Auteur Topic: Tour de France pool 2024  (gelezen 3337 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Tour de France pool 2024
« Reactie #20 Gepost op: 28-06-2024, 13:48:09 »
(gelukkig had je dit jaar een ruime keuze in renners van 2 miljoen ::rofl:: )

Tot mijn stomme verbazing kon ik zelfs nog 3 miljoeners op de reservebank zetten  ::)
Maar dat was wel na eerst lang puzzelen met een niet uitkomend budget...met pijn in het hart dan maar een dure renner laten vallen, als je eenmaal schrapt komen er ineens weer andere opties. Niet dat het veel uitmaakt want ik ga weer voor de middenmoot  ;D

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 28-06-2024, 16:22:15 »
Zo even in 1 minuut iets in elkaar geflanst, 4 miljoen over het zal wel.  ::rofl::

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #22 Gepost op: 28-06-2024, 22:42:26 »
Zo even in 1 minuut iets in elkaar geflanst, 4 miljoen over het zal wel.  ::rofl::
Zo ben ik dit jaar ook te werk gegaan. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Normaal eindig ik altijd in de onderste regionen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #23 Gepost op: 29-06-2024, 10:59:43 »
Nog een uurtje!!

Volgens mij zitten we op een record aantal deelnemers  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #24 Gepost op: 29-06-2024, 11:07:11 »
Nog een uurtje!!

Volgens mij zitten we op een record aantal deelnemers  ::bravo::

Leuk! Zijn dat veel Belgen? Heb niet het idee dat het in Nederland erg leeft.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #25 Gepost op: 29-06-2024, 11:21:50 »
Leuk! Zijn dat veel Belgen? Heb niet het idee dat het in Nederland erg leeft.

Dat weet ik niet, maar ik denk dat een extra Mol-seizoen in de Zomer wel helpt  ;)
You'll never walk alone

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #26 Gepost op: 29-06-2024, 12:04:29 »
Ik heb last minute vanochtend nog een ploeg samengesteld het werd minutenwerk ::rofl::.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #27 Gepost op: 29-06-2024, 12:26:12 »
Als het goed is kunnen jullie nu alle Teams en gekozen renners zien. Hierbij alvast wat statistiekjes:

Aantal deelnemers: 41 ::love::

Meest gekozen renners:

1. Pogacar 36
2. Philipsen 33
3. Bilbao 24
4. Carlos Rodriguez 22
5. Roglic 19
6. Pedersen 18
7. Jorgenson 17
8. De Lie 16
9. Bennett 16
10. Romo 15
11. Vingegaard 15
12. Van Aert 14
13. Ciccone 14
14. Almeida 13
15. Jakobsen 12
16. Waerenskjold 12
17. Kulset 11
18. A Yates 11
19. S Yates 11
20. Lapeira 11
21. Girmay 11
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #28 Gepost op: 29-06-2024, 12:35:15 »
Zo het gaat vandaag beginnen. Zin in.

Zoals altijd erg veel namen op de shortlist gehad en veel gewisseld .  Wel wat sprinters, geen sprinters, wel wwt gevestigde namen of wat meer jonkies waar ik op hoop.

Op een x moment knoop doorgehakt en trouw aan mezelf en mijn interesse aan het fietsen gebleven. De jeugd heeft de toekomst

Pogi , enige die er vanaf eerste moment stond
Van aert, vaak geswitcht met philipsen

Jorgenson, jong talentvol, misschien wel klassement als jonas het niet redt
Rodriguez, jong talentvol, zeker in staat goed klassement te rijden
Ayuso , jong talentvol, maar twijfel heel erg aan zijn vorm en had hier beter adam kunnen zetten
Buitrago, jong talentvol, aanvaller ,bollentrui

Martinez, jong talentvol, klimmer aanvaller
Lapeira, jong, talent , aanvaller, stomme franse trui nu hebben meer mensen hem
Onley, jong talent, aanvaller, minder bekend
Halland johanessen, jong, talent, klassement?
Waerenskjolf, jong talent , kan van alles wat, in vorm
Van gils, verre ( hele verre) familie moet je koesteren  en zeker als ze jong zijn, talent hebben, vorm is wel een twijfel

Op de bank philipsen, bilbao, girmay, romo en gachignard

Renners waarvan ik denk dat ze het goed gaan doen maar die tofh niet in mijn team zijn gekomen. Gee, broertjes yates, vingegaard ( mits vorm ) en ik hoop ook een sterke wout poels te zien

Motto en ook de naam van dit troepie, de jeugd heeft de toekomst. Zelf denk ik niet voor het podium te gaan strijden en zeg plek 8-13

Iedereen veel plezier en succes en laten we hopen dat het aantal valpartijen en covidperikelen meevallen .

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #29 Gepost op: 29-06-2024, 12:40:30 »
Mijn eigen ploeg

Kopmannen
Pogacar
Evenepoel

Pogacar als obvious pick, maar ik wilde eens wat geks doen. Dus niet Philipsen of Roglic (Vingegaard vond ik sowieso wat spannend), maar Evenepoel. Ik denk dat hij in de laatste week grandioos door het ijs gaat zakken, maar ik herinner me een Giro waarin hij in de eerste week al superveel punten had. De eerste week ligt hem ook wel denk ik, zeker met die tijdrit. Gokje.

Beschermers
Rodriguez
Pedersen
A Yates
Jorgenson

Uiteindelijk geen twijfel hier. Rodriguez, Pedersen en A. Yates vond ik no brainers. Lange tijd stond hier Buitrago nog, maar Jorgenson lijkt me wel de betere keuze. Twijfel ik eigenlijk niet meer over. Daardoor wel wat minder budget voor de helpers.

Helpers
Gee
Coquard
Waerenskjold
Romo
Dujardin
Lapeira

Heb hier lang getwijfeld tussen Gee en Van Gils. Voor beiden was het me niet helemaal duidelijk wanneer ze gaan scoren. Maar dat ze gaan scoren staat vast. Van Gils goede kanshebber op geel vandaag. Maar in het échte hooggebergte weet ik het niet bij hem. Dus ik ben maar voor Gee gegaan. Alhoewel van Gils wel de enige aanvaller is in die ploeg en Gee die kansen wellicht moet delen. Coquard doet vast stiekem weer mee voor groen. Waerenskjold gaat sprinten als Kristoff tegenvalt. Dujardin stond ergens ook dat ie ging sprinten in een interview. Lapeira is heel het jaar al in vorm en Romo bleef over als beste 2m keuze.

Reserves
Philpsen
Bennett
Girmay
Russo
Gachinard

Achteraf had ik misschien, zoals zovelen voor Bilbao moeten kiezen als beschermde reserve. Hopelijk breekt me dat niet op.  :-\\
You'll never walk alone

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 29-06-2024, 13:09:48 »
Wauw, 41 deelnemers, wat leuk!

Mijn team (beetje op hetzelfde spoor als Tarbozan):

Pogacar - opvallend dat hij niet 41x is gekozen
Vinegaard - lang getwijfeld, maar de eerste week lijkt toch wel pittig voor Evenepoel, en geen idee of Roglic fitter is dan Vinegaard of niet

Girmay - koopje!
Ayuso - goedkoopste uit UAE Team Emirates, en doet niet onder voor de andere 3 beschermde renners van hetzelfde team denk ik
Bilbao - last minute wissel waarover ik verbaasd ben dat ik m eerst op de bank had zitten (al had dat iets met Nederlanders te maken)
de Lie - waarom zit deze belofte niet in het jonge team van Tarbozan?

Ciccone - duimen dat hij dat van vorig jaar herhaalt
Martinez - jong talent
Gregoire - jong talent
Johanessen - jong talent
Bettiol - wellicht deze eerste etappe?
Onley - jong talent

Reservebank:
Philipsen - goedkoopste kopman en prima reserve voor als Vinegard toch afstapt
Bennet - goedkoop
Jakobsen - goedkoop, ik wil altijd een Nederlander hebben al is het dit jaar dan op de bank
Gazzoli - goedkoop
Bernard - goedkoop

Afgevallen op de laatste dag: Wout Poels (twijfels over de vorm), Mathieu vd Poel (Spelen zijn mogelijk belangrijker): dan maar geen Nederlander in de basis
« Laatst bewerkt op: 29-06-2024, 13:15:53 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 29-06-2024, 13:59:44 »
Tarbozan houdt niet zo van sprinters , dus geen de lie

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #32 Gepost op: 29-06-2024, 14:49:40 »
Zo! Mijn ploeg is ook weer rond!

Kopmannen: Pogi (uiteraard), Philipsen
Beschermd: C-Rod, Adam Yates, Mads Pedersen en Matteo Jorgenson
Helper: Van Gils, Ciccone, Coquard, Kulset, Dujardin en Romo

Bank: Roglic, Bilbao, Bennett, Gagchinard, Russo

De keuze voor de 2e kopman vond ik zeer lastig; uiteindelijk gekozen voor Philipsen, omdat dat in ijn ogen het meest safe was. Voor Roglic, Evenepoel en Vingegaard waren er allemaal vraagtekens; de eerste 2 zullen ongetwijfeld veel punten binnenharken in het begin, maar houden ze het vol? En als Vingegaard top is, is het echt een puntenkanon. Ik vond echter de twijfel te groot en wist niet wie ik moest kiezen, daarom een safe bet. Vermoedelijk zal dat me wel opbreken, want er zal er vast minstens 1 top zijn, en dan loop je al veel achter.
Qua beschermden wel tevreden, allemaal toprenners in mijn ogen; nog wel erg getwijfeld om Almeida mee te nemen ivm de gunstige prijs (en dan het extra geld voor Lapeira), maar mijn gevoel zei toch dat Adam Yates de laatste man voor Pogi zou zijn, en daarmee podiumkandidaat. Als er geen max van 2 per team was had ik vermoedelijk wel meer UAE meegenomen.
Bij de helpers een paar echte luxeknechten, en toen was het geld op......

Ben benieuwd! het wordt vast een mooie Tour iig met al die toppers aan de start  ::tandpastasmiley::

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #33 Gepost op: 29-06-2024, 15:01:08 »
TEAM: Coq au Vino

Grote gok genomen met Vingegaard en ik denk dat ik te weinig sprinters heb. We gaan het zien!
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #34 Gepost op: 29-06-2024, 18:19:43 »
Tussenstand na dag 1:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: EdAnt met 113 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Hulpdakdekker met 111 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::

:) 3de plek: Ricardo met 83 punten :)

Etappewinnaar : EdAnt ::ok::
Meeste punten vandaag: EdAnt  ::bravo::
Grootste stijger: nvt ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 30-06-2024, 11:16:48 »
De keuze voor de 2e kopman vond ik zeer lastig; uiteindelijk gekozen voor Philipsen, omdat dat in ijn ogen het meest safe was. Voor Roglic, Evenepoel en Vingegaard waren er allemaal vraagtekens; de eerste 2 zullen ongetwijfeld veel punten binnenharken in het begin, maar houden ze het vol? En als Vingegaard top is, is het echt een puntenkanon. Ik vond echter de twijfel te groot en wist niet wie ik moest kiezen, daarom een safe bet. Vermoedelijk zal dat me wel opbreken, want er zal er vast minstens 1 top zijn, en dan loop je al veel achter.

Ik heb ook lang getwijfeld over Philipsen (ook omdat ik het moeilijk kiezen vond tussen Vinegaard, Evenepoel en Roglic), maar mijn gedachte was 'als Vinegaard zich toch niet goed voelt stapt hij vast af, en dan heb ik alsnog Philipsen'. Maar nu de grote Telminator voor Philipsen heeft gekozen heb ik al spijt, want Telminator kiest vrijwel altijd goed  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #36 Gepost op: 30-06-2024, 16:01:44 »
Ik wilde ook nog even mijn team presteren :)

Kopmannen:
- Pogacar
- Philipsen

Zelf geheel niet getwijfeld, dit stond in mn eerste minuut al muurvast.
Philipsen lijkt me met kop en schouders de grootste kanshebber voor het groen, met paar goede vlakke sprintetappes. Verwacht dat hij daarna stevig in het groen zit, en als het tegenzit: de laatste week is er nauwelijks meer iets te doen voor sprinters, dus verwacht dat kansloze sprinters tegen die tijd afstappen, zodat mooi Roglic invliegt.
Vingegaard had ik geen verwachtingen van in de eerste 2 weken, dus zelfs als hij daarna goed is, leek het me geen verstandige keuze. Denk dat ik dat verkeerd heb ingeschat, aangezien ze zelfs gister Jorgensen hebben gebruikt om gat te verkleinen.
Evenepoel andersom (misschien inderdaad veel punten in begin), maar niet sterk in zwakke Dauphine en ook nog eens ziek geweest... ik verwacht weinig van hem. Ben ook nog wel twijfelachtig voor Roglic verder, maar wel fijn op bank.

Beschermd:
- Carlos Rodriguez
- Matteo Jorgenson
- Arnaud de Lie
- Mads Pedersen

Geen UAE, ondanks dat ik natuurlijk alle 3 graag had gehad. Ik heb eindeloos zitten wikken en wegen, tot een uur voor tijd Ayuso erin gehad, bijnaaa veranderd naar Adam Yates, maar uiteindelijk toch voor Mads Pedersen gegaan. Allemaal 23mil, dus dat kon makkelijk.
Hoe ik er tegenaan keek: gaan ze alle 3 + Pogi sparen, of eentje opofferen, if so, wie? En als ze gaan aanvallen: wie? Had ik geen goed antwoord op.
- Bij Ayuso twijfels omdat hij echt een diesel is, traag op gang, slechte voorbereiding. Tegelijk, hoop potentie aan het eind, en mocht hij in het begin wel wit pakken, gaan ze misschien de trui verdedigen. Vooralsnog blij met de keuze, want hij zag er gister niet goed uit naar verluid. Benieuwd of dat ook de reden was waarom UAE niet doortrok, tegen mijn verwachting in.
- Almeida het goedkoopst, kan heel goede tour gaan rijden, en begint ook nog eens goed aangezien hij red hot uit de Tour de Suisse komt. Dus wat dat betreft misschien hoogste verwachting, maar tegelijk: had vooraf het idee dat van de 3 juist hij kon worden geofferd.
- Adam Yates was vorig jaar onwijs goed, ook uitstekende vorm in Tour de Suisse, dus die kan meteen vlammend beginnen. En als hij vroeg geel zou pakken, kan UAE pokeren. Maar tegelijk, mogelijk minder duurzaam aan het eind, route ligt m minder, zwakkere tijdrit naar verwachting, dus als hij niet supersterk begint: hoe dan?

Daarnaast heb ik zwaar getwijfeld over Pidcock. In de hoop dat hij in etappe 1, 2 of 4 het geel pakt, dat kan behouden tijdens de sprintetappes, en dan ergens in de 3e week kraakt, afstapt voor de Olympische Spelen, zodat een 3e weeks-diesel mooi mijn team in kan stromen. Dat klinkt cool, maar hij was ook 24m geloof ik, en het veronderstelt een hoop om goed te gaan. Sowieso: misschien is hij niet goed genoeg. Misschien rijdt UAE alles kapot. Misschien zakt hij er in de 3e week inderdaad erdoorheen, maar staat leider CRod ineens 3e in het klassement ofzo, en moet hij in koers blijven om hem te ondersteunen.

In tegenstelling tot al die vraagtekens:
- Mads Pedersen heeft weinig etappes echt gemaakt voor hem, maar hoort hoog te eindigen in alle sprints, en goede kans te hebben voor groen tzt.
- Carlos Rodriguez totaal evident, als goede podiumkandidaat, leider, favoriet voor het wit in mijn ogen.
- Matteo Jorgensen: met de verwachting dat Vingy ging tegenvallen. Dat Jorgensen misschien tegen het eind er doorheen zakt, maar misschien ook niet, en ook in dat geval veel gaat hebben gepakt. Aangezien hij in rit 1 werd ingezet om gat dicht te rijden, lijkt hij nauwelijks beschermd, dus vermoed dat Vingy sterker is dan alom gedacht (zeker door mij).
- Arnaud de Lie: relatief goedkoop, potentieel snel, erg geschikt voor de vele sprintetappes, met de verwachting dat hij de laatste week afstapt.

Helpers:
- Onley
- Jegat
- Frank van den Broek
- Maxim Van Gils
- Soren Waerenskjold
- Ciccone

Had aanvankelijk Derek Gee + Bettiol in plaats van Jegat & Frank van den Broek, maar onvoldoende budget. Daarnaast, voor zowel Gee, Bettiol als Van Gils geldt dat ik goede verwachtingen had voor de eerste etappes, maar dan? Er zijn nauwelijks aanvallende heuveletappes. Dus ik mikte op vroeg geel, en dan dik cashen, maar was veel te duur om daar met 3 dure helpers (denk allemaal 9mil) voor te gaan. Daarnaast kon ik me voorstellen dat UAE de hele tour voor Geel ging proberen, en alles kapot ging rijden. En dan heb je dure helpers voor niets. Dus Gee en Bettiol gedumpt, om daarmee 12mil budget te schaven.

Ben zeker niet zeker van Ciccone, wat hij nu echt gaat proberen en waar zn kansen liggen, óf hij überhaupt voor bollen gaat en if so hoe. Maar wist niet meer hoe ik wat wilde veranderen en wat ik dan wel wilde.
Waerenskjold voor sprints, obviously, met de hoop dat hij kansen krijgt.
Onley is vast geen verrassing
En dan Jegat en Frank van den Broek. Pure mazzel natuurlijk, ga niet anders claimen. Vond beide leuke potentie hebben, maar zag Frank van de Broek never aankomen. Jammer dat hij geen geel kreeg.

Reserve-bank:
Kopman: Roglic
Beschermd: Hindley + Carapaz
Helpers: Muhlberger + Odd Eiking

Roglic op bank vind ik pure luxe.
Hindley en Carapaz hebben allebei nog best kansen om in de 3e superzware week ineens op te vlammen. Hindley zeker als Roglic er doorheen zakt (wat ik zeker niet uitsluit), en Carapaz is misschien sowieso beter in vorm dan gedacht.
Muhlberger & Odd Eiking waren cheap & zouden dingetjes kunnen, je weet nooit.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #37 Gepost op: 30-06-2024, 17:41:13 »
Tussenstand na etappe 2:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: EdAnt met 176 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Hulpdakdekker met 158 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::

:) 3de plek: debster88 met 134 punten :)

Etappewinnaar : Kolko ::ok::
Meeste punten vandaag: Kolko ::bravo::
Grootste stijger: Kolko ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline kolko

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 30-06-2024, 22:28:23 »
Vorige maand ergens op een kwis de naam Vauqelin gehoord als mogelijke revelatie voor een ritwinst en kijk, daar zijn we al meteen   8)

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 30-06-2024, 23:15:22 »
Kevin is een talent, maar vaak komt het er nog net niet uit . Dit jaar goed in baskenland en hele goede waalse pijl.  Een van de vele jonge renners die allemaal op de deur kloppen.  Dit is eigenlijk een allrounder, die nog moet ontdekken waar echt zijn kracht ligt .

Mooie winst vandaag