Misschien komt het omdat ik zelf bovenin meedoe, maar vind het een spannende editie dit jaar. Hup Remco
Voor de eindwinnaar wel, en Evenepoel heeft de eerste echte zware bergetappe gister redelijk goed overleefd, dus met een beetje optimisme zijn er nu nog 3 goede kanshebbers voor de eindoverwinning.
Maar verder vind ik het eigenlijk maar bakken saai.
Er waren überhaupt al bijna geen aanvallers-etappes, en degenen die er waren zijn afgesnoept door de echte klassementsmannen. Zo'n leuke aanvallende renner als Ciccone zit nu naar een onzichtbare 8e plek in het algemeen klassement te rijden. Nou, fantastisch
Dus we hebben vooral veel klassementsmannen + sprints gehad, en that's it. Meerdere etappes al waarbij een vlucht niet eens werd geprobeerd, want er was toch niets te halen.
En het is ook niet alsof een vlucht (zelfs zo'n kleine kansloze vlucht van 2-3 renners) eens lekker 10+ minuten mag pakken. Ook vandaag houdt het peloton het op 3-4 minuutjes. En ja, de vlucht is wat groter met aansprekende namen, maar Healy is best geklasseerd op een ruim kwartier, dus vormt totaal geen bedreiging.
Dus mja... ik vinnet nog niet zo heel boeiend
Was ik vooraf al een beetje bang voor. De eerste etappes oogden wel potentievol, maar daarna vooral gewoon heel veel sprinten, dan hoogtebergte, en klaar.