Ik heb lang genoeg gewacht, ik dring voor ...
Good evening, get ready for the Points from Poland!
First of all, Poland is a little dissapointed about the points total they have so far, but a big thanks to everybody who did vote for us, especially Moldova with their gracious gift of 12 points!
Let's go!
* schakelt om naar het Nederlands *
Ik heb de liedjes tijdens het eerste luisterrondje in 5 categoriën verdeeld
1 - Waardeloos, verloren tijd die ik nooit meer terug krijg
2 - Matig, maar vaak ook wel een smaak dingetje
3 - Voldoende, prima maar niet meer dan dat
4 - Hé dat is leuk, dat wil ik vaker horen
5 - Geweldig ben er helemaal weg van
Alles wat bij de eerste keer in categorie 1 valt, ligt er gelijk uit. Liedjes uit categorie 2 zet ik nog eens aan, maar als ik bij de 2e keer niet snel van mening verander schakel ik ze ook voortijdig uit.
(Uiteindelijk zijn alle liedjes uit categorie 2 in categorie 2 gebleven.)
De punten worden daarna verdeeld onder liedjes uit categorie 3, 4 en 5.
Waarbij ik wel moet zeggen dat er niet veel in de hoogste categorie valt.
Dit jaar vielen in categorie 1 (en dus zeker geen punten)
Geen enkel nummer! Nou dat is wel eens anders geweest.
Ook de liedjes uit categorie 2 kunnen punten wel vergeten. Gewoon niet mijn ding en meestal niet mijn smaak. Dat zijn de volgende landen (op afspeelvolgorde):
- Slowakije
- Italië (voornamelijk door aftrek omdat het veel te bekend is)
- Oekraïne
- Montenegro
- Libanon
- Spanje
- Armenië
- Nederland
- Slovenië (dit balanseerde wel op het randje categorie 1, dus dit nr vond ik wel echt het slechtst, sorry)
- Servië (het duurde te lang, niet dat een kortere versie wel punten had gekregen, maar wellicht had het nog pot 3 gehaald)
- Cyprus
- Finland (eerste gevoel was een slechte rock versie van Barbie Girl (ja ik weet dat dat uit Denemarken komt en inhoudelijk slaat het nergens op, gewoon een vibe))
- Noorwegen
Snelle rekenaars weten dat er nu nog
landen over zijn. Hiervan vielen er
in categorie 3,
in categorie 4 en
in categorie 5
Daarbij wel de aantekening dat de 2 hoogst scorende liedjes meer een soort 4+ waren
Om de spanning erin te houden ga ik nu de punten uitdelen en merken jullie vanzelf welke landen er dus buiten de boot vallen.
Het eerste punt gaat naar een land met een toch wel iets originele inzending qua genre. Eigenlijk gewoon prima, zal het alleen niet vaker opzetten.
Twee punten gaat naar een nummer dat me vooral deed lachen, heel goed vond ik het niet, maar lachen is gezond, dus ik had hier wel twee punten voor over:
Het volgende nummer is een vrij braaf, maar degelijk pop nummer. Zoals Olof uit B&B vol Liefde zou zeggen: "Niks mis mee." Er zijn 3 punten voor
Dan gaan er 4 punten naar het land wat het minste keuze had, maar vervolgens wel iets koos wat qua smaak wel bij mij past. Het luisterde wel lekker weg, dit is uiteraard
Er zijn 5 punten voor het land qua stijl misschien het meest in de buurt kwam van Polen, het maakte me in iig vrolijk. Misschien muzikaal niet het beste lied, maar ik krijg er wel zin in de zomer door. Ik was er 1,5 week geleden nog even kort, namelijk
Dan iets waar ik jaren geleden wellicht nooit op zou stemmen. Het genre ontwikkelt zich echter en in voor mij in een goede richting. Ik heb het over de inzending uit
dat dus 6 punten krijgt
Dan komen we nu bij de 4 liedjes waar ik best wel blij van werd. En ik dus zonder problemen nog eens zou luisteren.
Er gaan 7 punten naar een land die zeker de beste individuele zanger heeft ingestuurd, fijn stemgeluid, valt op in deze bonte verzameling van liedjes, blijft goed hangen. Ik heb het over
Dan zijn de 8 punten voor het meest vrolijke nummer van het Songfestival, goed fout of fout goed, I don't care, I like it, eigenlijk wel de complete package:
En dan zijn er 10 punten voor een voor mij ondergewaardeerde, lekker rauwe inzending. Ik denk dat dit liedje gewoon op het juiste moment voorbij kwam, dit had ik even nodig
Dan zijn er nu nog
liedjes over. 1 land krijgt 12 punten, de rest krijgt niks.