Zo zonde dat het toch Olga en Frank zijn die zijn afgevallen! Grotendeels door pech, zo heb ik het opgevat. Al hebben ze qua route natuurlijk geen slimme keuze gemaakt, en dat beseften ze zichzelf ook.
Neem aan dat ze weten dat er 8 etappes zijn, en dat er deze etappe dus sowieso een koppel zou afvallen. Ik snap dan echt niet dat sommige koppels compleet verbaasd leken dat er een koppel uit zou gaan, en al helemaal niet dat je er zelf voor kiest om de omweg te nemen. Ze hadden zo veel geld uit kunnen sparen door meer te liften en te overnachten bij mensen in huis, en dan in deze etappe dat geld gebruiken om zo snel mogelijk op je bestemming te komen. Ik krijg bijna het idee dat het overnachten bij mensen thuis door de crew verboden is, misschien ook wel vanwege de veiligheidsredenen die ze regelmatig noemen. Maar ook het liften zie je amper, en als koppels dat doen, lijken ze dat steeds snel op te geven.
Het is nog steeds leuk genoeg om te blijven kijken, maar ik snap sommige keuzes gewoon niet. Hierna ga ik maar eens de BBC-versie bekijken, na de geroemde woorden daarover die ik hier las. Ben benieuwd hoe het daar gaat.