Auteur Topic: Reality Song Contest #29 - Wenen, Oostenrijk || Mister ChatGPT  (gelezen 1326 keer)

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest #29 - Wenen, Oostenrijk || Mister ChatGPT
« Reactie #20 Gepost op: 20-11-2024, 18:39:53 »
Ja, leuk!  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Vermoljoen

• Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 20-11-2024, 23:14:30 »
1. Zuid-Korea

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

2. België

3. Duitsland

4. Israël

5. Verenigde Arabische Emiraten

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

• Global Moderator
« Reactie #22 Gepost op: 20-11-2024, 23:14:57 »
6. Oostenrijk

7. Frankrijk

8. Verenigde Staten

9. Nederland

10. Italië

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

• Global Moderator
« Reactie #23 Gepost op: 20-11-2024, 23:15:18 »
11. Tsjechië

12. Schotland

13. Mexico

14. Australië

15. Singapore

Offline Vermoljoen

• Global Moderator
« Reactie #24 Gepost op: 20-11-2024, 23:15:40 »
16. Finland

17. Bahama's

18. Zweden

19. Kenia

20. Fiji

Offline Vermoljoen

• Global Moderator
« Reactie #25 Gepost op: 20-11-2024, 23:15:47 »
21. Costa Rica

22. Maleisië

23. Brazilië

24. Portugal

25. Japan

26. Jamaica

« Laatst bewerkt op: 20-11-2024, 23:22:42 door Vermoljoen »

Offline Vermoljoen

• Global Moderator
« Reactie #26 Gepost op: 20-11-2024, 23:22:47 »
Voilà, dat waren alle inzendingen! Dank aan iedereen die bij de Live Listening aanwezig was! Maar... Er is nog iets wat jullie moeten weten.

Het zit namelijk zo dat voor de allereerste keer in de geschiedenis van Reality Song Contest er iemand deelneemt die niet lid is van Realitynet! Tussen de 26 deelnemers zit namelijk ook een inzending van...

Ook hij vulde de vragenlijst in, kreeg op basis daarvan een land toegewezen waarvoor hij zelf een nummer uitzocht en zal ook punten uitdelen. Extra spanning verzekerd! Wie presteert er beter dan Mr. ChatGPT? Of slechter?

Het volledige overzicht en de playlist zijn terug te vinden in de tweede post van dit topic. De deadline is woensdag 11 december 2024, 23:59 CET. Tegen dan moet je een PM met je stemmen sturen naar Vermoljoen.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2024, 23:35:48 door Vermoljoen »

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #27 Gepost op: 20-11-2024, 23:40:09 »
Oeh, ik ben benieuwd hoe Mr ChatGPT gaat beoordelen. ::jaja::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 20-11-2024, 23:55:33 »
Straks wint ie nog ook  :o

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 21-11-2024, 12:32:43 »
Oeh spannend ;D!

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #30 Gepost op: 21-11-2024, 20:01:47 »
Ik vind de RSC's met willekeurige landen altijd erg leuk. Ten eerste omdat het je dwingt om een totaal onvoorbereide ontdekkingstocht aan te gaan en de muziek van een land helemaal leert kennen, en ten tweede omdat het altijd zulke veelzijdige edities oplevert.

Maar als je kijkt naar het spel-gedeelte, hebben dit soort edities wel één groot nadeel, namelijk dat de winkansen bij voorbaat al niet helemaal in balans zijn. Natuurlijk heeft iedere individuele deelnemer zijn of haar eigen persoonlijke smaak en manier van beoordelen, maar gezamenlijk levert dat natuurlijk wel zichtbare voorkeuren op naar bepaalde soorten muziek, wat nou eenmaal zeer cultuurgebonden is. Een andere belangrijke factor is natuurlijk de grootte van het land waardoor het totale aanbod per land enorm kan verschillen. En ja, sommige mensen houden hier met het punten geven wel rekening mee, waarbij ze het ene land strenger beoordelen dan het ander, maar ik denk dat nog steeds de verschillen enorm groot zijn.

Hier is in het verleden volgens mij wel eens vaker discussie over gevoerd, en er zijn ook wel eens edities geweest met speciale regels als "niet Engelstalig" of "alleen kleine landen" om het wat meer gelijk te trekken. Maar het liefst wil je natuurlijk juist die veelzijdigheid blijven houden van zo veel mogelijk verschillende landen.

Wat ik eigenlijk als idee zou willen opperen om eventueel toe te passen bij toekomstige random landen-edities is het volgende: alle landen worden van te voren gerangschrikt op moeilijkheidsgraad, en dat wordt dan gesorteerd in 3 of 4 categorieën. Stel, we hebben dan een categorie "makkelijk", een categorie "gemiddeld" en een categorie "moeilijk".

Bij "makkelijk" vind je dan alle landen waar relatief veel muziek te vinden is dat hier populair kan zijn. Denk hierbij met name aan Westerse landen, maar hier passen ook zeker wel wat Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische landen bij.

Bij "gemiddeld" vind je dan landen die nog wel genoeg aanbod hebben om een verborgen pareltje te kunnen vinden, maar waarbij het al wel veel meer een uitdaging wordt.

Bij "moeilijk" heb je het dan echt over landen met een zeer gering aanbod aan muzikanten, zoals dwergstaatjes en eilanden, alsook grotere landen die om bijvoorbeeld economische of politieke redenen niet echt een commerciële muziek-cultuur kennen.

Aan de categoriën "gemiddeld" en "moelijk" hecht je vervolgens een eigen score multiplier, laten we even zeggen respectievelijk x1.2 en x1.5. Als je dan een 'gemiddeld' land hebt, dan wordt jouw eindscore dus x1.2 gedaan, en met een 'moelijk' land zelfs x1.5. Dat betekent dus dat hoe moeilijker het niveau dat je gekozen of gekregen hebt, hoe minder punten je daadwerkelijk hoeft te krijgen om te winnen. Uiteraard moet er hierbij goed gekeken worden naar hoe dat met elkaar in verhouding staat, ik schud deze cijfers nu even uit m'n mouw dus ik weet niet of dit goede voorbeelden zijn, maar dat is een beetje het idee.

Mijns insziens zou dit systeem er voor moeten kunnen zorgen dat in principe elke deelnemer kans heeft op winst, en waarbij elk land in princpie even interessant is om te hebben. Maar ik ben natuurlijk benieuwd naar jullie mening hierover. ::jaja::

(Dit is overigens niet bedoeld als kritiek op deze editie of iets dergelijks, meer gewoon iets algemeens wat me goed leek om in de groep te gooien. :))
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 21-11-2024, 20:01:58 »
Hmm ik hoorde tijdens mijn eerste luisterronde in een liedje een aantal keren AI en in een ander liedje ChatGPT! ::vergroot::

In reactie op SC: we zouden eens kunnen analyseren welke landen het goed hebben gedaan tot nu toe en op basis daarvan kunnen kijken welke factor redelijk zou zijn.
Maar aan de andere kant vind ik bij het RN Songfestival meedoen belangrijker dan winnen, dus voor mij persoonlijk is het niet per se een probleem.
« Laatst bewerkt op: 21-11-2024, 20:07:16 door Fabiann »
🜃

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #32 Gepost op: 21-11-2024, 20:37:14 »
It's the most wonderful time of the year ::bravo::

Ik houd er altijd wel rekening mee in het beoordelen van een inzending voor welk land diegene uitkomt. Natuurlijk heb je het makkelijker als je uitkomt voor Groot-Brittanië dan voor Klein-Walchije. Bij vrije keuze reken ik dan ook de durf om een bepaald land te kiezen mee, maar bij random word ik ook nog steeds vrolijker als ik mijn eerste leuke liedje uit een onbekend land leer kennen :)
« Laatst bewerkt op: 21-11-2024, 23:59:48 door Pac »
...óf niet!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 21-11-2024, 23:31:20 »
Wat Fabiann zegt, ik doe ook niet mee om te winnen, maar vooral om nieuwe liedjes te ontdekken. M’n Spotify lijst van RSC liedjes die ik leuk vind blijft groeien zo!

Ik laat sowieso mijn land altijd random bepalen door de host. Maar wat Spacy idd ook zei: iedereen beoordeelt anders en je kan niet met alles rekening houden als je naar een nummer zoekt. Iemand keek ook naar het aantal views dat een video al heeft, anderen verkiezen eigen taal van het land, meestal word je afgestraft als het al een enigszins bekend nummer is, het moet ook een bewegende videoclip zijn anders is het saai en nu dus ook nog de grootte en cultuur van het land in beschouwing nemen bij het opstellen van mijn punten.  ;D
Eerlijk gezegd luister ik zelf gewoon naar de liedjes, YouTube lijst ofzo on repeat en weet ik niet eens van welke landen ze zijn. Na paar keer luisteren zijn er liedjes waar ik al mee begin te neuriën of zingen en die scoren dan automatisch hoger. En dan ga ik dus opzoeken welk land dat ook alweer was. :P

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #34 Gepost op: 22-11-2024, 09:51:20 »
Ik vind het ook niet perse nodig. Bij deze editie is die geluksfactor wellicht wat groot, omdat elk land door Mr ChatGPT gekozen kon worden, maar vaak is er een systeem met potten of iets dergelijks. Bovendien houden veel mensen er inderdaad toch wel rekening mee met de 'moeilijkheid' van een land. Zeker bij de grotere landen zoals USA of Duitsland of Italië ligt het verwachtingspatroon vaak wel hoger.

You'll never walk alone

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #35 Gepost op: 22-11-2024, 09:54:15 »
En laat de beoordeling dan ook precies hetgeen zijn waar je geen invloed op uit kunt oefenen. Alleen achteraf, en voor hetzelfde geld winnen de kleine/moeilijke landen ineens een paar edities op rij.
dan is de multiplier ook niet nodig.

Het is gewoon voor de fun, en zelfs op het gewone festival is dit geen probleem, puur door het 1-12 puntensysteem.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #36 Gepost op: 23-11-2024, 11:55:20 »
En laat de beoordeling dan ook precies hetgeen zijn waar je geen invloed op uit kunt oefenen. Alleen achteraf, en voor hetzelfde geld winnen de kleine/moeilijke landen ineens een paar edities op rij.
dan is de multiplier ook niet nodig.

Het is gewoon voor de fun, en zelfs op het gewone festival is dit geen probleem, puur door het 1-12 puntensysteem.
Inderdaad, laat je gewoon verrassen. In mijn tweede deelname werd ik tot ieders grote verrassing tweede met Mongolië...

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 25-11-2024, 23:29:33 »
Ha, mijn punten zijn verdeeld   ::zweet:: ;D