaad. Wat ik nu schrijf is ook puur gis-werk hoor, maar het is eerder gebeurd, met soms ernstige gevolgen (denk maar eens aan die politie-agent die uit wanhoop (onaflosbare schulden) zijn hele familie uitmoordde en daarna de hand aan zichzelf sloeg. Ook onschuldige slachtoffers dus).
Wanhoop is dan de drijfveer, maar het is onder geen enkele voorwaarde goed te praten. Mensen die dit doen, geven de maatschappij, of een persoon (groep personen, zoals in dit geval de leden van het Koninklijk huis) de schuld van de ellende waarin ze terechtgekomen zijn. Maar ze hebben het uiteraard NOOIT zelf gedaan, de schuld ligt altijd bij anderen.
In dit geval: de man was beveiliger, en was kort geleden ontslagen. Vervolgens kan ie de vaste lasten niet meer opbrengen, en zoekt ie een uitweg.
Die uitweg is wel de meest dramatische die hij kon kiezen. Maar trots weerhoudt zo iemand dan ervan om hulp te zoeken bij maatschappelijk werk, de Riagg of een schuldsaneerder.
Ik zeg niet dat het zo is gegaan, maar dit is het enige motief dat ik me kan bedenken.