ik wist niet dat ik zoveel tranen had
Je mag je verdriet best uiten hoor. Op de een of andere manier trekt het verhaal van jouw nichtje en haar vriend extra de aandacht, vanwege de bizarre foto, die in de media terecht kwam. Eerst vrolijke vakantiewensen, en daarna ineens die berichtjes van intens medeleven. Mede daardoor leeft in Nederland het gevoel dat iedereen ze persoonlijk heeft gekend.
Maar dan even dit: over de oorzaak, de verantwoordelijken, daarover is het nog steeds gissen. De nadruk wordt nu gelegd op een aanslag. Het gebruikte afweergeschut is niet te achterhalen, zou over de grens gesmokkeld zijn, en daar uit beeld verdwenen zijn. Dat is 1 theorie. Wie geschoten heeft, zal nooit bekend worden.
Maar er is ook nog een andere theorie. Van een aanslag zou geen sprake zijn. Het zou een mankement aan een van de vleugels van de Boeing 777 zijn geweest. Een technisch mankement is natuurlijk een mogelijkheid.
Wat te denken van het volgende: gisteren hoorde ik van mensen dat het technisch onderhoud van de Malaysian-Airways toestellen helemaal niet zo goed verloopt. Dat zou in maart ook de oorzaak zijn geweest van het verdwijnen van de MH 370. Het zwakke punt van die toestellen zou de aanhechting van de motoren aan de vleugels zijn.
Pure speculatie, ik weet het. Maar ik heb ook alleen maar gehoord van een onderhoudsmonteur die bij onder meer Olympic Airways en Malaysian Airways heeft gewerkt.
Om deze theorie te staven, kijk naar de beelden van CNN, waarop te zien is dat het toestel naar beneden stort. De vlammen zijn te zien aan 1 van de vleugels.