Davitamon-Lotto wordt Predictor-Lotto
Omega Pharma zal vanaf het wielerseizoen 2007 Davitamon vervangen worden door Predictor als het hoofdsponsormerk van de Pro Tour-wielerploeg met toprenners zoals Robbie McEwen, Cadel Evans en Leif Hoste. De officiële benaming wordt dus Predictor-Lotto dragen.
Ontwerpen
De eerste ontwerpen van de ploeguitrusting zijn binnenkort klaar en zullen ook de namen tonen van de co-sponsors zoals Brustor, Q8 en Creyfs. De hoofdkleur wordt de zalmroze tint die voor de verpakking van het best gekende Predictor-product voor thuisdiagnose wordt gebruikt, namelijk de zwangerschapstest.
Doel bereikt
De wielersponsoring heeft er wezenlijk toe bijgedragen dat Davitamon, dat een gamma aan voedingssupplementen aanbiedt, zijn leidende positie op de Nederlandse thuismarkt heeft versterkt en ook vaste voet aan grond heeft gekregen in talrijke andere landen in heel West-Europa. Na vier jaar wielersponsoring werden alle doelstellingen voor Davitamon op het vlak van merkbekendheid bereikt.
Ruimte
Hierdoor komt er dus ruimte vrij voor een ander merk, dat opnieuw van diezelfde krachtige marketingondersteuning kan genieten. De keuze viel hiervoor op het internationale merk Predictor, vandaag beschikbaar in bijna alle Europese landen waaronder de belangrijke wielerlanden als België, Frankrijk, Nederland, Spanje, Italië. Net zoals voor Davitamon bij de aanvang van de wielersponsoring heeft Omega Pharma nu ook voor Predictor de ambitie om de omzet van dit product op vijf jaar tijd te verdubbelen. "We hopen op een vruchtbaar seizoen" aldus Marc Coucke. (belga)