Ik snap ook echt niets van de redenering van Julie. Ik geloofde niet in Ender als verrader, waarom stem je dan op hem?
Stel dat ze toch Roman gestemd had, hadden de verraders waarschijnlijk Ender vermoord omdat die niet in de wapenkamer was geweest.
Gevolg: Hans,Julie en Ingeborg tegen Sean en William. Maar Hans zat zo vol op Ingeborg, dat zeker met Roman als verrader, hij en de verraders vol op Ingeborg en mogelijk waren ze dan vol op Julie gegaan.
Ik vind dat de verraders het fantastisch gespeeld hebben en William is echt één van de beste ooit uit alle edities die ik al zag; Hoe hij daar profiteert om aan Hans zijn zakken te voelen of die het schild heeft is briljant, dat samen met zijn idee om Isabelle op het einde nog te verdedigen zijn 2 geniale moves. Daarbij toont hij ook inzicht door 2 bondgenoten te kiezen, die de rol als verrader evenzeer sterk invulden.
Ik snap de kritiek ook niet, ergens is het logisch dat ze mogen nieuwe bondgenoten kiezen want anders loop je het risico dat het spel al na dag 3 voorbij is. Daarbij maak je mij ook niet wijs dat die dodenlijst geen idee was om de bondgenoten nog een kans te geven. Want als die er niet was geweest, was alles al 1 dag voor de finale gespeeld. Evenzeer stopt het verleiden ook ergens want ik herinner mij dat in S1 Niels Albert wouden verleiden, die weigerde en de volgende dag mochten ze niemand meer verleiden omdat het zo kort voor het einde was. Kortom, zolang er nog een groot aantal bondgenoten is tov. verraders moet het kunnen. (zeker als je niet zeker bent dat de verleide ja gaat zeggen).
Voor de mensen die het vreemd vinden dat Roman ja zei terwijl hij kort ervoor in een biecht zei het nooit te doen kwam omdat die biecht opgenomen was voor het wegstemmen van Isabelle waar iedereen zeker van leek. Toen die wegging, was hij onzeker dat hij ja zei.
De bondgenoten, tja, veel sterke spelers werden er snel uitgespeeld of door andere bondgenoten en de bondgenoten die er lang inbleven waren ofwel zo onzeker (Ender, Julie,Hans) of hebben het echt slecht gespeeld (met name Ingeborg, man wat heb ik mij geërgerd aan hoe dom ze het speelde bij momenten)