Ja, erg genoeg worden mensen die er niets mee te maken hebben, ook het slachtoffer van zoiets.
Ik was eens per ongeluk uitgekomen bij een demonstratie van iets soortgelijks in Kerkrade. Daar liepen duitse neonazi´s, die in eigen land dus niet mochten demonstreren, brallend en met vlaggen met hakenkruizen tussen het winkelend publiek. De politie heeft in dat geval het recht om in te grijpen, maar deed niets. Pas toen er protesten kwamen vanuit de omstanders (toen dus pas!), werden de heren verzocht zich te verwijderen, en werden ze tot aan de grens begeleid. Dat ze geen vergunning hadden en dat ze tot de grens werden begeleid, stond later dus op teletekst.
Het ergerlijke hieraan was dat de politie niet uit eigen initiatief ingreep.
Ik weet niet of de nvu tot de groeperingen behoort, die dergelijke demonstraties aanvraagt. Het is een illegale club, dus van vergunning lijkt me geen sprake. Als dat zo is, had de ME dus ook eerder mogen ingrijpen. Maar daar heeft Rummer nu niets meer aan, ik hoop dat het jullie verder niet heeft gehinderd om toch een leuke avond te hebben.